Gå til innhold

De som ikke har råd til ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har lagt ut hytten sin til utlån på en nettside.

Hytta har alle fasiliteter, det er et badevann i nærheten. Fiskemuligheter. Sykler å låne på hytta, mat i fryseren og hun har også sponset togbillett fra nærmeste storby.

Hytta ligger litt øde til og det er 15 minutter å gå fra stasjonen.

Det er INGEN som har villet låne den. Hun svarte til og med på en annonse fra en mor i den storbyen hun kunne betale toget fra. Dama ville helst låne et sted i nærheten av en fornøyelsespark eller badeland. Det ble for kjedelig for ungene å være på en hytte uten noe gøy i nærheten.

Ærlig talt, hvis man skal være så storforlangende at en gratis hytte med mat og gratis reise ikke er bra nok så kan man søren meg holde seg hjemme altså.

Anonymous poster hash: a2067...a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å låne en hytte. Hvor ligger den? Jeg bor på et lite sted i Finnmark og flybilletter er dyre så vi kan ikke reise noe særlig med fly.

Anonymous poster hash: 4f05c...88d
Skrevet

Hvilken nettsider legges hytter ut for utlån? Kanskje hytta ikke er annonsert godt nok.Jeg ville gje4ne lånt hytte men vet ikke hvor hyttene annonseres.

Anonymous poster hash: bc951...e4f

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å låne en hytte. Hvor ligger den? Jeg bor på et lite sted i Finnmark og flybilletter er dyre så vi kan ikke reise noe særlig med fly.

Øh, da kan dere vel neppe komme dere til en hytte ved jernbanen heller? Toget i Norge stopper i Bodø...

Anonymous poster hash: 5503b...528

Skrevet

Øh, da kan dere vel neppe komme dere til en hytte ved jernbanen heller? Toget i Norge stopper i Bodø...

Hun lurte vel kanskje på om den lå i deres distrikt da.

Anonymous poster hash: d0dc2...ad2

Skrevet

Jeg lurer også på hvilke nettsider jeg kan finne hytter til utlån!😀

Anonymous poster hash: d7262...386

Skrevet

Det er tog både i Fauske og i Narvik. Til Narvik kan vi kjøre.

Men selvfølgelig "...hvis man skal være så storforlangende at en gratis hytte med mat og gratis reise ikke er bra nok så kan man søren meg holde seg hjemme altså". Alt jeg lurte på er hvor hytta ligger? For å sjekke om vi kan komme oss dit på en rimelig måte.

Skrevet

Jeg startet ikke denne tråden for å formidle hytte.

Min bekjent har nå trukket hytta da det ikke var interesse.

Det er flere steder hytter og hus ønskes og lånes ut.

Anonymous poster hash: 42bea...029

Skrevet

Så poenget var å formidle at fattige mennesker i området der den ukjente og hemmelige hytta ligger er utakknemlige?

Bra tråd

Skrevet

Åpenbart ikke. 15 minutter fra stasjonen, står det.

Anonymous poster hash: 58075...433

Skrevet

Hytta har alle fasiliteter, det er et badevann i nærheten. Fiskemuligheter. Sykler å låne på hytta, mat i fryseren og hun har også sponset togbillett fra nærmeste storby.

Det er INGEN som har villet låne den. Hun svarte til og med på en annonse fra en mor i den storbyen hun kunne betale toget fra. Dama ville helst låne et sted i nærheten av en fornøyelsespark eller badeland. Det ble for kjedelig for ungene å være på en hytte uten noe gøy i nærheten.

Ærlig talt, hvis man skal være så storforlangende at en gratis hytte med mat og gratis reise ikke er bra nok så kan man søren meg holde seg hjemme altså.

Ærlig talt, hvis man ikke kan holde seg for god til å stigmatisere en hel gruppe, så kan man bare holde kjeft altså.

