Gå til innhold

Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med babyen min på 6mnd. Jeg har valgt 100% "lønn"- og dermed kortere permisjon. Men jeg har ingen jobb å gå tilbake til. Var bare ringevikar før jeg ble gravid. 

Har nå utbetalt ca 13 tusen i mnd. 

Skal jeg søke om dagpenger før permisjonen min går ut? Får jeg 6000kr i mnd for å holde barnet mitt hjemme fra bhg? Hva med samboeren? Han skal jo også ha permisjon. Kan hans permisjon utsettes til jeg får meg en jobb? Får jeg alikevell de 6000kr utbetalt?

Hjelp :/ 

Anonymous poster hash: 48fee...113
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, hva med å få seg fast jobb før en får barn...

Anonymous poster hash: 7699b...e12

Skrevet

Herlighet, hva med å få seg fast jobb før en får barn...

Anonymous poster hash: 7699b...e12

Blir ikke alltid som man tenker ;) Har jobbet så og si 100% i fire år før jeg ble gravid. Med 6mnd "fast" her og der. (bhg) Men utrolig vanskelig å få fast stilling her i bygda. Så kunne nesten ikke vente lengre med å få barn. Er tross alt 28år gammel.

Men takk for en hjelpsom og nyttig tilbakemelding.

Hi

Anonymous poster hash: 48fee...113

Skrevet

Samboeren din kan utsette permisjonen, den må tas ut før barnet er 3 år, og før dere evt får et nytt barn.

Kontantstøtten får du fra barnet er fylt 13 måneder, så lenge du ikke bruker barnehage.

Du kan søke om dagpenger fra permisjonen din er slutt. Du må da ha barnepass tilgjengelig i tilfelle du må på møte, kurs e.l, eller om du får tilbud om jobb.

Anonymous poster hash: 9a43f...52f

Skrevet

Samboeren din kan utsette permisjonen sin. Han må søke NAV om dette. Permisjonen varer til barnet er tre år, men faller bort hvis du får et nytt barn før permisjonen til det forrige er brukt opp.

Du får kontantstøtte fra barnet er 13 mnd., dersom det ikke går i barnehage. Men det er mye lettere for deg å søke på jobber og gå på intervjuer dersom barnet går i barnehage. Du skriver "holde barnet mitt hjemme fra barnehage", som gjør at jeg tenker at du kunne fått barnehageplass i bygda deres?

Jeg anbefaler deg å ringe nærmeste NAV-kontor, eller kanskje dra på besøk, i stedet for å spørre om hjelp her inne. Så kan du få ordentlig veiledning og hjelp til å komme deg ut i jobb igjen!

Anonymous poster hash: 6290d...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...