Gå til innhold

Er så lei av å bo i Norge...

Anbefalte innlegg

Ja, vet vi er ekstremt heldige, men akkurat nå er jeg så lei.

Lei oljekrisen som har gjort at både mannen og jeg har mistet jobben, lei av høye avgifter, lei av elendig sommervær, lei av sure nordmenn og at det aldri skjer noe gøy.

Jeg vil bo et sted hvor solen skinner, og folk er sosiale og snakker med hverandre...En by der ting skjer, både for voksne og barn.

USA er drømmen..

Dere som bot utenlands, hvor bor dere og hvordan er det?

Anonymous poster hash: 57810...829

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144282489-er-s%C3%A5-lei-av-%C3%A5-bo-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha... Ja, flytt til USA du. Der har man jo mange rettigheter som arbeidstaker, om man i det hele tatt er heldig å få seg jobb. 

Tro meg, gresset er ikke nødvendigvis så veldig mye grønnere på den andre siden altså. 

Anonymous poster hash: 5039d...10e

Annonse

for å være ærlig så tror jeg det er få steder bedre enn Norge akkurat nå!

Skjønner at det er dritt å miste jobben, men det er nedgangstider stort sett overalt.. og ikke mange steder har finansiering til å opprettholde den type sosiale velferdsgoder vi har her..

Anonymous poster hash: 714c9...28b

Bor i USA og trives veldig godt. Hvis du har god utdannelse kan du få bedre betalte jobber her enn i Norge. Vi tjener helt greit med penger og jeg savner ikke Norge i noen større utstrekning. Dere som sier at alt er så grusomt her, vet ærlig talt ikke hva dere snakker om. Ok, hvis du jobber på McDonalds er det kjipt, men ikke med en ettertraktet utdannelse/bakgrunn.

Anonymous poster hash: cfa1b...a28

Hi her!

Jeg skal ikke flytte til USA, men det er en drøm!

Jeg trenger ingen realitetssjekk, jeg er ikke helt idiot.

Jeg ønsker bare å høre hvordan folk som nor i utenlands har det, for øyeblikket er jeg lei Norge.

Som jeg sa i første innlegg, jeg vet vi er ekstremt heldige som bor her, men det er vel lov å drømme om andre steder?

Bor i USA og trives veldig godt. Hvis du har god utdannelse kan du få bedre betalte jobber her enn i Norge. Vi tjener helt greit med penger og jeg savner ikke Norge i noen større utstrekning. Dere som sier at alt er så grusomt her, vet ærlig talt ikke hva dere snakker om. Ok, hvis du jobber på McDonalds er det kjipt, men ikke med en ettertraktet utdannelse/bakgrunn.Anonymous poster hash: cfa1b...a28

Flott å høre, alle her inne dømmer stort sett USA nedenom og hjem.

Gjest Antarctica

Flott å høre, alle her inne dømmer stort sett USA nedenom og hjem.

Handler vel ikke akkurat om å "dømme nedenom og hjem", men om å være realist mht hvor idyllisk ting er basert på Hollywood kontra annen, mer nøktern info. Å være arbeidsløs er ingen drøm der heller.

Annonse

Handler vel ikke akkurat om å "dømme nedenom og hjem", men om å være realist mht hvor idyllisk ting er basert på Hollywood kontra annen, mer nøktern info. Å være arbeidsløs er ingen drøm der heller.

Det er en myte at det ikke er noen velferdsgoder her. Man kan bla få arbeidsledighetstrygd her i opp til to år. Man må heller ikke glemme at skattetrykket er mye lavere. Godene er selvfølgelig ikke like bra som i Norge, men det finnes et sikkerhetsnett her også.

Det er en myte at det ikke er noen velferdsgoder her. Man kan bla få arbeidsledighetstrygd her i opp til to år. Man må heller ikke glemme at skattetrykket er mye lavere. Godene er selvfølgelig ikke like bra som i Norge, men det finnes et sikkerhetsnett her også.Anonymous poster hash: cfa1b...a28

HI her

Kan jeg spør hvor i USA du bor?

Det er en myte at det ikke er noen velferdsgoder her. Man kan bla få arbeidsledighetstrygd her i opp til to år. Man må heller ikke glemme at skattetrykket er mye lavere. Godene er selvfølgelig ikke like bra som i Norge, men det finnes et sikkerhetsnett her også.

Ja, det gjør vel det, hvis man har råd til å betale forsikringene...

Anonymous poster hash: 03221...4de

Helt til man ikke har penger til å betale forsikringer, og således ikke får noen helsehjelp om man trenger det... For eksempel...

Det er en myte at det ikke er noen velferdsgoder her. Man kan bla få arbeidsledighetstrygd her i opp til to år. Man må heller ikke glemme at skattetrykket er mye lavere. Godene er selvfølgelig ikke like bra som i Norge, men det finnes et sikkerhetsnett her også.Anonymous poster hash: cfa1b...a28

Det sikkerhetsnettet har noen gigantiske hull.

Anonymous poster hash: abb3b...366

Bodde i UK i ti år, men valgte å flytte hjem for et par år siden. Det var fint å bo der, men det er bedre å bo her! Gresset virker alltid grønnere på den andre siden, men alle steder har sine utfordringer.

Anonymous poster hash: b2e90...19c

Helt til man ikke har penger til å betale forsikringer, og således ikke får noen helsehjelp om man trenger det... For eksempel...

Systemet er i mye større grad enn i Norge behovsprøvd. Med de nylige endringene i helsesystemet (Obamacare...) må alle ha forsikring. De som ikke har råd, får hjelp av staten.

Systemet er på ingen måte perfekt, men blir så lei av at alle svartmaler.

Hi her!

Jeg skal ikke flytte til USA, men det er en drøm!

Jeg trenger ingen realitetssjekk, jeg er ikke helt idiot.

Jeg ønsker bare å høre hvordan folk som nor i utenlands har det, for øyeblikket er jeg lei Norge.

Som jeg sa i første innlegg, jeg vet vi er ekstremt heldige som bor her, men det er vel lov å drømme om andre steder?

Du drømmer ikke om USA. Du drømmer om et land som ikke finnes, der du får alt opp i hendene og sola skinner hver dag. USA er beinhardt, skal love deg at du ikke har lyst til å være arbeidsledig der. Synes det er provoserende at du syter sånn. Du er blant de heldigste menneskene i verden!

Anonymous poster hash: 1d50b...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...