Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 Min datter på snart 4 år har en siste tiden vært standhaftig på at hun selv skal pusse tennene. Tydeligvis har pussingen ikke vært bra nok, tennene har fått et misfarget belegg og hun klager nå over smerter i tennene. Pappaen har tidligere sagt han har pusset tennene hennes grundig 1-2 ganger om dagen, så derfor har jeg latt henne pusse selv. Men nå kommer det frem at han også har latt henne pusse selv uten å sjekke at hun har gjort det bra nok. Nå er tannpussingen ikke særlig moro, selv med den mykeste tannbørste blør hun mye spesielt på baksiden oppe. Noen som har hatt lignende erfaringer og hatt tannkjøttbetennelse på sine barn? Hvordan ble det bedre? Anonymous poster hash: 24e9c...c72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Min datter på snart 4 år har en siste tiden vært standhaftig på at hun selv skal pusse tennene. Tydeligvis har pussingen ikke vært bra nok, tennene har fått et misfarget belegg og hun klager nå over smerter i tennene. Pappaen har tidligere sagt han har pusset tennene hennes grundig 1-2 ganger om dagen, så derfor har jeg latt henne pusse selv. Men nå kommer det frem at han også har latt henne pusse selv uten å sjekke at hun har gjort det bra nok. Nå er tannpussingen ikke særlig moro, selv med den mykeste tannbørste blør hun mye spesielt på baksiden oppe. Noen som har hatt lignende erfaringer og hatt tannkjøttbetennelse på sine barn? Hvordan ble det bedre? Anonymous poster hash: 24e9c...c72 Ta dere en tur til tannpleieren asap! Anonymous poster hash: fd209...262
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Skrevet 2. juli 2016 Dere må fortsette å pusse forsiktig og grundig selv om det gjør vondt. Dersom hun har fått tannsten bør denne fjernes. Gingivitt går tilbake av seg selv ved grundig renhold. Husk at foreldre skal bistå med pussing frem til 12-årsalderen, først da er finmotorikkengod nok til å la barn ta ansvar selv. Kan slippe opp og la dem ta mer og mer selv etterhvert (f.eks. morgenpuss), men i alle fall ut småskolealder er det viktig at voksne pusser over morgen og kveld. Anonymous poster hash: fd9c8...49c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Dere må fortsette å pusse forsiktig og grundig selv om det gjør vondt. Dersom hun har fått tannsten bør denne fjernes. Gingivitt går tilbake av seg selv ved grundig renhold. Husk at foreldre skal bistå med pussing frem til 12-årsalderen, først da er finmotorikkengod nok til å la barn ta ansvar selv. Kan slippe opp og la dem ta mer og mer selv etterhvert (f.eks. morgenpuss), men i alle fall ut småskolealder er det viktig at voksne pusser over morgen og kveld. Anonymous poster hash: fd9c8...49c Og tannpleier kan fjerne det misfargede belegget. Det viktige er å få pusset godt helt ned til tannkjøttranden. Anonymous poster hash: fd9c8...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå