Gå til innhold

Slanking; vekten har stagnert


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at vekten stopper opp? Jeg har gått ned 16 kg, har mye igjen. På 8 dager nå har jeg ikke gått ned 1 gram. Dette til tross for at jeg ikke har "spist for mye".

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig.

Du har gått ned mye og man når gjerne et platå der man kan miste motet. Har selv gått ned 30 og den stoppet opp på 14 og 23 kg. Sto rolig i 10-12 dager.

Jeg økte intensitet på trening og spiste litt mer fordi jeg da skulle ha mer kalorier. Det funka.

Mange gjør den feilen at de da spiser enda mindre og det er ikke bra.

Hold på som du har gjort og tren litt kardio om du får til. En løpetur gjør underverker.

 

Anonymous poster hash: 63c1a...481

Skrevet

Helt vanlig.

Du har gått ned mye og man når gjerne et platå der man kan miste motet. Har selv gått ned 30 og den stoppet opp på 14 og 23 kg. Sto rolig i 10-12 dager.

Jeg økte intensitet på trening og spiste litt mer fordi jeg da skulle ha mer kalorier. Det funka.

Mange gjør den feilen at de da spiser enda mindre og det er ikke bra.

Hold på som du har gjort og tren litt kardio om du får til. En løpetur gjør underverker.

 

Anonymous poster hash: 63c1a...481

Takk for svar. Dessverre kan jeg ikke trene.

Jeg bruker LifeSum appen. Vekten stoppet opp da mensen kom. Men har da som sagt stått stille 8 dager.

Hi

 

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Skrevet

Bare ikke gi opp eller endre noe. Så lenge du går på underskudd så skjer det noe igjen.

Men kroppen trenger ofte tid til å endre seg og bli vant til noe nytt.

Skrevet

Bare ikke gi opp eller endre noe. Så lenge du går på underskudd så skjer det noe igjen.

Men kroppen trenger ofte tid til å endre seg og bli vant til noe nytt.

Takk for svar. Har holdt på siden 1.februar, så trodde det hadde blitt vant til dette nå.

Hi

 

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Skrevet

Takk for svar. Har holdt på siden 1.februar, så trodde det hadde blitt vant til dette nå.

Hi

 

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Mange som sier at du skal bruke et år på å gå ned 10% av den vekten du ønsker å gå ned. Da mister du minst mulig muskelmasse underveis, spesielt om du ikke trener.

Så bruke et år på å holde denne vekten. Så kan du bruke et år på å gå ned 10% til.

Så et program om en fur som forsket på dette. Han fant ut at overvektige som slanket seg og nå hadde "normal vekt" hadde samme sultfølelse som normalvektige som slanket seg tilsvarende mye og var undervektige.

Hjernen sendte ut hormoner på at de var konstant sultne og jobbet steinhardt for å gå opp til overvekt igjen. Rett og slett fordi det var normalvekt for den kroppen og hjernen.

Jeg husker ikke akkurat men sjansen for å gå opp de kg du tatt av var veldig står, men om du klarte å holde den lavere vekten mer en 5 år viste statistikken at du mest sannsynlig kom til å holde denne nye vekten.

Skrevet

Mange som sier at du skal bruke et år på å gå ned 10% av den vekten du ønsker å gå ned. Da mister du minst mulig muskelmasse underveis, spesielt om du ikke trener.

Så bruke et år på å holde denne vekten. Så kan du bruke et år på å gå ned 10% til.

Så et program om en fur som forsket på dette. Han fant ut at overvektige som slanket seg og nå hadde "normal vekt" hadde samme sultfølelse som normalvektige som slanket seg tilsvarende mye og var undervektige.

Hjernen sendte ut hormoner på at de var konstant sultne og jobbet steinhardt for å gå opp til overvekt igjen. Rett og slett fordi det var normalvekt for den kroppen og hjernen.

Jeg husker ikke akkurat men sjansen for å gå opp de kg du tatt av var veldig står, men om du klarte å holde den lavere vekten mer en 5 år viste statistikken at du mest sannsynlig kom til å holde denne nye vekten.

Takk for svar. Jeg har ikke vært sulten i det hele tatt. Jeg har blitt mer bevisst på hva jeg spiser, og spiser ikke mer enn LifeSum sier. Har helt kuttet ut brus og godis. Spiser mindre pasta, poteter, ris og brød.

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Skrevet

Flere?

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Skrevet

Platåer er helt vanlig, bare hold ut så løsner det igjen

 

Anonymous poster hash: a131a...c56

Skrevet

Platåer er helt vanlig, bare hold ut så løsner det igjen

 

Anonymous poster hash: a131a...c56

Jeg venter utålmodig....

 

 

 

Anonymous poster hash: d284b...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...