Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Ønsker barnet mitt bedre enn hva jeg er i stand til å gi det. Mange grunner til dette, blant annet økonomisk og psykisk. Barnet har spesielle behov. Hvordan få barnevernet til å hente ungen å sette det i fosterhjem? De er allerede inne i bildet forresten. Anonymous poster hash: 603d0...c9e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Ta kontakt med barneverntjenesten og si at du ønsker en frivillig plassering av barnet. Anonymous poster hash: 50556...b45
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Kontakt barnevernet i morgen og si at du må ha et møte med dem. Mulig du får mange dømmende svar her inne. Jeg tenker at du heller trenger hjelp. Kanskje er det mer hjelp og avlastning som kan gjøre at du greier å være en god nok mor for barnet likevel? Hvis det er slik at du ikke greier å ta vare på barnet ditt selv så er det selvinnsikt å innse det og gjøre det som er det beste for barnet. Ring barnevernet i morgen og be om et raskt møte. Er du i oppfølging for psyken din, kontakt lege/behandler også i morgen. Anonymous poster hash: 6ed2f...a8b
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Trenger du hjelp og avlasting og bor i Follo/Oslo så kan jeg hjelpe deg,har lang erfaring med barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: 0f937...e25
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Kvifor gi det vekk ? Kvifor ikkje spør om hjelp fra Barnevernet. Dei kan hjelpe uten og gi det vekk. Anonymous poster hash: 2b1dd...8d3
Gustav Klitt Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Trenger du hjelp og avlasting og bor i Follo/Oslo så kan jeg hjelpe deg,har lang erfaring med barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: 0f937...e25 Okei, her gikk akkurat sikringen til varsellampene.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Trenger du hjelp og avlasting og bor i Follo/Oslo så kan jeg hjelpe deg,har lang erfaring med barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: 0f937...e25 Du er vel ikke tilfeldigvis en 60 år gammel gubbe Anonymous poster hash: 9c130...682
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Men vil du ha barnet? Vil du gi det fra deg fordi du ikke vil være mor eller for du føler du ikke kan gi barnet nok? Synes uansett du skal snakke med barnevernet. De kan både gi deg veiledning og avlastning eller å hjelpe deg om du vil gi fra deg barnet. Jeg har vert i samme situasjon og jeg føler jeg fikk hjelpen jeg trengte:) hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: afa26...919
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Foresten kan du ringe barneversvakten om du akutt ikke kan ta vare på barnet! Men ellers anbefaler jeg at du får møte og planlegger før du eventuelt gir barnet fra deg. Kan gi barn alvorlig traume om det bare blir dratt bort fra alt det kjente og bli plassert hos fremmede for så å måtte flytte igjen om det blir en akuttplaseri i beredskapshjem! Anonymous poster hash: afa26...919
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 Vil du ikke prøve avlastning først? Evt fosterfamilie en periode? Kanskje du klarer dette bedre om du får litt tid for deg selv? Å leve alene med barn som trenger ekstra oppfølging er hardt, og jeg synes du er en sterk og tøff mamma som ser selv at du trenger hjelp, og at du ser at barnet ditt hadde hatt det bedre med noen andre. Hadde bare flere foreldre vært som deg, hadde mang en barndom blitt reddet for mange barn. De beste mødrene er de som kan se forbi seg selv og kjærligheten de har for barnet, gjøre alt for barnets beste. Og er det best for barnet at det ikke bor med deg nå, har du tatt et viktig og riktig valg! All ære til deg for å sette barnet ditt først! Stor klem! Anonymous poster hash: df3b7...11a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Vil bare si jeg har stor respekt for ditt valg. D å innse dette koster nok mye og er et gjennomtenkt valg. Skulle vært flere som deg.. Mange barn i landet som kunne trengt en bedre hverdag. Anonymous poster hash: 730a7...5ae
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 Du har allerede kontakt med barnevernet, og det vil si at du allerede er på rett vei. Du ser forbi deg selv og bryr deg om barnets beste, men du trenger mer hjelp. Det får du, men du må selv be om det. Anonymous poster hash: 96b22...e5c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 3. juli 2016 #13 Skrevet 3. juli 2016 Trenger du hjelp og avlasting og bor i Follo/Oslo så kan jeg hjelpe deg,har lang erfaring med barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: 0f937...e25 Skulle hun sende barnet sitt til en vilt fremmed som meldte seg frivillig på et anonymforum? Hun er desperat, ikke sinnsyk. HI, ta kontakt med barnevernet så finner dere ut, i fellesskap, hva som er best for ungene💕
