Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Har en gutt på 3 år, som omtrent ble bleiefri over natten, 1. dagen gikk over all forventning, men han tar det ikke helt med "nr 2" enda. Vi har prøvd flere ganger å ta han med på do å si, nå kan du bæsje, men det er akkurat som noe stopper han, han bæsjet 1. og 2. dagen uten bleie, og ikke tror jeg vi gjorde noe som fikk han skremt fra å bæsje flere ganger. Veldig flink å holde seg fra å tisse da. Noen forslag til hva som kan få opp motivasjonen hans? Har ikke lyst å ta på bleie igjen, å ikke tror jeg jeg hadde klart det heller Anonymous poster hash: 0d744...ca8
februarprins2013 Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 du får se om han er klar, vil han ikke, så må du ikke presse på . her har min tisset i do siden litt over 2 år, og gått uten bleie hjemme og gått på do,men vil ha bleie på utenfor hjemmet, nå er han 3 år og 5 mnd snart, og nå skal jeg prøve i sommer, håper han er klar og hvis ikke,så presser jeg han ikke,men krysser alt jeg har
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #3 Skrevet 3. juli 2016 Har ikke presset han i det hele tatt, han er kjempeflink å gå på do, og bruker ikke bleie lenger. Spurte etter råd om noen hadde noe lurt å komme med for å få motivasjonen hans opp når det kom til å bæsje på do. Anonymous poster hash: 0d744...ca8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Skrevet 3. juli 2016 Følger denne. Her bæsjer treåringen i trusa, men tisser alltid på do. De fleste sier at dette går over av seg selv, men vil også gjerne ha råd. Anonymous poster hash: 57d1f...4c8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Skrevet 3. juli 2016 Her lokka vi med en liten sjokoladebit om jenta bæsja i do. Funka som bare det ;-) Anonymous poster hash: 1e046...2d2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Skrevet 3. juli 2016 Godt å se at det er flere i min situasjon. Lurte på å prøve en form for klistermerke/ premie ordning, noen som har prøvd det? :-) Anonymous poster hash: 0d744...ca8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Skrevet 3. juli 2016 Sønnen min var redd for å bæsje på do, ble anspent og kneip igjen. Får jo ikke bæsja når man spenner seg sånn så han ble hard i magen og alt ble galt Vi kjøpte potte, gikk veldig greit å bæsje på den. Etter å ha gjort det noen ganger var det jo helt uaktuelt å bæsje i en trang bleie igjen så han brukte potta i et par uker. Da var det plutselig helt greit å bæsje på do også og vi kunne sette vekk potta Anonymous poster hash: fdecf...cb0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Skrevet 3. juli 2016 Vi har brukt klistremerker i bleieavvenningen. Har hatt ark med ruter, startet med 4 og økte raskt, klistremerke når det kom noe i do og premie når arket var fullt. Begge gutta var tørre før de ble 3 år. Anonymous poster hash: 73d32...e3c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Har dere forsøkt å la ham sitte alene på potta på badet, altså uten dere som tilskuere? Anonymous poster hash: b6c36...0ab
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 Har dere forsøkt å la ham sitte alene på potta på badet, altså uten dere som tilskuere? Anonymous poster hash: b6c36...0ab Dette gjorde jeg da 2åringen skulle bli bleiefri. Hun fikk sitte på potta med en bok. Ga henne tid nok og da kom det. Jubel og glede Etterhvert gikk det av seg selv. Anonymous poster hash: 088eb...980
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Har ikke forsøkt det selv, men et tips jeg så på TV fra ei som jobbet med barn som hadde vanskelig for å avvente bleiebruk. Hun anbefalte at man lot barnet bæsje i bleia imens de satt på potte/do. Noen syntes det var skummelt, ekkelt og uvant når bæsjen forsvant bort fra rompa, og dersom de ble vant med å bæsje på potte/do mens de hadde bleie på ble de tryggere i situasjonen og gikk lettere med på å ta av bleia etterhvert. (Uten at de holdt igjen og ble forstoppet som noen nevnte.) Anonymous poster hash: ed660...b5e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 Vi har snakka om det lenge, og tissing går supert. Men bæsjing derimot, helt uaktuelt 😕 starter snart ferie og skal gjøre en innsats da. Har en potte, men han er ikke så interessert så tror jeg tar han med for å velge seg en doring. Han vet han får en spesiell legoeske når han slutter med bleie. Har faktisk kjøpt den, og nå vurderer jeg sterkt å sette den på hylla i stua så han ser den, men at han ikke får den får han har hatt to perfekte dager f.eks. som vi da holder styr på med klistremerkeskjema. Anonymous poster hash: 4df33...5e1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2016 #13 Skrevet 8. juli 2016 Må bare få ut litt frustrasjon. Fremdeles problemer med nr 2 her, nå har bhg sagt at de vil ha på bleie når de går ut, så han ikke gjør det rett i trusa. I dag hadde han hatt avføring tidlig, å når vi hentet han halv 4 - hadde han fremdeles på bleie. kjente jeg ble temmelig irritert. Skjønner jo at ikke det er så veldig hygienisk å ha disse uhellene hver dag, men krever jeg for mye når jeg forventer at de ikke har på bleie etter avføring? Det er jo kun det som er problemet, han tisser fremdeles kun på do. - HI Anonymous poster hash: 0d744...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå