Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #1 Skrevet 3. juli 2016 Hvor hjelpeløs går det an å bli i dagens internettverden? Jeg ser det her på dib. og jeg ser det i facebookgrupper. Hva koster toget fra Bergen til Voss? Svaret ligger på Nsb.no. Når går siste nattbussen hjem i natt? Svaret ligger på bussselskapet sine sider. Er flyet mitt kanselert? Sjekk flyselskapet sine sider. Hva koster det å bade på det lokale badelandet? Her ligger også info på hjemmesiden. Ja, jeg svarer av og til, av og til gidder jeg ikke. Jeg forstår det ikke. Er det virkelig enklere å spørre på nett enn å sjekke selv? Anonymous poster hash: 6158e...07f
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2016 #2 Skrevet 3. juli 2016 Skjønner heller ikke de trådene... Kan barnehagen nekte å ta imot barnet hvis det kastet opp i går? Hvor mye lommepenger trenger man til mat og aktiviteter en uke i Syden?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Skjønner heller ikke de trådene... Kan barnehagen nekte å ta imot barnet hvis det kastet opp i går? Hvor mye lommepenger trenger man til mat og aktiviteter en uke i Syden? "Hvor mye lommepenger trenger man til mat og aktiviteter en uke i Syden?" Akkurat dette kan jp være litt vanskelig å vite hvis man aldri har vært i Syden før, da kan det være kjekt å få litt tips av andre. Men den andre og eksemplene til hi er jeg helt enig i er litt hjelpesløse Anonymous poster hash: dfaf5...ac9
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Ja det er helt utrolig. DIB har blitt en moderne Google. Du spør og andre googler for deg. I mangel på ting å skrive.... Anonymous poster hash: 075fe...92c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Det jeg synes er rarest er jo at det som regel tar lengre tid å opprette en tråd her inne, enn å finne svaret selv. Så må man jo vente på svar, og så lese svarene. Så mange mennesker er enten tafatte, eller late. Anonymous poster hash: 1101f...aa4
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 "Hvor mye lommepenger trenger man til mat og aktiviteter en uke i Syden?" Akkurat dette kan jp være litt vanskelig å vite hvis man aldri har vært i Syden før, da kan det være kjekt å få litt tips av andre. Men den andre og eksemplene til hi er jeg helt enig i er litt hjelpesløse Anonymous poster hash: dfaf5...ac9 Det er bare et litt umulig spørsmål å stille. På linje med "hvor langt er det til Trondheim." Kommer jo an på hvor du reiser fra... Mat og aktiviteter - tja, burgere og bading? Sikkert billig. Eller Michelinrestauranter, helikopterturer og spabehandlinger? Ganske mye dyrere...
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 Hvor hjelpeløs går det an å bli i dagens internettverden? Jeg ser det her på dib. og jeg ser det i facebookgrupper. Hva koster toget fra Bergen til Voss? Svaret ligger på Nsb.no. Når går siste nattbussen hjem i natt? Svaret ligger på bussselskapet sine sider. Er flyet mitt kanselert? Sjekk flyselskapet sine sider. Hva koster det å bade på det lokale badelandet? Her ligger også info på hjemmesiden. Ja, jeg svarer av og til, av og til gidder jeg ikke. Jeg forstår det ikke. Er det virkelig enklere å spørre på nett enn å sjekke selv? Anonymous poster hash: 6158e...07f Vel, de fleste ting man spør venner, bekjente og andre om i løpet av en samtale går det an å Google. Skal man slutte å prate med hverandre og sitte med hver sin duppeditt og glane i den hele dagen? Mange skravler på DiB fordi de ønsker å være sosiale. I dagens samfunn har ordning med å gå på besøk til hverandre, ha sosialt samvær uten duppeditter og lignende på veg ut. Føler du deg hjelpeløs hvis du spør din venninne om hun er fornøyd med mascaraen hun bruker, eller hva hun anbefaler av barnehagesekker? Eller jeg regner med at du ikke prater med dine venninner i det hele tatt, men bare bruker Google og internett. Koselig tilværelse. Anonymous poster hash: a9613...77c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 Vel, de fleste ting man spør venner, bekjente og andre om i løpet av en samtale går det an å Google. Skal man slutte å prate med hverandre og sitte med hver sin duppeditt og glane i den hele dagen? Mange skravler på DiB fordi de ønsker å være sosiale. I dagens samfunn har ordning med å gå på besøk til hverandre, ha sosialt samvær uten duppeditter og lignende på veg ut. Føler du deg hjelpeløs hvis du spør din venninne om hun er fornøyd med mascaraen hun bruker, eller hva hun anbefaler av barnehagesekker? Eller jeg regner med at du ikke prater med dine venninner i det hele tatt, men bare bruker Google og internett. Koselig tilværelse. Anonymous poster hash: a9613...77c Dette kan ikke sammenlignes. Jo, jeg snakker med venner om god og dårlig mascara. Det er mye skravling på dib og facebook også. Det er noe annet med de rådene man spør om, som ligger to tastetrykk unna. Anonymous poster hash: 6158e...07f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 Dette kan ikke sammenlignes. Jo, jeg snakker med venner om god og dårlig mascara. Det er mye skravling på dib og facebook også. Det er noe annet med de rådene man spør om, som ligger to tastetrykk unna. Anonymous poster hash: 6158e...07f Ok, men hva er forskjell på råd på DiB og råd på andre nettsider som man finner på Google? Det er jo ikke Google som gir råd, det er akkurat likedan mennesker som DiB-brukere. Ofte kommer det link til tråd på DiB når man googler. Hva er forskjell på å spørre på et forum eller lete opp en tråd fra et annet forum? Anonymous poster hash: a9613...77c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 Ok, men hva er forskjell på råd på DiB og råd på andre nettsider som man finner på Google? Det er jo ikke Google som gir råd, det er akkurat likedan mennesker som DiB-brukere. Ofte kommer det link til tråd på DiB når man googler. Hva er forskjell på å spørre på et forum eller lete opp en tråd fra et annet forum? Anonymous poster hash: a9613...77c Du får andre til å finne svaret, når det nesten tar kortere tid å finne svaret selv. Anonymous poster hash: 6158e...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå