Gå til innhold

Mannen reise bort drøyt 3 uker før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har for over 1 år siden hatt en avtale om at han skal være med bestekompisen sin på noe drøyt 3 uker før jeg har termin. Dette ble altså avtalt før jeg i det hele tatt ble gravid.

dette er en ganske stor greie de skal på, og han vil bruke ca 5 timer på å komme seg hjem. Det er ikke noe fyll og fanteri involvert. Det betyr mye for kompisen hans...

Er så usikker på om jeg skal be han bli hjemme, og vet mannen tenker litt på det om dagen. Høyst sannsynlig er det jo ikke noe problem da det er nesten en mnd til termin, men han er langt unna da... Så en ting er jo selve fødselen og at jeg vil ha han med på den, den andre er at vi har en sønn på 2 år og denne helgen er alt av familie på ferie (er i august), så hvis noe mot formodning skulle skje har jeg ikke annet valg enn å reise alene med 2åringen på sykehuset... Samtidig føler jeg meg litt hysterisk siden det jo skal noe til at fødselen setter igang allerede da.

Hva hadde dere tenkt/gjort dersom dere var i samme situasjon?

Anonymous poster hash: 78c54...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde pent fått bli hjemme. Greit at det er jeg som er gravid, men barnet er like mye hans og hans ansvar. Er han sitt ansvar bevisst blir han hjemme. Vi er bedt i bryllup på andre siden av landet 3 uker før terminen. Jeg kan ikke reise i tilfelle noe skjer og han blir selvsagt hjemme, selv om han har lyst til å dra. Noe annet hadde vært helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 34fb0...c74

Skrevet

Min mann reiste til England tre uker før termin. Dette var min nr to. Første kom to uker på overtid, så jeg antok at nr to også ville være litt treg.

Usikker på om jeg hadde turt å gjøre det med nr 1 da.

Anonymous poster hash: 9d666...099

Skrevet

Mannen min ville blitt hjemme, tror ikke jeg ville trengt å si noe. Kjipt, selvfølgelig, men forhåpentligvis er det noen andre som kan bli med bestekompisen?

Anonymous poster hash: 74686...9d8

Skrevet

I min naive verden sendte jeg min samboer på tur tre uker før termin. Falt meg ikke inn at barnet kunne komme før liksom. Det gjorde hun ikke heller. Hun kom ti dager etter termin.

Jeg er ganske avslappet til dette med fødsel, skjer det så skjer det. Han må gjerne reise bort tre uker før termin med neste også.

Spørsmålet her er jo hva DU ønsker og føler. Mannens jobb før termin er jo å støtte deg og gjøre at du føler deg trygg.

Anonymous poster hash: 37748...d91

Skrevet

Han Måtte ihvertfall ordnet barnevakt til 2 åringen i tilfelle noe skulle skje før han kunne ha reist....

Anonymous poster hash: a78ab...7c0

Skrevet

Herregud.La han dra😊

Anonymous poster hash: 4f21d...2ad

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å nekte min mann en tur så lenge før termin.

Anonymous poster hash: 514e8...5dd

Skrevet

Med mann som må reise i jobben er det ikke aktuelt å kreve at han skal være hjemme tre uker før termin.

Så for meg hadde det vært greit at han reiste, men du må jo kjenne på hva som er greit for dere. Det er tross alt ikke så mange ganger i livet man får barn, så om man må gå glipp av kjekke ting får det heller stå sin prøve.

Skrevet

Vår nr 1 kom 19 dager før termin, så jeg hadde endt opp alene på fødestuen i din situasjon..

Anonymous poster hash: 41b42...ba4

Skrevet

Jeg har hatt et krav om at fra 3 uker før termin skal han være edru og i nærheten. Nå med siste var jeg derimot veldig avslappet npr det nærmet seg, og han fikk dra på et par litt lengre skiturer.

Hadde hatt vanskelig for å avlyse en slik tur du beskriver da, som har vært planlagt så lenge og er så viktig. I hvertfall rett før. Da ville jeg nok gjort det for flere mnd siden.

Hadde latt han dra så lenge jeg ikke følte at det var noe på gang. Og avtalt at han måtte være parat til å komme med en gang det var tegn til fødsel.

Anonymous poster hash: 8bfd3...85b

Skrevet

Hadde vært ok for meg, men han måtte vært forberedt på å komme seg hjem på kort varsel og se an formen din rundt avreisetidspunktet såklart.

Anonymous poster hash: f1169...54c

Skrevet

La mannen dra, her dro sambo avgårde til Finland i en uke 3 uker før termin. Senk skuldrene og sørg for å ha noe gjøre, og vips! Så er han hjemme :) Du har jo en toåring å ta deg av, da flyr jo tida! :)

Anonymous poster hash: b472b...f16

Skrevet

er det førstegangfødende så går man ofte over, så tror ikke det er no stress

Anonymous poster hash: 26690...3d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...