Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Problemet er at hun blør mye og den varer i nesten to uker. Så er det to uker uten å så starter hun på igjen med mensen. Og deretter to nye uker med blødninger. Tredje blødningen hun har hatt nå. Vi har vært til legen. Men han mener vi må se det an. Nå skal vi reise på ferie. Frykten min nå er at hun skal blø hele ferien. Kan ikke huske min menstruasjon var slik. Noen som har opplevd dette med sine døtre? Normaliserte deg seg? Anonymous poster hash: 11974...07f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Spør legen om menstrasjonutsettende tbl... Anonymous poster hash: 3a2c9...240
anonomous Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Uff stakkars, hadde forhørt meg med en annen lege om hva alternativene er. Forferdelig for en jente på 12 å blø så lenge.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Spør legen om menstrasjonutsettende tbl... Anonymous poster hash: 3a2c9...240 Huff nei - ikke kluss med det alt. Jenta er 12 år, og akkurat fått mens. La nå kroppen få komme i gang før man begynner å tulle med den. Kjedelig, HI. Har dessverre ingen råd eller erfaring å dele med deg. Anonymous poster hash: 57720...b74
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Leit for din datter. Hvis hun fortsetter å blø like mye må dere følge med på Hb og ferritin så hun ikke får jernmangelanemi. Anonymous poster hash: 5b390...509
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 Jeg fikk mensen som 11åring og hadde det slik lenge, men jeg turte ikke fortelle det til mine foreldre. Blødde gjennom store nattbind ila en skoletime. Det endte til slutt med at jeg måtte fortelle det til en lærer, da jeg nektet å reise meg etter siste skoletime. Jeg visste nemlig at stolen var full av blod selv om jeg hadde byttet bind i forrige friminutt. Jeg fikk anemi pga store blødninger og sov den delen av døgnet jeg ikke var på skolen. Til slutt dro vi til lege, ble henvist til gynekolog og fikk påvist cyster på eggstokkene. Fikk en form for tabletter og de forsvant etter noen mnd. Hvis det forsetter, må du ihvertfall få legen til å kontrollere jernverdiene! Anonymous poster hash: 00828...eef
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #7 Skrevet 1. juli 2016 Spør legen om menstrasjonutsettende tbl... Anonymous poster hash: 3a2c9...240 Det skulle hun da ikke trenge! 12 år er normal alder å få mensen på. Anonymous poster hash: 66cc0...352
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #8 Skrevet 1. juli 2016 Spør legen om menstrasjonutsettende tbl... Anonymous poster hash: 3a2c9...240 Det skulle hun da ikke trenge! 12 år er normal alder å få mensen på. Anonymous poster hash: 66cc0...352
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #9 Skrevet 1. juli 2016 Jeg hadde kraftige og langvarige blødninger i starten. Varte ett års tid og så stabilisere det seg, fikk da normal mens. Ville uansett fått en second opinion hos en annen lege hvis det vedvarer. Uansett er det lite å gjøre nå i ferien. Eventuelle tabletter tar vel tid å få tak i og ta i bruk. Min kusine hadde kraftige menssmerter da hun fikk mensen. Hun fikk akupunktur og hun ble veldig mye bedre, hos henne var det smerten som var problemet da. Anonymous poster hash: d6c49...749
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #10 Skrevet 1. juli 2016 Jeg har hatt 9 dager mens, 18 dager uten osv. fra jeg var 12 (41 år nå). Kraftige blødninger. Poenget: det var sånn det var fra dag 1. Anonymous poster hash: 7ca72...f76
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #11 Skrevet 1. juli 2016 Det skulle hun da ikke trenge! 12 år er normal alder å få mensen på.Anonymous poster hash: 66cc0...352 Det har vel ikke noe med alder å gjøre om man vil forskyve mensen pga ferie? Anonymous poster hash: 8ed9a...070
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #12 Skrevet 1. juli 2016 Problemet er at hun blør mye og den varer i nesten to uker. Så er det to uker uten å så starter hun på igjen med mensen. Og deretter to nye uker med blødninger. Tredje blødningen hun har hatt nå. Vi har vært til legen. Men han mener vi må se det an. Nå skal vi reise på ferie. Frykten min nå er at hun skal blø hele ferien. Kan ikke huske min menstruasjon var slik. Noen som har opplevd dette med sine døtre? Normaliserte deg seg? Anonymous poster hash: 11974...07f Ikke godta at det skal være sånn. Søsteren min hadde det sånn i mange år. Grusomt for henne og etter ca 100 år fant de ut at hun har hatt en hormonforstyrrelse som har ødelagt eggstokkene hennes. Måtte selvfølgelig en privat lege til å finne det ut. Sier ikke at det er slik for jenta di, men det skal ikke være sånn å ha mensen for en ung pike og det er dessuten et stort handicapp for mange å ha det sånn. Anonymous poster hash: b8a1d...094
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #13 Skrevet 1. juli 2016 Jeg hadde det slik. Fikk p-piller da jeg var 13. Fikk mindre smerter, og blødde kun i 7 dager. Det første året blødde jeg som din datter. Var grusomt. Anonymous poster hash: 50b86...527
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #14 Skrevet 1. juli 2016 Jeg opplevde å blø veldig mye og lenge de første gangene. Det gikk seg til etter hvert. Anonymous poster hash: 57ab4...ed3
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #15 Skrevet 1. juli 2016 Det har vel ikke noe med alder å gjøre om man vil forskyve mensen pga ferie? Anonymous poster hash: 8ed9a...070 Hørtes bare ut som at hun mente hun burde utsette mensen til hun var eldre. Sånn som disse jentene i 9-10 års alderen som skal utsette mensen noen år. Anonymous poster hash: 66cc0...352
LillePunk Skrevet 1. juli 2016 #16 Skrevet 1. juli 2016 Sånn var det med meg da jeg først fikk mensen. Stabiliserte seg etterhvert. Hadde forøvrig og mensen mens vi var i Syden og jeg var 13. Ikke stas... Men what to do.. Håper din datter slipper det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå