Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Jeg sluttet å snuse for nesten 3 år siden, men har fremdeles lyst på snus hver eneste dag🙈 begynte å røyke av og til fra jeg va 14 og røykte fast fra jeg var 16. Men har hatt flere perioder i mellom der jeg har "sluttet" å røyke. Gik over til snus for ca 6 år siden. Når jeg slutta å snuse var jeg oppe i nesten 1 boks for dag. Største problemet mitt har vært at jeg har hatt stor vektøkning hver gang jeg har sluttet med røyk/snus + etter hver gravitidet. Har rett og slett mistet motet etter å ha prøvd ulike dietter og trening, for også feile hver gang. Mannen har jobb som medfører at han er vekke over halve året (lange perioder i slengen), som fører til den berømte tidsklemma som "alenemor" i full jobb og oppfølging av barna. Samtidig som jeg blir fastlåst hjemme 18.30 hver kveld. Ikke har jeg selvdisiplin nok til å ta treninga på stuegulvet, da det heller blir tatt klesvask, opprydding og forbereding til dagen etter. Er så overvektig etter snart 10 år uten å ha tatt vare på/prioritert egen helse, samt blitt avhengig av sukker. At jeg i et desperat tilfelle vurderer å begynne å snuse igjen for å få slutt på all småspisingen. Er der at jeg vurderer min egen overvekt som en større risiko enn å snuse. Har vore til oppsøkt lege ved flere anledninger for å få hjelp, uten å føle at jeg blir tatt på alvor. Har også vært til ernæringsfysiolog, hatt faste veiinger. Etter nyttår tok jeg steget å spurte om vurdering til slankeooerasjon, nen svaret jeg fikk var "Det synes jeg ikke at du skal. Det er jo ikke slik at du ikke skjønner kosthold og hva som må til ift det og trening, du har jo god innsikt og kan jo det teoretiske. Det du må gjøre er å kutte sukker og småspising". Vel..hadde det vært så enkelt så hadde vel ingen vært overvektige, og ingen fått slik operasjon..*dagens oppgitte frustrasjon* Anonymous poster hash: 49c6d...e80
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Ja, ta den lette løsningen! Tilbaketrukket tannkjøtt og bukspyttkjertelkreft er bare så verdt det! (Prøvd Grete Roede?) Anonymous poster hash: aa22b...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå