Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 hun på apoteket sa max 6 i døgnet. jeg forsto de som 6 doser i døgnet. also 2 tabletter pr dose. men var de 1 tablett hun mente? har ivertfall spist ett helt brett på ca 24 timer nå. føler meg ikke helt bra. er matt i kroppen Anonymous poster hash: ac9ee...865
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Hvor mange er det på et brett? Anonymous poster hash: b100d...bc5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Det er nesten umulig å overdose på paracet. Jeg vet dette, for en studievenninne forsøkte å begå selvmord ved å overdose på paracet. Legevakten sa det er nesten umulig. Du har tatt 12 tabletter på 24 timer? Det går nok helt fint, men ring legevakten hvis du er bekymret! Og heretter leser du på pakka, ok? Ikke bare hør på de på apoteket. Anonymous poster hash: 4638a...e2f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 er 10 tabletter på ett brett. da overlever jeg nokk😂 Anonymous poster hash: ac9ee...865
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Ring Giftsentralen for råd Anonymous poster hash: 41e70...876
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Når du lurer på slikt anbefaler jeg deg å ringe giftinformasjonen: https://helsenorge.no/Giftinformasjon De kan gi deg mye mer presis informasjon enn det et anonymt forum kan. Her ble det ikke engang spurt om hvor mye paracetamol det er i tablettene før de svarte (ja jeg er kalt over det nok ikke er mer enn 500 mg). Paracetamol kan gi leverskader ved overdosering så spør dem som faktisk vet Anonymous poster hash: a347a...f6b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Ring Giftsentralen for råd Anonymous poster hash: 41e70...876 Du var raskere enn meg Anonymous poster hash: a347a...f6b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 10 tabletter på 500 mg? Det er for mye, men ikke slik at man behandler det. 10 tabletter på 1 gram? Det begynner å nærme seg skummel dose. Man kan kanskje ikke ta selvmord på paracet alene, på den måten at man dør der og da...Men tar man nok dør man en kjip død av leversvikt uker og måneder etterpå, med mindre man er så heldig at man får en levertransplantasjon. Hvis man ikke "bare" blir leversyk, og må inn og ut av sykehus, og gå på avføringsmidler kontinuerlig. Anonymous poster hash: 81f25...e35
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #9 Skrevet 2. juli 2016 500 mg jeg har spist. Anonymous poster hash: ac9ee...865
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 10 tabletter med 500 mg går bra, bare ikke ta mer..... Skal egentlig ha Max 3-4 g i døgnet, men 5g er ok men ikke farlig. 18 tabletter med 500 mg er dødelig.. Anonymous poster hash: d29de...5fa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Men hi, leste du ikke på pakken? Jeg skjønner at ikke alle leser hele pakningsvedlegget hver gang, men alle paracet-esker har jo dosen forklart i en svært lettlest tekst på baksiden. Anonymous poster hash: 4638a...e2f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 Du ringer giftsentralen. Sannsynligvis for liten dose til at det står om livet, men sånne ting er veldig individuelt. Jeg kjenner en voksen mann som døde av paracetamolforgiftning. Han hadde tannpine og tok ikke veldig mye over brettet på et døgn før han døde. La seg til å hvile og våknet aldri igjen. Anonymous poster hash: afa20...f99
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 Det er nesten umulig å overdose på paracet. Jeg vet dette, for en studievenninne forsøkte å begå selvmord ved å overdose på paracet. Legevakten sa det er nesten umulig. Du har tatt 12 tabletter på 24 timer? Det går nok helt fint, men ring legevakten hvis du er bekymret! Og heretter leser du på pakka, ok? Ikke bare hør på de på apoteket. Anonymous poster hash: 4638a...e2f Man kan ta selvmord med Paracet, men det er en svært smertefull død over flere dager hvor lever kolapser. En venninne av meg måtte pumpes og få kull da hun tok to pakker Paracet på et døgn. Hi er nok langt under så farlig, men ring giftinformasjonen for å være sikker.
