Gå til innhold

Baby 6 mnd plutselig urolig om natten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 6 mnd har alltid vært rene engelen på natten. Som nyfødt spiste han hver 3 time på natten men sovnet igjen med en gang, ikke noe problem. Siste mnden har han sovnet for natta ca 2030, våknet ca 3-4tiden for mat, og deretter sovet til kl 8. Men den siste uka har vært utrolig slitsom! Han sover som normalt frem til måltidet kl 3, men deretter er det kaos. Sovner ikke før kl 4 igjen, og våkner kl 5. Deretter må han opp. Har prøvd å få han til å sove igjen men etter flere morgener hvor han har holdt på med kaving og småsutring til kl 7 (vil ikke ha pupp og smokken spyttes raskt ut igjen også) har jeg gitt opp det. Hvis vi blir i senga ender det jo bare med at han vekker mannen også, og det er unødvendig å være to voksne som ikke får sove..

Noen som har peiling på hva det kan være? Tips til bedre nattesøvn? Står gjerne opp kl 7 men syns 5 er liiitt tidlig... Har tenkt på tenner, men vet ikke helt... Han er ikke urolig og sutrete på dagtid.. Sover 3 lurer på tilsammen 4 timer, og er blid og glad.

Anonymous poster hash: e2676...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt normalt! Sønnen vår ble slik da han var 5 mnd. Fant aldri ut hva det var. Han er 8 mnd. nå og fortsatt ingen tenner, så det var det ikke. Men her er noen ting det kan være:

• Tenner
  • Luft i magen / vondt i magen
  • Behov for mer kos enn vanlig
  • Tørst
  • Sulten
  • Klarer ikke sovne igjen
  • For lys / mørkt / varmt / kaldt

Som du skjønner er barn store mysterier!!

Anonymous poster hash: 99c8f...aed
Skrevet

Alle mine tre små har blitt mer urolige på natten fra ca 6 mnds alder, så du er ikke alene! Hvor lenge denne uroligheten har vart, har vært litt forskjellig, men jevnt over har de alle tre sovet mye dårligere fra 6- 18 mnd enn fra 0-6 mnd😁

Anonymous poster hash: d6234...747

Skrevet

Prøvd med avocado i kveldsgrøten? Alle fettstoffene metter.

Anonymous poster hash: 52d81...fb8

Skrevet

Huff kanskje jeg bare får si farvel til nattesøvnen for det neste året da :P er jo klar over hvor heldig jeg har vært som har fått sove til 8 hver morgen hittil da ;)

Er det kanskje på tide å legge han tidligere også nå? Eller er det fare for at han bare våkner eeenda tidligere da? Viktigste for meg er at han får nok søvn (ikke at -jeg- får sove lengre på morgenen), og det føler jeg ikke han får når han legger seg "sent" (senere enn jeg har inntrykk av at "alle andre" legger barna på samme alder), og nå våkner såpass tidlig..

Anonymous poster hash: e2676...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...