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #14 Skrevet 3. juli 2016 Men vil du ha barnet? Vil du gi det fra deg fordi du ikke vil være mor eller for du føler du ikke kan gi barnet nok? Synes uansett du skal snakke med barnevernet. De kan både gi deg veiledning og avlastning eller å hjelpe deg om du vil gi fra deg barnet. Jeg har vert i samme situasjon og jeg føler jeg fikk hjelpen jeg trengte:) hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: afa26...919 Jeg fikk barn tidlig og har selv hatt en vanskelig oppvekst. Var egentlig ikke klar for dette, tror jeg. Mye som burde vært på plass før jeg fikk barn. Har avlastning, men synes ikke det hjelper. Jeg er nok deprimert, og har vel vært det hele livet :/ Elsker ungen min over alt i verden, men nå er det flere som lurer på om h*n har det bra hjemme. Og det er tydeligvis min feil da.... Anonymous poster hash: 603d0...c9e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #15 Skrevet 3. juli 2016 Det er ikke så enkelt å finne gode fosterforeldre til barn med spesielle behov. Adoptivforeldre er litt enklere. Anonymous poster hash: fd63e...425
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #16 Skrevet 3. juli 2016 Jeg fikk barn tidlig og har selv hatt en vanskelig oppvekst. Var egentlig ikke klar for dette, tror jeg. Mye som burde vært på plass før jeg fikk barn. Har avlastning, men synes ikke det hjelper. Jeg er nok deprimert, og har vel vært det hele livet :/ Elsker ungen min over alt i verden, men nå er det flere som lurer på om h*n har det bra hjemme. Og det er tydeligvis min feil da.... Anonymous poster hash: 603d0...c9e Jeg var 19 når jeg fikk min første og jeg var alenemor. Jeg var deprimert og hadde sosial angst. Fikk Kjell av barnevernet men jeg følte ikke behov for den hjelpen på mange måter siden det ikke var der problemet lå. Når barnet mitt var 2 tenkte jeg egentlig det beste var å adoptere han bort for ting var for vanskelig og jeg følte jeg aldri noen gang kom til å kunne gi han det han trengte. Jeg ende opp med å bli innlagt etter selvmordsforsøk... hadde samvær med barnet mens jeg var innlagt og mer når jeg var ferdig der. Det tok tid før barnet flytta helt hjem igjen, faktisk stifta alt imot og det føltes såååå feil å la han flytte tilbake til meg fra den fantastiske familien han bodde hos. Jeg følte jeg tok fra han det fantastiske livet han kunne få der. Tok faktisk en god stund før jeg følte det var det riktige valget. Jeg hadde foresten en vanskelig oppvekst selv. Mine foreldre satt inne og jeg bodde på institusjon og jeg har ikke lengere kontakt med dem. Anonymous poster hash: afa26...919
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #17 Skrevet 3. juli 2016 Vi fikk ei lita ei i fosterhjem hos oss som skal adopteres etter foreldrenes ønske. Du kan selv si ifra om du ønsker samvær eller ikke, du kan få oppdateringer og bilder av barnet. Det er ingen tvil om at det var sterkt av foreldrene å sette barnets behov foran sine, å innse at man ikke klarer å ta vare på barnet slik man burde. Men kontakt barnevernet på mandag og be om et møte. Du kan også ha barnet i midlertidig fosterhjem/evt om noen i familien kan ha barnet midlertidig mens du får behandling og kommer deg på bena igjen. Dersom økonomien er svak, kan du få støtte av barnevernet til barnehageutgiftene. Ikke ta forhastede beslutninger, det er ikke sikkert de kan reverseres om du er bedre om et par år. Da er tilknytningen til fosterfamilien ofte så sterk at hensynet til barnet skal veie tyngre enn hensynet til foreldrene. Anonymous poster hash: 02f92...371
februarprins2013 Skrevet 4. juli 2016 #18 Skrevet 4. juli 2016 kanskje du heller skal prøve avlasting og slike ting først, og kanskje han kan få tilbud og en støttekontakt som har han noen timer 2-3 ganger i uka ? tror egentlig du er veldig sliten, så prøv slike ting først før du bestemmer deg for og gi han vekk
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #19 Skrevet 4. juli 2016 Hva med barnefar eller nær familie? Anonymous poster hash: 1bfa0...67e
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #20 Skrevet 4. juli 2016 Husk at når du er deprimert så kan tankene være litt forvridde og ovedrevent negative. Luft disse tankene med BV, men ikke gi fra deg ungen din før du har tatt i bruk alle hjelpemidler tilgjengelig. Anonymous poster hash: 19ef1...f6b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #21 Skrevet 4. juli 2016 Hva med barnefar eller nær familie? Anonymous poster hash: 1bfa0...67e Dessverre ingen som er egnet til å ha barnet. Sykdom, narkotika og andre problemer der også. Anonymous poster hash: 603d0...c9e
nasse nøffen Skrevet 4. juli 2016 #22 Skrevet 4. juli 2016 Skulle hun sende barnet sitt til en vilt fremmed som meldte seg frivillig på et anonymforum? Hun er desperat, ikke sinnsyk. HI, ta kontakt med barnevernet så finner dere ut, i fellesskap, hva som er best for ungene Den som skrev innlegget mente nok ikke at hun skulle få ungen sendt i posten i morgen. Tanken var vel å bli kjent, og sammen med barnevernet få til en ordning kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå