Gå til innhold

Datteren min ble bitt av katten vår, hoven..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fingeren er fortsatt vond, ble bitt av pus i dag tidlig, ser nå at den har hovnet opp og er stram og rød i huden...noen ide hvorfor? Renset såret etter bittet også..

Anonymous poster hash: ca39b...3f9

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Stivkrampevaksine og lege.

Skrevet

Hvor gammel er hun? Når fikk hun stivkrampesprøyte sist?

Anonymous poster hash: bb072...fb8

Skrevet

Lenge siden hun fikk stivkrampevaksine? Ville ringt legevakten og forhørt meg der. God bedring til datteren din :)

Skrevet

Hun er 9 år, husker ikke når hun fikk stivkrampesprøyte..

Skrevet

Og tusen takk😊 ringer legevakta for sikkerhets skyld jeg😌

Gjest 5 andre
Skrevet

Hvis det er utekatt, så skal man være mer forsiktig enn ved et hundebitt. Katter som jakter fugl og gnagere kan ha stygge bakterier i munnen. Da jeg ble bitt og kloret av katt, måtte jeg få stivkrampesprøyte og gå 10-14 dager på antibiotika siden man kan få stygg infeksjon. Ta kontakt med lege, så får den vurdere hvilket behov din datter har.

Skrevet

Hun er 9 år, husker ikke når hun fikk stivkrampesprøyte..

Det var kanskje rundt 1-1,5 årsalderen hun fikk den da? Man bør ha nytt påfyll etter ca 10 år, men jeg ville nok ringt legevakten.

Skrevet

De svarer selvfølgelig ikke på legevakta...😏

Skrevet

De svarer selvfølgelig ikke på legevakta...😏

Fortsett å prøve

Anonymous poster hash: 194f2...87f

Skrevet

Snakket med de nå, hun mente vi kunne se det an til i morgen siden hun har fulgt vaksineprogrammet...blir ikke helt rolig fordet kjenner jeg:/

Skrevet

Når min søster ble bitt måtte hun ta stivkrampe sprøyte (hun hovnet opp ganske ille da)

Anonymous poster hash: bd138...4b8

Skrevet

Hovnet hun opp fort? Og hvor mye?

Skrevet

Jeg var på legevakten i fjor sommer pga. et hundebitt. Fikk da klar beskjed om at kattebitt var det skumleste, og at hvis man blir bitt er viktig å komme raskt til lege siden katter ofte har bakterier som er farligere for mennesker enn det hunder har i munnen.

Tydelig at det er ulik praksis rundt om i landet på legevaktene.

Sjekk fingeren igjen, er den mer hoven, rød, varm nå ville jeg dratt på legevakten i natt.

Anonymous poster hash: 5808d...bc4
Skrevet

Hvis man er bitt av et dyr og det har blitt åpning skal man på en fem dagers antibiotikakur fikk jeg beskjed om.

Jeg dro på legevakten for å få stivkrampe og fikk da med en pillekur også.

Anonymous poster hash: a5c1b...b38

Skrevet

Jeg måtte også på antibiotika og få stivkrampevaksine etter lite bitt av hund. Nå var det over 10 år siden min vaksine. Men fikk jo antibiotika av en grunn også.

Jeg hadde oppsøkt legevakten.

Hun i skranken holdt på å sende meg hjem. Heldigvis "kunne jeg bare sitte da siden jeg allikevel hadde kommet".... *oppgitt*

Anonymous poster hash: 0e326...cfb

Skrevet

Trenger jo ikke bli stivkrampe, men det høres jo ut som en infeksjon. Godt mulig det går over av seg selv, men også godt mulig det ikke gjør det. Følg nøye med, og er det ikke nedre i kveld/i morgen, ville jeg oppsøkt lege og fått antibiotikabehandling. Katta vår har blitt bitt av annen katt to ganger, hvor han fikk skikkelige infeksjoner. Det er møkkete bitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...