soleia Skrevet 2. juli 2016 #14 Skrevet 2. juli 2016 Det er nesten umulig å overdose på paracet. Jeg vet dette, for en studievenninne forsøkte å begå selvmord ved å overdose på paracet. Legevakten sa det er nesten umulig. Du har tatt 12 tabletter på 24 timer? Det går nok helt fint, men ring legevakten hvis du er bekymret! Og heretter leser du på pakka, ok? Ikke bare hør på de på apoteket. Anonymous poster hash: 4638a...e2f Det stemmer ikkje. Er mange som vert innlagde på sjukehus med overdose av paracetamol. Det er ein langsom og kjip måte å døy på, for ein utviklar leversvikt over dagar, så det er ikkje nokon god måte å ta livet sitt. Dei fleste kjem under behandling før den tid. Dersom ein har leverbetennelse, feks ved kyssesyke, så tåler ein mindre paracetamol. Ville forhøyrt meg om den dosen du har teke HI, ring gjerne giftinformasjonssentralen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #15 Skrevet 2. juli 2016 Hvis du har behov for så mye pinex må du be om noe sterkere. Evt legges inn. Anonymous poster hash: 0ad64...b96
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #16 Skrevet 2. juli 2016 Det er nesten umulig å overdose på paracet. Jeg vet dette, for en studievenninne forsøkte å begå selvmord ved å overdose på paracet. Legevakten sa det er nesten umulig. Du har tatt 12 tabletter på 24 timer? Det går nok helt fint, men ring legevakten hvis du er bekymret! Og heretter leser du på pakka, ok? Ikke bare hør på de på apoteket. Anonymous poster hash: 4638a...e2f Dette er det dummeste jeg noen gang har lest her inne!! Selvfølgelig kan man ta livet av seg på paracet! Man får leversvikt og dør en smertefull grusom død! Med indre blødninger og multiorgansvikt! Evnt levertransplantasjon hvis man er heldig/uheldig, alt etter hvordan man ser det.. Men fordi det selges på dagligvarebutikk tror folk at det er drops.. Lær deg hva du snakker om før du uttaler deg!! Anonymous poster hash: dc56f...3bb
soleia Skrevet 2. juli 2016 #17 Skrevet 2. juli 2016 Dette står i felleskatalogen om overdosering: Overdosering/Forgiftning:Symptomer: Kvalme, oppkast, sløvhet, svetting (kan oppstå innen 24 timer). Magesmerter kan være første tegn på leverskade, oppstår først etter 1-2 døgn og kan være verst 3-4 døgn etter inntak. Akutt massiv overdosering av paracetamol kan gi leverskade. Levertoksisk dose varierer individuelt, men faren for leverskade er vanligvis liten ved doser <7,5-10 g. Behandling: Øyeblikkelig medisinsk behandling kreves ved overdosering, selv om symptomer på overdose ikke er synlige. Det er av største betydning at motgift gis så tidlig som mulig hvis alvorlig leverskade skal kunne forhindres. Ventrikkelskylling helst innen 4 timer, ev. aktivt kull. Vanlig motgift er acetylcystein, helst innen 8 timer. Se Giftinformasjonens anbefalinger N02B E01.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #18 Skrevet 2. juli 2016 Du ringer giftsentralen. Sannsynligvis for liten dose til at det står om livet, men sånne ting er veldig individuelt. Jeg kjenner en voksen mann som døde av paracetamolforgiftning. Han hadde tannpine og tok ikke veldig mye over brettet på et døgn før han døde. La seg til å hvile og våknet aldri igjen. Anonymous poster hash: afa20...f99 Man dør ikke akutt av paracetoverdose, så da dødd han nok av noe annet. Anonymous poster hash: cbff3...02a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #19 Skrevet 2. juli 2016 Man dør ikke akutt av paracetoverdose, så da dødd han nok av noe annet. Anonymous poster hash: cbff3...02a Nei, jeg husker også saken. Han hadde VELDIG vondt i tanna, og tok 28 paracet, dvs noe som er ca 7 ganger så mye som anbefalt dose. Han døde i løpet av halvannet døgn. Sto om ham i avisen også. Anonymous poster hash: b100d...bc5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #20 Skrevet 2. juli 2016 Ring giftsentralen om du er bekymret. Men det skal MYE til for å ta overdose på slike saker. Jeg har migrene og har ved flere anledninger tatt sykt mye smertestillende ( ibux / paracet )Ble overrasket hvor mye man kan ta ( legevakt som veiledet meg ) Anonymous poster hash: a07ea...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå