Gå til innhold

Jeg sliter med MYE utflod :( Ekkelt innlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er konstant klissvåt der nede. Under visse treningsøvelser hører jeg smattelyd der nede.. Flaut! Utfloden er noen ganger hvit og noen ganger gul. Konsistens varierer. Men jeg er altså klissvåt i trusa 5 minutter etter at jeg har stått opp om morgenen.

Takler ikke truseinnlegg, så jeg my bytte flere ganger om dagen. Det ødelegger sexlivet helt! Jeg liker egentlig å være ganske spontan, men det nytter ikke. Jeg må alltid gå på badet og vaske meg å ha på ny truse først. Jeg virkelig hater dette! Hva hjelper? Bruker bare bomullstruser og løse bukser også.

Anonymous poster hash: 7d9be...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått den til dyrkning for å se om det er noe spesielt med den, bakterier el lign?

Anonymous poster hash: 0f4a6...b5e

Skrevet

Har du fått den til dyrkning for å se om det er noe spesielt med den, bakterier el lign?

Nei. Har gått til legen med problemet flere ganger. Det er sikkert sopp sier hun bare uten å ta en titt eller noe.. Så gir hun meg resept på denne tablettkuren som skal kverke det. Uten at det hjelper... Bor på ett lite sted uten egen gynekolog også

Skrevet

jeg var akkurat som deg før... nå har jeg omtrent ikke utflod. er helt forferdelig. for meg var det som om jeg trodde jeg hadde sopp for det var hvit klumpete utflod. var helt håpløst å være spontan. jeg gikk på gjentatte diflucan kurer. siste gangen tok jeg mange kurer etterhverandre og brukte melkesyrekapser i tilegg.vet ikke hvorfor det pluselig ble bedre om det var pga de. men unsett...nå så har jeg omtrent ikke utflod lenger. konklusjonen min er at jeg tror selv jeg har reagert på menn og vært heldig på alle måter med han jeg har funnet: ) Gyn min sa også det at man kan faktisk reagere på partneren..merkelig. jg sluttet med tampong og g streng. prøv melkesyrepiller: )

Anonymous poster hash: 5d7f2...0b8
Skrevet

Nei. Har gått til legen med problemet flere ganger. Det er sikkert sopp sier hun bare uten å ta en titt eller noe.. Så gir hun meg resept på denne tablettkuren som skal kverke det. Uten at det hjelper... Bor på ett lite sted uten egen gynekolog også

Det er laboratoriet som dyrker prøvene. Ikke gyn. Så ikke gi deg!

Skrevet

Jeg hadde ( har) det problemet, kan ikke bruke truser i syntetiske stoffer det irriterer noe og jeg blir kliss våt ( sorry for detaljer) bruker kun bomull og vasker de uten skyllemiddel på 60°.

Bruker faktisk de tynneste innleggene til tena de er myke og kjennes ikke at de er der.

Skrevet

Du burde gå til en gynekolog og ikke til fastlegen med dette. Bestill time hos en privat eller be om henvisning fra fastlegen din. Du gjør jo veldig riktig i å prøve å unngå truseinnlegg (blir veldig tett og underlivet har godt av å få litt luft), bra at du bruker bomullstruser også. Men vasker du de varmt nok? Minst 60 grader, og gjerne en 90-graders vask innimellom...

Skrevet

Jeg har hatt det ganske likt som deg, kanskje hakket mildere, men likevel mye mer utflod enn "normalt". Det var ikke sopp hos meg. Jeg kunne forbigående bli bedre om jeg tok sånne vaginatabletter med riktig bakterieflora, men raskt var det tilbake igjen.

Jeg hadde bare akseptert at det sikkert bare var kroppen min som endret seg (det er jo individuelle forskjeller også).

Men så begynte jeg for et par måneder siden på en langvarig antibiotikabehandling av en helt annen grunn. Den positive bivirkningen for meg er at jeg nesten ikke har utflod lenger!

Så helt tydelig har det vært bakterielt hos meg også, selv om jeg ikke har fått dyrket noe. Har også nevnt det for fastlegen noen ganger som bare har sagt at hvis det ikke var sopp så var det en normalvariant.

Jeg har ikke hatt den lukten man ofte forbinder med bakteriell vaginose, men har siste par årene nesten hver gang mot slutten av mensen fått en pussig (ubehagelig) lukt siste par dagene av mensen. Når siste tegn til mensen var borte forsvant også lukten.

Typisk for bakteriell vaginose er visstnok grålig utflod, tyntflytende utflod og noen ganger skummende. Min utflod var aldri grå, den var hvit eller svakt gulaktig, aldri skummende. Typisk lukt for b.v. er visstnok fiskeaktig lukt, noe jeg ikke hadde. Så jeg hadde liksom ingen tegn til b.v., noe som sikkert også var grunnen til at legen ikke tok det på alvor.

Men fra å ha mye utflod og måtte bruke truseinnlegg, så har jeg nå nesten ikke noe utflod i det hele tatt. Kan få litt siste dagene før mens, men bare en brøkdel av tidligere. Nå ser jeg ofte ikke noe i trusen/truseinnlegget. Må vel begynne meg til å ikke brukte truseinnlegg ;)

Så selv om jeg ikke kan bevise noe, så er jeg overbevist om at jeg har hatt en infeksjon av et eller annet slag. Endringen kom bare dager etter jeg begynte på antibiotika, men jeg trodde det bare var tilfeldig. Men nå har jeg gått i over to måneder på denne kuren, og utfloden glimrer med sitt fravær :)

LItt mye informasjon - beklager til sarte sjeler ;) - men tenkte det var greit å forklare siden jeg ikke har hatt noen av de typiske tegnene for b.v.

Med det jeg vet nå så burde jeg selvfølgelig ha krevd å fått tatt prøver som ble sendt til dyrking for årevis siden....

Så krev å bli testet! Og bytt lege om hun ikke vil gjøre det. Bor du på et så lite sted at det er vanskelig, vurder å ta én time til en privat lege om du skal forbi et større sted i ferien.

Anonymous poster hash: b5489...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...