Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Sønnen vår på snart 3 år tåler ikke sitrus, han får tran hver dag (uten sitrus seff), og elsker frukt, grønnsaker og fisk. Enn så lenge, det kan jo endre seg. Sanasol fra 3 år er utelukket pga appelsin i den, er det andre alternativer som de kan ta uten sitrus for å få i seg vitaminer eller er det unødvendig? Anonymous poster hash: 1a962...e72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Samme opplegg her... Jeg har saumfart alt sv butikker og nettsteder, og fant til slutt på helsekosten her en omega3-kapsel med jordbærsmak. Sønnen min takler nemlig ikke tran, så da blir det kapsler. Han har i tillegg tomat-allergi, så omega var viktig her da vi måtte bråkutte makrell i tomat. Omega3-kapslene heter eye-q "tuggisar". Ellers får han vitaminbjørner(kun de røde,søstern får de andre). De har en multivitamin på apoteket også som er uten sitrus. Jeg husker ikke navnet på den, men den er beregnet på barn. Det er ganske store tyggetabletter med konsistens som minner mest om kalk/kritt. De måtte vi kutte ut fordi smak og konsistens fikk guttungen til å brekke seg til han kastet opp. Men verdt å prøve da din sønn ihvertfall fikser å ta tran,så kanskje han fikser disse også. Det er en stor,hvit boks med noe gult på. Anonymous poster hash: cc702...dfc
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Samme opplegg her... Jeg har saumfart alt sv butikker og nettsteder, og fant til slutt på helsekosten her en omega3-kapsel med jordbærsmak. Sønnen min takler nemlig ikke tran, så da blir det kapsler. Han har i tillegg tomat-allergi, så omega var viktig her da vi måtte bråkutte makrell i tomat. Omega3-kapslene heter eye-q "tuggisar". Ellers får han vitaminbjørner(kun de røde,søstern får de andre). De har en multivitamin på apoteket også som er uten sitrus. Jeg husker ikke navnet på den, men den er beregnet på barn. Det er ganske store tyggetabletter med konsistens som minner mest om kalk/kritt. De måtte vi kutte ut fordi smak og konsistens fikk guttungen til å brekke seg til han kastet opp. Men verdt å prøve da din sønn ihvertfall fikser å ta tran,så kanskje han fikser disse også. Det er en stor,hvit boks med noe gult på. Anonymous poster hash: cc702...dfc Takk takk! Han tåler heller ikke tomat. Anonymous poster hash: 1a962...e72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Jeg har en kjempegod nyhet til deg: vitamintilskudd er fullstendig bortkasta. Det funker rett og slett ikke like bra som det en får i seg naturlig. Våre får vitaminbjørn som belønning for å ta tran, men jeg har null håp om helseeffekt. Anonymous poster hash: 205b3...b97
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Jeg har en kjempegod nyhet til deg: vitamintilskudd er fullstendig bortkasta. Det funker rett og slett ikke like bra som det en får i seg naturlig. Våre får vitaminbjørn som belønning for å ta tran, men jeg har null håp om helseeffekt. Anonymous poster hash: 205b3...b97 Ikke sant i alle tilfeller, man kan mangle noe pga dårlig opptak og enkelte sykdommer krever et høyere inntak av div vitaminer så man blir bedre. Men er man frisk så kan det være bortkastet ja. Men hvorfor er sanasol så anbefalt da? Anonymous poster hash: 1a962...e72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Takk takk! Han tåler heller ikke tomat. Anonymous poster hash: 1a962...e72 Bare hyggelig :-) Nå husker jeg navnet! Nyco plus, multi barn med tutti frutti! Anonymous poster hash: cc702...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå