Gå til innhold

Hvilke utdanninger "henger høyt" synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle yrker er viktige, og bidrar til å holde fellesskapet i gang.

MEN, hvilke utdanninger er det fortsatt litt prestisje i synes dere?

Anonymous poster hash: 9e4f7...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renholdsoperatør

Anonymous poster hash: f483a...522

Skrevet

Utdanninger det er prestisje i:

• Medisin
  • Juss
  • Sivilingeniør
  • Arkitekt

Utdanninger det burde vært prestisje i:

• Lærer
  • Sykepleier
  • Jordmor
  • Egentlig de fleste helseyrker/omsorgsyrker
  • Snekker, rørlegger, elektriker, murer
  • Egentlig de fleste håndverkeryrker
  • Egentlig alle (matnyttige!) utdanninger! :)

Anonymous poster hash: 83ccd...79a
Skrevet

Etter hvert som jeg blir eldre så blir jeg ikke lenger imponert over hva folk jobber med eller hvilken utdanning de har. Jeg vil heller lære å kjenne personen bak tittelen. 

Anonymous poster hash: b2d42...ac2
Skrevet

Lege

Jagerflypilot

Høyt oppe i Forsvaret

Diplomat

Nyhetsreporter/anker/seriøs journalist eller kommentator

Produkt-/møbeldesigner

Arkitekt

Lærere burde ha mer prestisje, men læreryrket er ødelagt av alle ekstraoppgavene en lærer er pålagt. Oppgaver lærerne ikke er utdannet til og ikke har kapasitet til å utføre(være psykolog, familieveileder, spesialist på adferdsdiagnoser, sikkerhetsvakt, konfliktløser, kommunikasjonsekspert, dataingeniør og dokumentasjonsfullmektig). En lærer utfører ca seks ulike yrker hver dag, og da er det ikke rart at 1) andre syns læreryrket virker helt pyton 2) mange misfornøyde foreldre klager på de utslitte lærerne som prøver hardt men rett og slett ikke får lov til å være lærere. De må jo gjøre alt annet. Håper og ønsker at lærere skal få lov til å gå tilbake til å være lærere, et yrke der man før kunne være stolt av å kunne faget sitt!

Anonymous poster hash: 9497b...fea

Skrevet

Jeg synes høye lederstillinger på høyskole, universitetssykehus ol. henger høyt. Alt over mastergrad synes jeg er imponerende, uansett yrke :)

Anonymous poster hash: 463e6...9a9

Skrevet

Lege, men det er mest fordi jeg gjerne skulle vært det selv. (Gynekolog/obstetriker)

Ellers er jeg overhode ikke imponert over titler, heller hva folk gjør. (Som å finne opp ting, jobbe for LUG, på skip som reiser til fattige land og tilbyr helsetjenester, osv.)

Skrevet

Velferdsviter!

Hva er det?

Skrevet

Hva er det?

3 årig høyskole for å jobbe på nav. I Kristiansand ble den lagt ned etter få år og gjort om til bachelor i sosiologi. Vet ikke om den fortsatt finnes andre steder. De er organisert i samme fagforening som sosionom, barnevernspedagog og vernepleier.

Skrevet

3 årig høyskole for å jobbe på nav. I Kristiansand ble den lagt ned etter få år og gjort om til bachelor i sosiologi. Vet ikke om den fortsatt finnes andre steder. De er organisert i samme fagforening som sosionom, barnevernspedagog og vernepleier.

Og det er en utdanning som henger høyt?! Kanskje det var ment som en spøk.

Skrevet

For meg henger de høyt de utdanningene det er vanskelig å komme inn på. Det er vel medisin, noen av NTNU-linjene, Handelshøyskolen i Bergen, veterinær og psykologi. 

Anonymous poster hash: f89f0...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...