Gå til innhold

Det er jo du som vil skilles....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sa mannen min her om dagen. Han har vært utro flere ganger. Han har ført meg inn i økonomisk kaos. Han lyver mer enn han snakker sant og han er IKKE snill (selv om mange tror det). Jeg har kjøpt meg hus og skal flytte, men han tar jo ikke ansvar for noen av sine handlinger. Så hans konklusjon på dette er at det er jo jeg som vil skilles og at bruddet derfor er min feil. Jeg vet ikke om dette ble særlig forståelig, men jeg blir så frustrert og forbannet!!

Anonymous poster hash: 7e05b...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er du som vil skilles, men det er han som er grunnen til at du vil.. Han kommer aldri til å ta ansvar for noe av dette, bare se deg glad til for å komme ut av det.

Anonymous poster hash: fd8a1...fec
Skrevet

- Det er jo du som vil skilles.

* Ja, det har du rett i, jeg har nemlig ingen interesse av en løgner av en utro drittsekk som i tillegg er helt uansvarlig når det kommer til økonomi. Selvfølgelig vil jeg skilles!

Svarer han deg noe på det, da sier du bare at det er det han selv har valgt å gjøre som er årsak til skillsmissen.

Denne mannen vet at han ikke har noe å komme med. Han er desperat etter å hevde seg litt, han vet at utroskap, alvorlig økonomisk rot og det at han ikke er snill med deg er noe som vil få folk til å se ned på ham. Så han ønsker å kaste skylden over på deg. Om det er du som vil skilles og du ikke forteller noe om hvorfor til andre, da kan han fremstå som den stakkars sviktede, sjarmerende mannen. Han har ikke vært snill med deg, da ønsker han fremdeles å kontrollere deg.

Jeg forstår at når han sier det er du som vil skilles så føles det sikkert sårende i tillegg til at du blir frustrert og forbanna. Men vet du, det er akkurat det han ønsker, for kan han manipulere følelsene dine så kan han fremdeles ha litt kontroll på deg selv om dere nå skal skilles.

Ikke gi ham det. Stå i dette. Selvfølgelig vil du skilles fra en slik idiot. Du har ryggrad, du tar ansvar for ditt eget liv og ev. barns liv. Du har respekt for deg selv. Du har økonomi til å greie deg, selv om han har rotet til økonomien.

Så om han sier dette igjen, bare svar ham enkelt og greit "Selvfølgelig vil jeg skilles, forventer du noe annet etter at du har vært utro x antall ganger?"

Ikke vis ham at han har makt til å såre deg eller frustrere deg. Bare stå trygt i deg selv.

Og en ting til - fortell folk nær deg og folk du stoler på hvordan dette ekteskapet virkelig har vært.

Anonymous poster hash: 091be...4ae
Skrevet

- Det er jo du som vil skilles.* Ja, det har du rett i, jeg har nemlig ingen interesse av en løgner av en utro drittsekk som i tillegg er helt uansvarlig når det kommer til økonomi. Selvfølgelig vil jeg skilles! Svarer han deg noe på det, da sier du bare at det er det han selv har valgt å gjøre som er årsak til skillsmissen. Denne mannen vet at han ikke har noe å komme med. Han er desperat etter å hevde seg litt, han vet at utroskap, alvorlig økonomisk rot og det at han ikke er snill med deg er noe som vil få folk til å se ned på ham. Så han ønsker å kaste skylden over på deg. Om det er du som vil skilles og du ikke forteller noe om hvorfor til andre, da kan han fremstå som den stakkars sviktede, sjarmerende mannen. Han har ikke vært snill med deg, da ønsker han fremdeles å kontrollere deg. Jeg forstår at når han sier det er du som vil skilles så føles det sikkert sårende i tillegg til at du blir frustrert og forbanna. Men vet du, det er akkurat det han ønsker, for kan han manipulere følelsene dine så kan han fremdeles ha litt kontroll på deg selv om dere nå skal skilles.Ikke gi ham det. Stå i dette. Selvfølgelig vil du skilles fra en slik idiot. Du har ryggrad, du tar ansvar for ditt eget liv og ev. barns liv. Du har respekt for deg selv. Du har økonomi til å greie deg, selv om han har rotet til økonomien.Så om han sier dette igjen, bare svar ham enkelt og greit "Selvfølgelig vil jeg skilles, forventer du noe annet etter at du har vært utro x antall ganger?" Ikke vis ham at han har makt til å såre deg eller frustrere deg. Bare stå trygt i deg selv. Og en ting til - fortell folk nær deg og folk du stoler på hvordan dette ekteskapet virkelig har vært. Anonymous poster hash: 091be...4ae

dette.

Anonymous poster hash: f1325...8be

Skrevet

- Det er jo du som vil skilles.

* Ja, det har du rett i, jeg har nemlig ingen interesse av en løgner av en utro drittsekk som i tillegg er helt uansvarlig når det kommer til økonomi. Selvfølgelig vil jeg skilles!

Svarer han deg noe på det, da sier du bare at det er det han selv har valgt å gjøre som er årsak til skillsmissen.

