Gå til innhold

Syns så synd på datteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har ferie og jeg er sykemeldt.jeg er høygravid og orker ingenting nesten. Presser meg Max alt jeg har og da orker jeg en liten tur på lekeplass el.l. Jeg har ligget med hyperemesis i flere mnd og er så svekket pga dette. Jeg blir utrolig kvalm i for mye aktivitet og er generelt energiløs. Jeg føler hun har en SÅ kjedelig ferie og været her er ikke bra. Har pøst ned stort sett hele uken. Ingen av hennes lekekamerater(barn av mine venninner) er heller hjemme... Har dere tips til hva jeg kan finne på med 4 åringen min? Vil ikke hun skal komme tilbake til barnehagen og ikke ha noe å fortelle 😢 Faren er ikke et alternativ her... Takker for svar....

Anonymous poster hash: 3af72...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skrevet her inne tidligere - om faren som du bor sammen med, men som ikke stiller opp på noe og mener du overdriver hyperemesis'en?

I så fall burde mannen kastes ut så fort som mulig.

Er du ikke den personen, men far/samboer ikke stiller opp på noen måte, da er det kanskje på tide å be om hastetime på fvk før fødsel!

Plukk blomster og bind i krans mens dere sitter på verandaen eller inne. Press blomster og lag bilder av dem.

Se om dere kan tegne noen av blomstene dere plukker, det trener observasjonsevnen hennes, fargesans, finmotorikk. Du kan ev. tegne omriss og hun kan fargelegge dem.

Lær dere hva som kan spises av grønt i hagen og lag salat med litt egetplukket i.

Kommer du deg til biblioteket? I så fall, lån bøker og filmer. Sjekk om det kanskje er aktiviteter der også, da kan du trekke deg litt bort mens hun underholdes der.

Anonymous poster hash: 1fba0...b00
Skrevet

Herregud hun er fire år. Hvor mange 4 åringer forteller om fantastske ferier. Mine har bare fortalt om "rare" ting de husker fra ferie som at vi en dag fikk is til frokost eller at de mistet en tann.

Finn på uvanlige ting som dere ikke pleier gjøre så skal du se hun kommer til å få en god ferie likevel.

Anonymous poster hash: 1d3c5...75e
Skrevet

Bygg telt eller borg på stuegulvet, og ha piknikk.

Hvis du er i form til å gå ut, dans i regnet og bad i søledammer, bygg landsby i skogen med kongledyr, seil med barkebåt i bekken og bygg demning.

Anonymous poster hash: e35a3...311

Skrevet

Alle fireåringer må til syden, først da har de ferie... Så i min alder av 34 har jeg aldri hatt ferie...

Beste ferien ungene mine har er når vi gjør "ingenting". Har tid, ro, kan kose oss, går små turer, tar buss, besøker bibliotek, ser på ting i nærmiljøet som vi vanligvis ikke gjør osv.

Anonymous poster hash: 72ab1...a78

Skrevet

Ta en tur på cafe og spis is! Lag vaffelrøre sammen, og steik vafler. Tegne, klippe, lime, perle, teipe, male, kaste ball, huske, leike i sandkassa, sykle, klatre..

Skrevet

Faren hennes er kanskje ikke et alternativ, men hva med faren til barnet i magen? Han er ikke faren hennes, men han burde jo kunne stille opp likevel! Dere skal jo bli en liten familie sammen ganske snart. Kan han ta ut noe mer ferie i sommer?

Ellers er det masse man kan gjøre inne med en fireåring, du har fått masse tips over. Er det noen andre som kan passe henne og avlaste deg? Besteforeldre, andre slektninger, venner, naboer?

Anonymous poster hash: 109d4...5e7
Skrevet

Vet hvordan du har det! Hjemme med snart 4åring, mannen har reisejobb (eneste hjelpen er at jeg kan klage til han i telefonen), høygravid og bekkenlåsning\mild hypermesis. (kvalm, men ikke oppkast)

Jeg er faktisk sjeleglad for at det regner og er dårlig vær, føler meg ikke så dårlig da, som når det er 25grader i skyggen. Vi er ute, tar på oss regntøy og er på stranda. Da kan jeg sitte på en benk, og han kan lage sølekaker\grave i sand og vann. Han elsker det. har jeg krefter, så kan vi vasse litt, og finne krabber\reker i fjæra. Lokale tursteder, lekeplasser og div blir brukt mye. Så lenge det er noe han kan gjøre der, og jeg kan sitte, så går det overraskende bra. Ofte er det andre barn han kan leke med. Har alltid med mat, leker og div.

Om du bor i nærheten, så kunne dere hengt med oss. 2 leker bedre enn en ofte.

Anonymous poster hash: 26560...9df
Skrevet

Se på noen fine Disney filmer sammen😊

Skrevet

Teppehytte og piknik.

Sett opp telt i stua og sov der.

Smink hverandre

Tegn på hverandres armer og bein med vannbasert tusj eller maling.

Bake

Klippe/lime.

Lag papirdukker/pappdukker

Bygg dukkehus av melkekartonger eller papp.

Hopp i sølepytter. Gå barbeint i gjørme

Lag blomsterkranser, sokkedukker

God bedring

Anonymous poster hash: 964ee...312

Skrevet

skattejakt

bade i basseng i hagen (clas ohlson 3*2 meter 3-400 kr)

kjøretur og kjøpe milkshake

Anonymous poster hash: 2dc7f...2bd
Skrevet

Hva med en tur på kino? Eller svømmehall/ badeland? Tror forresten ikke de har vondt av at det ikke skjer så mye. Har hun besteforeldre/ tanter el noe som kansje kunne tatt henne med på noe?

Anonymous poster hash: a51c5...ba6
Skrevet

- bygg teppehytte under bordet og spis lunsj der inne

- se tegnefilmer sammen

- eksperimenter med å male med forskjellige ting, f.eks mal med melis, søle, sjokoladesaus osv. Ta gjerne med malesakene ut, da gjør det ikke noe om det blir litt gris

- har du plass til et lite basseng, ville jeg skaffet meg det. Der kan hun kose seg lenge mens du kan slappe av og se på

- sov under åpen himmel på verandaen hvis dere har, og været tillater det

Anonymous poster hash: b1c5c...e58
Skrevet

Hun er såppass liten at det skal ikke store opplevelsene før det er kjempesuksess.

Kjør til ei strand og finn steiner. ( du kan sitte mens hun løper rundt)

Gå på skogssti, finn og let etter kule ting i skogen.

Noen lekekammerater må det da være i nærheten? Eller slektninger eller noen?

Tilby og passe andre. Det er god barnevakt det, da barna sysselsetter seg selve da.

Du kan sette deg ned og bare observere..

Kjøp klistremerker og nye tegnebok.

Se film sammen.

Tv/ ipad er innafor.

Anonymous poster hash: 53a80...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...