Anonymous poster hash: d1992...9aa

Skrevet

Du har startet denne tråden for å få fram hvor provoserende er at fattige mennesker har egne meninger og ikke bare tar i mot, takker, bukker og ser ned i bakken? Selv om man er fattig er det ikke sikkert at man vil sitte i en hytte og glo en uke, noen vil heller være hjemme. Det bestemmer hverken du eller din venninne.

Skrevet

Ble så glad da jeg leste hovedinnlegget, trodde du mente at det var en hytte tilgjengelig for oss "fattige og utakknemlige".

Men nei. Det var bare for å stigmatisere.

Takk. Du er mye bedre enn oss.

Anonymous poster hash: a118a...fdd

Skrevet

Ja, og det gjør den jo selvsagt ikke lår hytta ligger 15 min gange fra en togstasjon, når toglinjene slutter i Bodø... 🙄

Anonymous poster hash: 2115e...0a6

Skrevet

denne hytten vil vi gjerne lånt...hvordan kan jeg komme i kontakt med personen som låner den ut?

Anonymous poster hash: adec6...197

Skrevet

Bestill togbillett til Finnmark, du. Det går kun tog én dag i året: 17.mai. Så der kan ikke hytta ligge, hvis den er 15 min unna en jernbanestasjon.

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for å få låne en hytte, men hadde nok ikke meldt min interesse om det er beregnet på "fattige", for det kan vi nok ikke kalle oss. Vi hadde hatt råd til å leie en hytte hvis vi hadde prioritert det. (Men føler ikke vi kan prioritere det, selv om ferie på en hytte med badevann i nærheten er en drøm.) Men hadde uansett ikke svart på en sånn annonse da jeg hadde regnet med noen som trengte det mer også hadde hatt veldig lyst på den.

Anonymous poster hash: 9333a...a12
Skrevet

Kanskje du kan finne noe her

https://www.facebook.com/groups/311313082367383/

http://feriesentralen.no/

Anonymous poster hash: e6a97...a7b

Det må jeg si! Ble helt rørt av dette jeg! Nå har jeg bare vært innom feriesentralen å sett litt, men guri malla så mange rause flotte mennesker som finnes der ute! Jeg visste ikke om dette "nettverket" en gang. Hadde jeg visst om det skulle jeg ha søkt hos noen av disse flotte menneskene for lengst! Vi er i utgangspunktet ikke ubemidlede mennesker, men det siste halvannet året har kjørt oss mer eller mindre på felgen - økonomisk. Det har vært uforutsette hendelser som er årsaken til dette, men resultatet er altså at vi har levd og lever veldig nøkternt, med noen små og få utskeielser, men ingen familieferie på oss. Vi har vært veldig opptatt av at ungene likevel skal få feriefølelse så de har vi sendt til besteforeldrene i to uker, mens vi jobber og prøver å komme oss frempå. Det hadde vært så innmari deilig å kunne reise bort ilag alle samme å få litt fri fra den ellers både travle og litt nedstemte stemninga vi opplever her hjemme nå. Og det aller beste med dette er jo at utlåner bestemmer! Utlåner velger hvem som fortjener det mest, og helt ærlig, jeg er ikke i tvil om at noen selvsagt fortjener det mer enn oss! Jeg håper mange er klar over at denne muligheten finnes og benytter seg av den. Jeg ble oppriktig glad inni meg og som sagt rørt over å se hvor mange som stiller både hytter, hus, leiligheter og båter til disposisjon. Herlig tiltak!

Anonymous poster hash: 8277d...0fd

Skrevet

Det er tog både i Fauske og i Narvik. Til Narvik kan vi kjøre.

Men selvfølgelig "...hvis man skal være så storforlangende at en gratis hytte med mat og gratis reise ikke er bra nok så kan man søren meg holde seg hjemme altså". Alt jeg lurte på er hvor hytta ligger? For å sjekke om vi kan komme oss dit på en rimelig måte.

Toget i Narvik går vel bare til Kiruna? I hvertfall kommer du deg ikke lenger sør i Norge med tog fra Narvik.

Anonymous poster hash: d222c...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...