Gå til innhold

Når legger skole barna deres i sommerferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 9år, han må legge seg mellom 21-21.30, barna rundt i nabolaget som har barn i samme alder er ute til både 22 og 22.30. Er jeg litt streng ?

Anonymous poster hash: 2990f...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolen har heldigvis ikke noe ansvar for å legge barna mine.

Men skolebarna mine legger seg ikke til samme tid hver kveld i ferien, og heller ikke like tidlig som i skoleåret.

Anonymous poster hash: beca5...1cc

Skrevet

Jeg synes kanskje du er litt streng, men det gjør jo ikke noe. Min er 11 og legger seg når vi legger oss, mellom 11 og 12.

Skrevet

Mine er 7 og 8, kommer litt an på hva som skjer ute, og hvor trøtte de er. Men de har siden ferien begynte lagt seg mellom 21 og 22.30. Men nøler ikke med å legge de i 8 tiden dersom de er slitne eller umulige!

Anonymous poster hash: 456b7...25c
Skrevet

Min snart niåring legger seg samtidig som meg selv, rundt midnatt, av og til litt over. O herlige ferietid 🌸

Anonymous poster hash: 5235f...79f

Skrevet

Skolen legger ikke barna mine. Les setningen en gang til.

SKOLEBARN!

Anonymous poster hash: f7fd4...2b0

Skrevet

Min 6 åring legger seg mellom 20 -21.30. Alt etter hva vi gjør, og hvor lenge han sov.

Anonymous poster hash: 79120...f97

Skrevet

6 åringen ( blir 7 i desember ) : mellom 19-2030 han blir trøtt og vil legge seg, legger seg mellom 1830-19 på hverdager og skole

11 åringen : legger seg alt fra 21-24

og tvillingene på 19 bestemmer helt selv

Anonymous poster hash: 7cd9e...5a9
Skrevet

Her legger 9 åring seg i 23 tia. Vi legger oss i 01 tia. Får være ute til 22. Må være jævla kjipt å legge seg 21 mens alle vennene er ute og leker.

Anonymous poster hash: 5aa9d...3be

Skrevet

Min 15 åring la meg seg kl 02.

Seksåringen kl 22.

Anonymous poster hash: 36830...57b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer helt an på. De var begge oppe til 00.30 her forrige dagen fordi vi hadde vært avgårde. De er 9 og 12. For et par dager siden var jeg avgårde med eldste på kvelden, da ble klokka midnatt før hun la seg. Igår la de seg kl 22 fordi de trengte det. Eldste ble vekt av de to yngste idag kl 11, så de tar det igjen der det trengs

Skrevet

6 år og skal begynne i 1.klasse. Snart skolejente;) Må komme inn i 21-tiden i ferien og legger seg rundt 21:30, og litt senere. I går var hun ute med venninner til klokken var nesten 23. Er det fint vær må vi bare nyte det:)!!

Anonymous poster hash: 794d4...452

Skrevet

Ikke noe veldig fast her. Enn så lenge så har det vært avhengig av oss foreldre sine arbeidstider og barnas aktiviteter (div sommerskoler). Når vi alle får ferie, så tipper jeg de mellom 8-12 år legger deg i 23-tida og sistemann på 13 år kan legge seg litt senere eller bestemme selv.

Skrevet

Hun legger seg rundt 22.

Men jeg sender henne i seng tidligere hvis hun er trøtt og sliten.

Hun er snart 7 år.

Skrevet

Jeg synes det er litt strengt, 5-åringen min legger seg rundt 22 nå i ferien når det ikke er noe vi skal rekke. Men det kommer an på hvor bra barna takler å snu døgnet også da, de er jo forskjellige.

Anonymous poster hash: bc607...f6f
Skrevet

Jeg syns ikke du er streng, men er vel fordi ungene her legger seg til noenlunde samme tid om det er "hverdag eller fest" (fordi de uansett står opp til samme tid om de sovner 19 eller 24).

Har en som starter i 3. etter ferien og han legger seg ca. 20, leser for han hver kveld så lyset slukkes ca. 20.30. Er det fint vær og han er ute må han inn ca. 20. Er totalt uaktuelt å la han reke ute senere kun pga fint vær. Vi utnytter heller finværet fra morgenen av - for jeg regner med ungene som legger seg type 23-24 og enda senere sover desto lenger dagen etter? Ergo blir jo ikke dagen noe lenger om de er sent oppe?

Anonymous poster hash: c90a7...c87

Skrevet

Jeg syns ikke du er streng, men er vel fordi ungene her legger seg til noenlunde samme tid om det er "hverdag eller fest" (fordi de uansett står opp til samme tid om de sovner 19 eller 24).

Har en som starter i 3. etter ferien og han legger seg ca. 20, leser for han hver kveld så lyset slukkes ca. 20.30. Er det fint vær og han er ute må han inn ca. 20. Er totalt uaktuelt å la han reke ute senere kun pga fint vær. Vi utnytter heller finværet fra morgenen av - for jeg regner med ungene som legger seg type 23-24 og enda senere sover desto lenger dagen etter? Ergo blir jo ikke dagen noe lenger om de er sent oppe?

Anonymous poster hash: c90a7...c87

Mitt barn står uansett opp i 7-tiden så vi får dagen med oss:) Sover mer i mørketiden og ligger på lading til lyse sommernetter👍🏻😊

Anonymous poster hash: 794d4...452

Skrevet

Legger seg 20.00-20.30 foreløpig, men når vi reiser på ferie om en uke blir det nok flere sene kvelder, da tar vi det litt som det passer.

Anonymous poster hash: be4d8...ddf

Skrevet

7 og 5 åringene legger seg mellom kl 20- 20.30. 13 og 12 åringene legger seg mellom kl 22- 22.30.

har du 2 tvillingsett eller mistforstår jeg ? 

Anonymous poster hash: 7cd9e...5a9

Skrevet

Her legger alle seg alt forseint. Skuldar litt på fotball EM, sidan alle er heilt fotballgale og må sjå alt :)

Anonymous poster hash: f31b0...da8

Skrevet

Her er alle nabobarna på ferie så ingen å leke med i gata, ikke er det spesielt varmt ute heller. Inne har vi en liten baby som trenger litt kveldsro for å sovne, og som vekker hele huset tidlig hver dag. Ergo blir det ikke så sent i seng på 6- og 8-åringen, ca 20.30- 21 er det natta nå i ferien :)

Anonymous poster hash: 9ba06...6a5

Skrevet

Våre "små", på 4 og 6, legger seg til vanlig tid 19:00-19:30. Kun om vi er ute på noe spesielt kommer de senere i seng.

Eldste på ti legger seg 21:00 i ferien, 20:30 til vanlig.

Vi har prøvd "ferieleggetider" flere ganger. Det fungerer ikke på våre barn. De blir overtrøtte på kvelden og umulige å legge. Neste dag står de opp til vanlig tid, og får alt for lite søvn. Jo flere døgn vi prøver, dess verre blir humøret. Til slutt er det ingen som koser seg i ferien.

Noen tips til hvordan "snu døgnrytmen" til barna, uten å få sure, kranglete og overtrøtte barn? 🙈😊

Anonymous poster hash: b4d63...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...