Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Som i tillegg ammes endel.. ååå mammahjertet blør om dagen. I august skal hun begynne i barnehagen, hun er da 10 mnd. Noen som har vært i lignende situasjon som kan komme med trøstende ord. Og hva skal jeg gjøre med ammingen.Det virker ikke som lille frøken her begynner med nedtrappingen selv 😶😯 Anonymous poster hash: 5061b...cf7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Det er ikke babyen som initierer nedtrappingen, det er det du som må gjøre. Hvor mye ammefri med lønn får du fra jobben? Hvordan arbeidstid har du? I august har vi sommertid på jobben min (en time) pluss at jeg får en time ammefri. Da jobber jeg 9-15. Med reisevei blir jeg borte fra babyen 8-16. Derfor begynner jeg allerede nå i juli å ikke amme i det tidsrommet. Babyen kan ev. få flaske. Ellers er måltidene grøt, brødskive, lompe, middag, fruktmos, grønnsaksmos osv. Ammekos om morgenen, og med en gang klokken blir 16. Det kommer til å gå fint! Anonymous poster hash: b88c1...031
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Hvis hun tar flaske, ville jeg erstattet en av ammingene om dagen med flaske. Slik at du ammer henne morgen og kveld/ natt, men ikke midt på dagen. Slik kan dere fortsette også etter bhg-start, da blir det sikkert ekstra koselig for dere begge å ha en koselig amme-stund på morgen og kveld, uansett om det er mye eller lite melk igjen Anonymous poster hash: a2811...821
LillePunk Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Vi er i samme situasjon. Tenker det kan være lurt å gjøre litt som over her sier. Å trene på å amme før og etter tiden man er på jobb. Går seg nok til
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Takk for fine tips! Det går seg nok til. Jeg jobber turnus så det er ikke faste vakter hver dag. Men tenker å kutte 1 og 1 måltid. Det er bare det at hun koser seg sånn med det, men det går seg til! Jeg jobber på et sykehus et stykke unna, så det lar seg ikke gjøre med ammefri. Jobber som operasjonssykepleier, så kan ikke gå fra.. Anonymous poster hash: 5061b...cf7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Takk for fine tips! Det går seg nok til. Jeg jobber turnus så det er ikke faste vakter hver dag. Men tenker å kutte 1 og 1 måltid. Det er bare det at hun koser seg sånn med det, men det går seg til! Jeg jobber på et sykehus et stykke unna, så det lar seg ikke gjøre med ammefri. Jobber som operasjonssykepleier, så kan ikke gå fra.. Anonymous poster hash: 5061b...cf7 Alle har rett på ammefri, helt uavhengig av hvor upraktisk det er for arbeidsgiver. En time med lønn får alle, mange får to timer. Du kan ta de først på dagen, sist på dagen, eller midt på dagen dersom barnet kan komme til deg. Du må gi beskjed til din leder i god tid og f.eks. bli enig om kortere arbeidsdager. Da går du selvfølgelig ikke midt i en operasjon, men kommer senere den dagen, eller går tidligere. Anonymous poster hash: b88c1...031
LillePunk Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Takk for fine tips! Det går seg nok til. Jeg jobber turnus så det er ikke faste vakter hver dag. Men tenker å kutte 1 og 1 måltid. Det er bare det at hun koser seg sånn med det, men det går seg til! Jeg jobber på et sykehus et stykke unna, så det lar seg ikke gjøre med ammefri. Jobber som operasjonssykepleier, så kan ikke gå fra.. Anonymous poster hash: 5061b...cf7 Men du har vel rett på betalt 1 time ammefri frem til babyen er 1 år like vel?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 Alle har rett på ammefri, helt uavhengig av hvor upraktisk det er for arbeidsgiver. En time med lønn får alle, mange får to timer. Du kan ta de først på dagen, sist på dagen, eller midt på dagen dersom barnet kan komme til deg. Du må gi beskjed til din leder i god tid og f.eks. bli enig om kortere arbeidsdager. Da går du selvfølgelig ikke midt i en operasjon, men kommer senere den dagen, eller går tidligere. Anonymous poster hash: b88c1...031 Ja, det høres så bra ut, men i praksis funker det ikke her. Baby skal i barnehage og jeg i jobb et stykke unna barnehagen, samtidig som det ikke er så lett å planlegge pga operasjoner. Anonymous poster hash: 5061b...cf7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 Ja, det høres så bra ut, men i praksis funker det ikke her. Baby skal i barnehage og jeg i jobb et stykke unna barnehagen, samtidig som det ikke er så lett å planlegge pga operasjoner. Anonymous poster hash: 5061b...cf7 Det går ikke an å si at du enten begynner en time senere eller går en time før? Det plikter faktisk arb.giver å legge til rette for. Anonymous poster hash: 1f2f7...80a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 Ja, det høres så bra ut, men i praksis funker det ikke her. Baby skal i barnehage og jeg i jobb et stykke unna barnehagen, samtidig som det ikke er så lett å planlegge pga operasjoner. Anonymous poster hash: 5061b...cf7 Dette er et frivillig gode, så dersom du ikke ønsker betalt ammefri, så må du ikke ta det. Men dersom du ønsker det, så plikter arbeidsgiver å tilrettelegge. Jeg skal i alle fall ta ut betalt ammefri til babyen er ett år! Hvis din leder vet at du kommer en time senere, eller skal gå en time før, så kan h*n planlegge din tilstedeværelse på operasjoner deretter. Du jobber vel ikke på én operasjon hele dagen? Anonymous poster hash: b88c1...031
februarprins2013 Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 går nok 100% bra, hadde samme bekymringer som deg da, min gutt også VAR VELDIG mammadalt, når han begynte som 19 månder . han er forsatt veldig mammadalt, snart 3,5 år gikk helt supert for han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå