Nyttårs barn Skrevet 1. juli 2016 #26 Skrevet 1. juli 2016 Få land er bedre enn Norge når det kommer til velferdsgoder, og særlig i småbarnsperioden. Det betyr ikke at vi ikke har noe og lære og at det kan være spennende å bo et annet sted for en periode. Det er lov å drømme HI!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #27 Skrevet 1. juli 2016 Vi bor i Australia og stortrives. Ungene går på vanlig skole og den er kjempebra. Masse kjekke aktiviteter og folket her er fantastiske. Og været...ahhh ;-) Anonymous poster hash: 4457d...d10
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #28 Skrevet 1. juli 2016 Du drømmer ikke om USA. Du drømmer om et land som ikke finnes, der du får alt opp i hendene og sola skinner hver dag. USA er beinhardt, skal love deg at du ikke har lyst til å være arbeidsledig der. Synes det er provoserende at du syter sånn. Du er blant de heldigste menneskene i verden! Anonymous poster hash: 1d50b...af0 Nei, det stemmer ikke! Anonymous poster hash: 57810...829
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #29 Skrevet 1. juli 2016 FloridaAnonymous poster hash: cfa1b...a28 Heldige du som har sol og varme. Dessuten er min oppfattelse at amerikanere er mye hyggeligere enn oss her i Skandinavia.. Anonymous poster hash: 57810...829
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #30 Skrevet 1. juli 2016 Vi bor i Australia og stortrives. Ungene går på vanlig skole og den er kjempebra. Masse kjekke aktiviteter og folket her er fantastiske. Og været...ahhh ;-) Anonymous poster hash: 4457d...d10 Åh jeg har så lyst å flytte dit! Mannen og jeg snakker om å bo i Australia ett år. En gang i fremtiden 😊 Anonymous poster hash: 18925...af0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #31 Skrevet 1. juli 2016 Nei, det stemmer ikke! Anonymous poster hash: 57810...829 Jo, det gjør det. Alle som bor i Norge er faktisk blant verdens heldigste. Anonymous poster hash: 1d50b...af0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #32 Skrevet 1. juli 2016 Jo, det gjør det. Alle som bor i Norge er faktisk blant verdens heldigste. Anonymous poster hash: 1d50b...af0 [/ Hvis du leser første linje på hovedinnlegget mitt, så ser du at jeg er fullstendig klar over det. Hilsen HI Anonymous poster hash: 57810...829
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #33 Skrevet 1. juli 2016 Jo, det gjør det. Alle som bor i Norge er faktisk blant verdens heldigste. Anonymous poster hash: 1d50b...af0 [/ Hvis du leser første linje på hovedinnlegget mitt, så ser du at jeg er fullstendig klar over det. Hilsen HI Anonymous poster hash: 57810...829 Men du syter like fullt. Anonymous poster hash: 1d50b...af0
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2016 #34 Skrevet 1. juli 2016 Det er en myte at det ikke er noen velferdsgoder her. Man kan bla få arbeidsledighetstrygd her i opp til to år. Man må heller ikke glemme at skattetrykket er mye lavere. Godene er selvfølgelig ikke like bra som i Norge, men det finnes et sikkerhetsnett her også. Anonymous poster hash: cfa1b...a28 Kan godt hende, men jeg tror ikke dette er taimingen for å prøve å innkassere andres velferdsgoder hvis man tilfeldigvis er misfornøyd med sine egne.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #35 Skrevet 2. juli 2016 Heldige du som har sol og varme. Dessuten er min oppfattelse at amerikanere er mye hyggeligere enn oss her i Skandinavia.. Anonymous poster hash: 57810...829 Å, så personlige kvaliteter HAR med nasjonalitet å gjøre? Anonymous poster hash: dfe78...3bd
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #36 Skrevet 2. juli 2016 Trives veldig godt i Australia.. Akkurat nå er det mitt på vinteren og vi har ca 24 grader Anonymous poster hash: eb2a2...0a8
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juli 2016 #37 Skrevet 2. juli 2016 Jeg forstår deg HI. Selv om det er godt å bo i Norge så er det lov å være eventyrlysten. Jobb og velferdsmessig er vi nok heldigere stilt enn den øvrige verden forsåvidt, men det hjelper lite med tanke på klima og kultur. Det å oppleve noe annet, ikke fryse nipplene stive selv i sommermånedene og det å erfare andre kulturer frister mer enn bare litt. Min kjære jobber i et amerikansk firma og har både bodd og vært mye i USA.. Når sønnen min blir eldre er drømmen å bo der i første omgang ett år fullt tilstede og du skal ikke se bort ifra at vi gjør nettopp dette. Våg å ha drømmer:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #38 Skrevet 2. juli 2016 Hvis du er så lei, så synes jeg du skal flytte..... Anonymous poster hash: 619d0...8d3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #39 Skrevet 2. juli 2016 Ja, vet vi er ekstremt heldige, men akkurat nå er jeg så lei. Lei oljekrisen som har gjort at både mannen og jeg har mistet jobben, lei av høye avgifter, lei av elendig sommervær, lei av sure nordmenn og at det aldri skjer noe gøy. Jeg vil bo et sted hvor solen skinner, og folk er sosiale og snakker med hverandre...En by der ting skjer, både for voksne og barn. USA er drømmen.. Dere som bot utenlands, hvor bor dere og hvordan er det? Anonymous poster hash: 57810...829 Hvis både du og mannen din har blitt arbeidsledige, kanskje dette er riktig tidspunkt for å flytte utenlands? Både varme stater i USA og Australia kan være noe for dere. Jeg ville personlig foretrukket Australia, for amerikanere kan være litt overfladiske. De er veldig sosiale, og vennlige, men jeg synes det er vanskelig å bli ordentlig kjent. Jeg kommer liksom ikke innunder huden deres. Anonymous poster hash: b2e90...19c
hilde og gutta Skrevet 2. juli 2016 #40 Skrevet 2. juli 2016 Her bor jeg i Stockholm Sverige. Har det som plommen i egget!. Kanskje ikke så mye varmere,men det er fint å bo her. Bra barnehager,skoler,sykehus og eldre vård.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #41 Skrevet 2. juli 2016 Har bodd i Australia og det er helt fantastisk der. Mannen er derfra og vi drømmer om å flytte tilbake etterhvert. Anonymous poster hash: 7994c...c51
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #42 Skrevet 2. juli 2016 Gøy å høre fra dere som bor utenlands Mange steder det kunne vært spennende å bo og jobbe, men vi blir nok her i Norge. Det er her vi har røtter. Men, om flere bor utenlands, så fortell gjerne om det. Mvh HI Anonymous poster hash: 57810...829
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #43 Skrevet 2. juli 2016 Det er knallhardt å bo i USA med barn. Mange ting som du tar som en selvfølge i Norge - helsehjelp, barnehage, SFO etc - må du betale for i dyre dommer. Veldig vanlig at mødre ikke jobber utenfor hjemmet evt jobber deltid etter at de har fått barn fordi barnehage er så dyrt at det ikke lønner seg å jobbe. Hvis du tenker å bo i en stor by hvor det "skjer masse spennende" så kan bør du se på leieprisene i for eksempel NYC... Jeg kom nettopp hjem fra NYC, og jeg ville aldri bodd der med barn, med mindre jeg hadde MYE penger. USA er et flott land, masse muligheter, men når jeg er der blir jeg virkelig ekstra takknemlig over hvor godt vi har det i Norge! Hvis dere vurderer USA må dere ta en grundig og realistisk research-runde rundt jobbmuligheter, barnepass/skole, oppholdstillatelse, kostnader etc. Jobben må vel sannsynligvis være i boks før dere kan få oppholdstillatelse, men jeg er ikke 100% sikker. Det er i alle fall ikke gjort i en fei å få arbeids- og oppholdstillatelse, så ta med det i beregningen. Anonymous poster hash: cdaad...44e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #44 Skrevet 2. juli 2016 At Norge har sunket på kåringen har nok mer med oljekrise og arbeidsledighet å gjøre enn med Frp. .. Jeg har bodd mange, mange år på Island. Finanskrisa traff hardt der oppe og vi satt lenge med over 20% rente på huslånet. Ellers var mye der likt som her, men borte bra og hjemme best 😆 Anonymous poster hash: 52483...81c
Fullrulle86 Skrevet 2. juli 2016 #45 Skrevet 2. juli 2016 Viss du likevel vil flytte på deg, hvirfor ikke flytte lenger nord i landet hvor det både er arbeid og billigere boliger???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå