Gå til innhold

Frekt å spørre huseier om å pusse opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier et hus, det er gammelt og slitt. Er det frekt av oss å spørre om vi kan pusse litt opp mot avslag i husleia? Men selvfølgelig avtale hva vi vil gjøre og pris på forhånd da.

Anonymous poster hash: f4c64...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke, Han kan jo bare si nei.

Anonymous poster hash: ceb50...4a4
Skrevet

Nei, huseier er forhåpentligvis fullt klar over stoda. Hvis det er en god utleier blir h*n glad for tilbudet.

Anonymous poster hash: fe22a...e29
Skrevet

Vi gjorde det. Big mistake. Vi pusset opp litt og kort tid etter hevet huseier leien, for nå var det jo høyere standard. Vi fikk avslag i leien mens vi pusset opp, men det dekket ikke alle kostnadene vi hadde.

Vi leide i utgangspunktet der fordi det var billig. Var den gang 19 år gammel og hadde lite kunnskap om å leie og regelverk. Ikke tror jeg regelverket var like godt som i dag. Vi endte opp med å flytte ut 6 mnd senere fordi det ble for dyrt.

Huseier hadde kun profitt på vår idioti.

Anonymous poster hash: af541...ede

Skrevet

Vi gjorde det. Big mistake. Vi pusset opp litt og kort tid etter hevet huseier leien, for nå var det jo høyere standard. Vi fikk avslag i leien mens vi pusset opp, men det dekket ikke alle kostnadene vi hadde.

Vi leide i utgangspunktet der fordi det var billig. Var den gang 19 år gammel og hadde lite kunnskap om å leie og regelverk. Ikke tror jeg regelverket var like godt som i dag. Vi endte opp med å flytte ut 6 mnd senere fordi det ble for dyrt.

Huseier hadde kun profitt på vår idioti.

Anonymous poster hash: af541...ede

Det var en utspekulert huseier :( Hvor mye satt han den opp?

Jeg fikk en husleie til oppussing, bestemte selv hva jeg ville gjøre. Jeg ble fornøyd og huseier ble fornøyd.

Anonymous poster hash: ceb50...4a4

Skrevet

I min leiekontrakt (fra husleieforeningen) står det faktisk at vi må pusse opp selv. Så om stuen trenger maling må vi stå for det, i alle fall før flytting :(

Anonymous poster hash: 8989a...f5c

Skrevet

Her i gården kan leieboere pusse opp så mye de vil, men vi skal godkjenne farger/stilen. Vi dekker alle kostnadene, kan kjøpe, hente osv, men gir ikke avslag i husleia. 

Anonymous poster hash: cb91f...014
Skrevet

Her i gården kan leieboere pusse opp så mye de vil, men vi skal godkjenne farger/stilen. Vi dekker alle kostnadene, kan kjøpe, hente osv, men gir ikke avslag i husleia.

Anonymous poster hash: cb91f...014

Jeg mener ikke vi skal Tjene noe på det, men at det vi kjøper blir trukket fra husleia:) Men selvfølgelig avtaler vi priser og stiler på forhånd :)

Anonymous poster hash: f4c64...23b

Skrevet

Vi gjorde det. Malte to stuer, ett soverom og gang i en leilighet vi leide mot avslag i husleien.

Anonymous poster hash: 596a7...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...