Gå til innhold

Jeg har dannet antistoffer... Hjelp!


erosrose

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 32+6 idag, igår tok jeg en blodprøve hos legen ang rhesus minus, for og sjekke om jeg har dannet antistoffer mot barnet mitt... Dette er ikke vanlig i 1 svangerskap men det skjedde meg... Legen ringte meg idag og sa at prøven var positiv, men ikke veldig alvorlig enda, men det blir jo sikkert bar verre!... Jeg ble satt opp til hastetime for UL undersøkelse osv på sykehuset. 

Er det noen som har opplevd dette før? Jeg var akkurat lagt inn på sykehuset i 1 uke med sterke kynnere som påvirket livmorhalsen... Er så redd for at noe skal skje med barnet mitt <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Venter fortsatt på en hastetime... så går egentlig bare rundt hjemme å venter hehe... håper det ikke er så lenge igjen, jeg trenger svar:) 

Takk for at du spurte <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff du har ventet litt lenge nå :-(  mest sannsynlig går det veldig bra og du blir fulgt opp mer framover. 
Jeg har noen symptomer på begynnende svangerskapsforgiftning og skal inn til ekstra sjekk i morgen. I tillegg hadde jeg en helt grusom vond samtale med legen om vaginal fødsel vs keisersnitt sist uke. 

Så skjønner hvordan du har det med å gå å vente :-(
Ikke alltid like fint å være gravid, men så får vi noe veldig fint til slutt <3 <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en haug antistoffer, slett ikke alle er farlige for fosteret, og verdiene trenger heller ikke å stige i løpet av svangerskapet. Og du er kommet ganske langt, så jeg tror og håper det går fint! ;) Vet du hvilket antistoff du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en haug antistoffer, slett ikke alle er farlige for fosteret, og verdiene trenger heller ikke å stige i løpet av svangerskapet. Og du er kommet ganske langt, så jeg tror og håper det går fint! ;) Vet du hvilket antistoff du har?

har man redusert minus så det er jo først i uke 32 og uke 36 de sjekker for antistoffer mot fosterets blodtype, så hvordan kan du si at dette er sent?

 

Anonymous poster hash: 5f159...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har man redusert minus så det er jo først i uke 32 og uke 36 de sjekker for antistoffer mot fosterets blodtype, så hvordan kan du si at dette er sent? Anonymous poster hash: 5f159...60e

Kan jo være hun tenker på at hun har kommet så langt i svangerskapet at om barnet må ut nå så går det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mente at barnet sannsynligvis vil klare seg bra om det må bli født nå. :) Har du fått svar fra sykehuset som kan berolige deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mente at barnet sannsynligvis vil klare seg bra om det må bli født nå. :) Har du fått svar fra sykehuset som kan berolige deg?

 

har bare fått time til UL for sjekk av foster ang antistoff., så vi får se hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette går nok heilt fint!

Eg danna antistoff då eg gjekk med guten min. Det vart oppdaga i veke 16 ca trur eg, på ul sjekkar dei om blodgjennomstrømmingen er god. For det kan skje at den vert dårleg, tenkjer det er lite sannsynleg sidan du ikkje dannar antistoff før no. Det,er seismiske vekene det skjer mest, så min fødsel vart sett i gang i veke 37 sånn i tilfelle. Alt såg bra ut, og det har gått bra i ettertid. I starten hadde han gulsott og måtte liggja i lysbehandling nokre døgn, og han hadde lav blodprosent sidan mine antistoff ødela hans blod, men han fekk eit par blodoverføringer. Vi blei godt passa på og det gjekk heilt fint. Vi måtte vera på sjukehuset ei god veke.

No er han ein stor, frisk og fin gut på seks og ein halv mnd.

 

Hadde du hatt høge tal på antistoffa hadde du kome inn med ein gong! Så det er nok ikkje så mykje. Ring legekontoret ditt og spør, under 80 er lavt, det kan vera greitt å Vita, mange legar kan lite om dette, men dei på sjukehuset som jobbar med dette er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...