Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Faren slipper snart ut av fengsel. Han har sittet inne for vold i nære relasjoner (mot meg). Hva gjør jeg når han krever vanlig helgesamvær etter løslatelse? Før han ble fengslet hadde han av og til samvær, men barnet kom noen ganger hjem og fortalte hva faren hadde sagt om meg og andre. Ikke noe bra og ikke noe jeg vil at hun skal bli fôret mer med. Jenta er åtte år. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ikke at hun skal bli mer usikker/ komme i opposisjon mot meg fordi han bærer nag og er bitter fordi han måtte sitte inne for volden. Anonymous poster hash: b338d...11e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Hvis han ønsker samvær, må han jo gjennom mekling. Kan du be barnevern og din bistandsadvokat fra rettssaken være til stede på meklingsmøtene? Anonymous poster hash: eca7f...290
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Få deg en advokat. Har du det allerede, så kontakt hun/ han. Viktig at advokaten er dyktig på barnerett. Ønsker deg lykke til! Det kommer til å ordne seg. Anonymous poster hash: 90390...83a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Krev samvær med tilsyn. Må først til mekling hos familievernkontor. Der står du på ditt og sier du kan gå med på samvær med tilsyn. Går han rettens vei er sjansen stor for at det blir idømt mef tilsyn. Anonymous poster hash: 35678...3dc
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Takk for svar. Før han måtte inn stanset jeg samværet på bakgrunn av det han hadde sagt til datteren, ting som gjorde henne redd og usikker. Før det igjen hadde han som oftest vanlig helgesamvær, så en samværsavtale ligger jo der egentlig, men jeg må nok gjøre noe med den. Barnet har jo veldig lyst å være med faren. Hun forguder han samtidig som hun av og til kan si at han kan bli veldig sint.. Hi Anonymous poster hash: b338d...11e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 tenker at du kan ikke dømme faren eller fra din datter og bli kjent med faren sin, gitt ikke utover barnet Anonymous poster hash: 77467...4db
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Vet du hva, man godt kan man dømme en mann som har utøvd vold mot moren til barnet. Mannen har bevist at han ikke klarer å kontrollere sin aggresjon, og ikke klarer han å la være snakke negativt om mor til barnet heller. Altså svært umoden, hva stopper han for å ta aggresjon utover barnet ? Vi vet vel alle hvor mye tålmodighet enkelte barn krever. Mannen har vært i fengsel pga vold. Jeg dømmer han for å være et skadet menneske som ikke er godt egnet til å ha omsorg for et lite barn uten tilsyn. Mannen er jo ikke helt god i topplokket ! Anonymous poster hash: 4eb26...be1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Du kommer ikke spesielt langt i rettsvesenet med en far som ikke er dømt for noe mot barnet, og en åtteåring som ønsker å møte far. Sorry. Be om noen meklingstimer, foreslå gradvis opptrapping om det er lenge siden de har hatt kontakt. Snakk med datteren din om hvordan du tenker at far kan reagere, eller enda bedre: Be om at en av psykologene på familievernkontoret forbereder henne. Anonymous poster hash: 2acfd...b7d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Her ble far også dømt for vold mot meg. Satt i fengsel og da han kom ut ble han av retten tilkjent samvær med barnet. Det gikk som det gikk og far fikk ny fengselsdom for vold mot barnet En forbanna tragedie at et barn ikke blir beskyttet fra en voldsmann og i tillegg selv må utsettes for vold for å kunne få beskyttelse. Både barnet og jeg har fått voldsoffererstatning. Da far på ny kom ut av fengsel gikk han igjen til rettssak. Nå er han fradømt foreldreansvaret og samværsretten. 10 års helvete er nesten over! Vi bor på hemmelig adresse og vet aldri, men føler oss relativt trygge. Barnet har endel skader og traumer. Er i behandling hos BUP for dette. I Norge beskytter man ikke barna. Rettighetene til voldelige foreldre er viktigere enn barna. EN SKAM!!! Anonymous poster hash: cc8a2...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå