GÃ¥ til innhold

Barnehagebarn som alltid ser skittene ut👖

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt nysgjerrig etter å ha lest ett innlegg her inne om at det er blitt en "trend" med møkkete barn også de minste i barnehagen. Noen som har noe å dele her? Tenker ikke på barn som hentes skitne men de barna som leveres skittene med flekkete klær, ugredd hår, fett hår og som lukter vondt. Finnes disse stakkars barna? Leverer noen barna sine møkkete?

Jeg blir alltid glad for at ungene er møkkete da jeg henter de. Dette tyder på en aktiv dag. Men de dusjer/bader nesten daglig, vasker de før barnehagen, kler de i rene klær osv. Det kan alltids komme en flekk før vi ankommer barnehagen men man ser ofte at den er fersk.

Noen som jobber i barnehage som kan dele noe her?

Anonymous poster hash: 3ce62...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen barn leveres møkkete, de lukter surt og både de og klærne er skitne.

Anonymous poster hash: 2d27c...c78
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å levere uten rent tøy og ren unge.

Det er herlig å HENTE en unge med sand i bleia og svarte fingre, det tyder på en aktiv dag. 😊

Anonymous poster hash: 6a234...201

Skrevet

Jobber i barnehage..

Dessverre finnes det barn som leveres skitne ja. Her er det to søsken som alltid kommer med møkkete klær. De går med samme klær over en uke, og jeg tror faktisk ikke de vaskes hjemme. Ser ikke sånn ut. Det lukter lang vei.:(

Leverer alltid ungene mine rene og pene i barnehagen og skolen. Henter de svarte fra topp til tå ;)

Anonymous poster hash: e3c79...fb5

Skrevet

Ja, mannen kan fint levere ungen i barnehagen med møkkete klær som overhodet ikke passer til sesongen eller sammen. Skikkelig flaut.

Han ser ikke at hun har frokosten gnidd ut i hele ansiktet heller... Men hun lukter ikke surt hvertfall, bader for ofte til det! 

Håper bhg skjønner at "pappa har levert i dag" :P 

Anonymous poster hash: 201cc...538
Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Ja, disse barna finnes dessverre. Jeg er ikke en som er hysterisk ang. møkkete barn, men jeg har som regel at barnet mitt skal ikke lukte surt eller gammel svette, og hun skal være ren og pen når vi går hjemmefra om morgenen. Hvordan hun ser ut på slutten av dagen er en helt annen sak. Men dessverre finnes dem som kommer både dag 2 og 3 med samme klær, samme matrester i håret og samme sure lukt.

Mine eldre kolleger (i barnehagen) sier at møkkete barn har blitt et mye større problem de siste årene enn det det var før.  Det har jeg ingen erfaring eller undersøkelser som støtter, men det er altså slik de opplever det, så kan nok være noe i det.

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Ja, mannen kan fint levere ungen i barnehagen med møkkete klær som overhodet ikke passer til sesongen eller sammen. Skikkelig flaut.Han ser ikke at hun har frokosten gnidd ut i hele ansiktet heller... Men hun lukter ikke surt hvertfall, bader for ofte til det! Håper bhg skjønner at "pappa har levert i dag" :P  Anonymous poster hash: 201cc...538

Hehe, akkurat sånn er det her i huset også. Ofte grer han ikke håret heller og strikk i langt hår kan man bare glemme. Jeg kan sende barna i bhg med en flekk eller to på klærne om det er noe de absolutt vil ha på seg fra dagen før, rett og slett for å bevare husfreden.

Anonymous poster hash: 2f68e...f39

Skrevet

Ja, disse barna finnes dessverre. Jeg er ikke en som er hysterisk ang. møkkete barn, men jeg har som regel at barnet mitt skal ikke lukte surt eller gammel svette, og hun skal være ren og pen når vi går hjemmefra om morgenen. Hvordan hun ser ut på slutten av dagen er en helt annen sak. Men dessverre finnes dem som kommer både dag 2 og 3 med samme klær, samme matrester i håret og samme sure lukt.

Mine eldre kolleger (i barnehagen) sier at møkkete barn har blitt et mye større problem de siste årene enn det det var før. Det har jeg ingen erfaring eller undersøkelser som støtter, men det er altså slik de opplever det, så kan nok være noe i det.

Nå vet jeg ikke med dine barn, men mine barn lukter ikke svette uansett hvor lenge de går uvasket. Det kan lukte kropp og hår av dem om de ikke er nyvaskede men aldri svette. Min jente på fire har stopisk eksem og bades en gang i uken. Vi klutvasker og bruker neglbørste på grosvarte hender og føtter de resterende dagene. Håret blir ikke fett på en uke men fryktelig flokete og det er ikke hver dag at vi sirlig grei ut alle floker. Håret settes uansett opp i hestehale eller flettes. Å bade eller dusje henne særlig mer enn en gang i uken er dessverre for hardt for huden hennes og jeg unngår det så langt jeg kan..

Anonymous poster hash: 9efae...b21

Skrevet

Jobber i barnehage..

Dessverre finnes det barn som leveres skitne ja. Her er det to søsken som alltid kommer med møkkete klær. De går med samme klær over en uke, og jeg tror faktisk ikke de vaskes hjemme. Ser ikke sånn ut. Det lukter lang vei.:(

Leverer alltid ungene mine rene og pene i barnehagen og skolen. Henter de svarte fra topp til tå ;)Anonymous poster hash: e3c79...fb5

Hva gjør dere ift disse barna? Melder til barnevernet/prater med foreldrene/dusjer ungene og vasker klærne i barnehagen? Når det lukter lang vei vil jo barna risikere å bli utstøtt av resten av barnegruppa.

Anonymous poster hash: 03928...9ea

Skrevet

Jeg har levert barna mine med melkebart, yoghurt i håret osv pga vi har spist på morgenen og er ikke bestandig vi har tid til dusj før vi drar. Det med melkebart osv er pga har ett barn som HATER å bli vasket i ansiktet og det er ikke hver dag jeg orker kampen om å sende barna ren og pen! Men vi bytter jo selvfølgelig truse, sokker, og rene klær hver dag.

Anonymous poster hash: 66f2e...648

Skrevet

Slik er det ikke i bhg her, men jeg kjenner meg godt igjen i mann som leverer i alt mulig rart. De er gullende rene når de legges, og spiser frokost i bhg, så det er begrenset hvor møkkete de er, men jeg har opplevd at han har levert i pysj og bleie bak frem😳 Ikke skjønner jeg hvordan han fikk det til, det var "gammeldagse" bleier og ikke trusebleier. Flippene var festet bak😂

Anonymous poster hash: 4adf0...269

Skrevet

Nå vet jeg ikke med dine barn, men mine barn lukter ikke svette uansett hvor lenge de går uvasket. Det kan lukte kropp og hår av dem om de ikke er nyvaskede men aldri svette. Min jente på fire har stopisk eksem og bades en gang i uken. Vi klutvasker og bruker neglbørste på grosvarte hender og føtter de resterende dagene. Håret blir ikke fett på en uke men fryktelig flokete og det er ikke hver dag at vi sirlig grei ut alle floker. Håret settes uansett opp i hestehale eller flettes. Å bade eller dusje henne særlig mer enn en gang i uken er dessverre for hardt for huden hennes og jeg unngår det så langt jeg kan..

Men du vasker og steller henne selv om du ikke dusjer henne. De barna stjerneklart snakker om er nok generelt ustelte, ikke sikkert de får noen klutvask heller

Anonymous poster hash: 2d27c...c78

Skrevet

Ja, mannen kan fint levere ungen i barnehagen med møkkete klær som overhodet ikke passer til sesongen eller sammen. Skikkelig flaut.

Han ser ikke at hun har frokosten gnidd ut i hele ansiktet heller... Men hun lukter ikke surt hvertfall, bader for ofte til det!

Håper bhg skjønner at "pappa har levert i dag" :P

Anonymous poster hash: 201cc...538

Gjør det saken noe bedre at det er pappa som har levert?

Anonymous poster hash: 6a634...26b

Skrevet

Får så vondt av de stakkars barna.

Husker jeg hadde ei jente i klassen (på ungsomsskolen riktignok) som hadde fett hår hver dag som luktet helt forferdelig. Hun var veldig sånn unnskyld-at-jeg-er-til. Tror ikke hun ble mobbet, vi var alltid snille mot henne, men var vel heller ingen som spurte om hun hadde det bra hjemme.. Stakkars, når jeg tenker på det nå får jeg helt vondt 😔

Anonymous poster hash: ac9bf...a77

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Ro ned et par hakk, som du sier, dine barn lukter ikke svette. Du klutvasker dem og håret er ikke fett. Det vil jo dermed si at jeg ikke snakker om noen av barna dine. Jeg forlanger ikke at barn dusjes hver dag, men når en toåring kommer i barnehagen med en smekkfull bleie som er brukt siden barnehagen i går, da reagerer jeg (dette var altså en lånebleie fra bhg, så ja, jeg vet den ikke ble byttet). Og ang. svette, så lukter ikke min svette enda nei, men som bhg-ansatt treffer man mange barn. Også barn som lukter svette, så jo, de finnes.

Skrevet

Dessverre mange av de og tydelig en ny "trend".unger med sikkelig fett hår så jeg aldri første årene jeg jobbet i bhg,nå er det flere å flere

Skrevet

Hvis ungene kommer i skittene klær er det vel greit og bruke skiftetøyet som skal ligge i barnehagen? Om det ikke er på plass (gjentatte ganger!) er det jo omsorgssvikt. Dermed en bv.sak. Barn skal følges opp av de instansene som er tilstede i barnets liv. Om mor og far ikke lever opp til dagens standarer ift til hygiene, renslighet og oppfølging er det bekymringsverdig.

Anonymous poster hash: 6a06a...252
Skrevet

Jobber i barnehage..

Leverer alltid ungene mine rene og pene i barnehagen og skolen. Henter de svarte fra topp til tå ;)

Anonymous poster hash: e3c79...fb5

Håper dere gjør noe med det??

Anonymous poster hash: 09be2...42c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...