Denne mannen vet at han ikke har noe å komme med. Han er desperat etter å hevde seg litt, han vet at utroskap, alvorlig økonomisk rot og det at han ikke er snill med deg er noe som vil få folk til å se ned på ham. Så han ønsker å kaste skylden over på deg. Om det er du som vil skilles og du ikke forteller noe om hvorfor til andre, da kan han fremstå som den stakkars sviktede, sjarmerende mannen. Han har ikke vært snill med deg, da ønsker han fremdeles å kontrollere deg.

Jeg forstår at når han sier det er du som vil skilles så føles det sikkert sårende i tillegg til at du blir frustrert og forbanna. Men vet du, det er akkurat det han ønsker, for kan han manipulere følelsene dine så kan han fremdeles ha litt kontroll på deg selv om dere nå skal skilles.

Ikke gi ham det. Stå i dette. Selvfølgelig vil du skilles fra en slik idiot. Du har ryggrad, du tar ansvar for ditt eget liv og ev. barns liv. Du har respekt for deg selv. Du har økonomi til å greie deg, selv om han har rotet til økonomien.

Så om han sier dette igjen, bare svar ham enkelt og greit "Selvfølgelig vil jeg skilles, forventer du noe annet etter at du har vært utro x antall ganger?"

Ikke vis ham at han har makt til å såre deg eller frustrere deg. Bare stå trygt i deg selv.

Og en ting til - fortell folk nær deg og folk du stoler på hvordan dette ekteskapet virkelig har vært.

Tusen takk for svar og at du tar deg tid til å svare. Det er som jeg skrev fryktelig frustrerende og urettferdig at han tilsynelatende ikke ser sin rolle i detre bruddet, men jeg skal følge tipset ditt og ikke la ham få gleden av å se det.

Skrevet

Vel, det er du som vil skilles, men det er han som er grunnen til at du vil.. Han kommer aldri til å ta ansvar for noe av dette, bare se deg glad til for å komme ut av det.

Anonymous poster hash: fd8a1...fec

Tusen takk for svar😊

Skrevet

Tusen takk for svar og at du tar deg tid til å svare. Det er som jeg skrev fryktelig frustrerende og urettferdig at han tilsynelatende ikke ser sin rolle i detre bruddet, men jeg skal følge tipset ditt og ikke la ham få gleden av å se det.

Slike menn tror jeg man kommer lengst med ved å vise dem at han ikke lenger har noen makt over deg.

Skjær tenner inni deg, men vær bare saklig overfor ham. Fokuser på det praktiske dere må bli enige om, samvær osv. Ikke la ham hisse deg opp unødvendig. Vil du skilles - selvfølgelig vil du skilles fra ham! Greier du å ta det slik kan du risikere at han en stund prøver å provosere deg enda mer, men tenk da inni deg at jo verre han blir, jo bedre er det, for da bekrefter han bare enda bedre at du gjør det riktige ved å skille deg fra ham. Greier du dette så får han ikke makt over deg.

Nå prøver han å få makt over deg, det trenger han ikke få.

Siden han virker å være komplett dust, se om du greier å gjøre så mye av kommunikasjonen som mulig skriftlig (kanskje litt tidlig om dere fremdeles bor sammen, men fra det øyeblikket dere ikke bor sammen, få ting skriftlig på sms eller mail), ta opp viktige ting på mekling osv., da har du vitner på det som blir sagt og avtalt.

Og husk - jo mer urimelig og vanskelig han er, smil inni deg - han bekrefter da bare for deg at du gjør det rette. Den følelsen tror jeg vil gi deg styrke til å være irriterende saklig overfor ham ;)

Skrevet

Jeg tror jeg ville svart noe sånt som : "nei, det er det du som vil. Det er du som har vært utro og oppført meg som en dritt, ikke jeg"

Anonymous poster hash: 310fb...53e

Skrevet

Jeg tror jeg ville svart noe sånt som : "nei, det er det du som vil. Det er du som har vært utro og oppført meg som en dritt, ikke jeg"

Anonymous poster hash: 310fb...53e

Jeg tenkte slik tidligere. Men det å si "nei..." det åpner for at mannen vil tolke at Hi ikke vil skilles, at hun fremdeles har følelser for ham og at hvis han bare manipulerer henne litt til så kan han holde på henne. Slike menn har en tendens til å klamre seg fast i halmstrå av ting de kan bruke, snu rundt for å bruke til sin egen fordel.

Ved å si "selvfølgelig vil jeg det...." og begrunne det på samme måte, da er Hi veldig på at hun ønsker skillsmisse og at det ikke er noe han kan gjøre for å endre det.

Jeg tror det er en viktig forskjell mellom de to variantene. Inni meg ville jeg tenkt akkurat det du sier.

Men utad slik His situasjon er tror jeg det er bedre for henne å bare si "ja, jeg vil skilles, selvfølgelig vil jeg det". Det siste åpner ikke for like mye diskusjon eller manipulering.

Gjest Antarctica
Skrevet

Eller hva med: Det er tvert imot DU som vil være singel, for det er du som oppfører deg som en ansvarsløs ungkar.

Eventuelt: Jeg vil gjerne være gift, men i et ekteskap er det ikke plass til flere enn to. Og det er du som slipper inn alle ekstrapassasjerene.

Eller bare la være å kommentere det. Han er jo idiot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...