Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Jeg studerer og jobber som tilkalling ved siden. Fikk i sommer ferievikariat på den posten jeg er tilkalling for, har jobbet der siden april i år. Spurte i dag om det var mulighet for å få fri grunnet barnehagetilvenning i august, det er snakk om 1 dag, da jeg har en fridag og senvakt i løpet av de 3 dagene. Dette fikk jeg avslag på, men jeg trodde at man hadde krav på fri ved barnehagetilvenning? Noe som vet noe om dette? Anonymous poster hash: b4318...1ab
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Du har ikke krav på fri, men mange gir fri uten lønn. Kan du ikke bytte med en kollega ellers må pappa ordne Anonymous poster hash: 3edf8...72e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Det er vanlig mange steder, noen steder tariffestet, men ingen lovfestet rett. Anonymous poster hash: 8711e...3af
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Arbeidsmiljøloven sier dessverre ingenting om barnehagetilvenning. De aller, aller fleste har likevel rett til opp til tre dager fri gjennom sin tariffavtale. Snakk med klubbleder, tillitsvalgt eller direkte med fagforeningen din, så kan de hjelpe deg med å finne riktig tariffavtale. Antakeligvis har du krav på fri. I min bransje får vi tre dager fri med lønn. Det må være de dagene tilstedeværelse er påkrevd, man kan f.eks. ikke la mannen ta sine tre dager og så "spare" sine egne tre dager til senere barnehagekriser. Anonymous poster hash: 7a0d6...e90
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Hvorfor kan ikke mannen ta en av dagene? Anonymous poster hash: 6627f...01a