Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Alle yrker er viktige, og bidrar til å holde fellesskapet i gang. MEN, hvilke utdanninger er det fortsatt litt prestisje i synes dere? Anonymous poster hash: 9e4f7...952
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Renholdsoperatør Anonymous poster hash: f483a...522
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Utdanninger det er prestisje i: Medisin Juss Sivilingeniør Arkitekt Utdanninger det burde vært prestisje i: Lærer Sykepleier Jordmor Egentlig de fleste helseyrker/omsorgsyrker Snekker, rørlegger, elektriker, murer Egentlig de fleste håndverkeryrker Egentlig alle (matnyttige!) utdanninger! Anonymous poster hash: 83ccd...79a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Etter hvert som jeg blir eldre så blir jeg ikke lenger imponert over hva folk jobber med eller hvilken utdanning de har. Jeg vil heller lære å kjenne personen bak tittelen. Anonymous poster hash: b2d42...ac2
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Lege Jagerflypilot Høyt oppe i Forsvaret Diplomat Nyhetsreporter/anker/seriøs journalist eller kommentator Produkt-/møbeldesigner Arkitekt Lærere burde ha mer prestisje, men læreryrket er ødelagt av alle ekstraoppgavene en lærer er pålagt. Oppgaver lærerne ikke er utdannet til og ikke har kapasitet til å utføre(være psykolog, familieveileder, spesialist på adferdsdiagnoser, sikkerhetsvakt, konfliktløser, kommunikasjonsekspert, dataingeniør og dokumentasjonsfullmektig). En lærer utfører ca seks ulike yrker hver dag, og da er det ikke rart at 1) andre syns læreryrket virker helt pyton 2) mange misfornøyde foreldre klager på de utslitte lærerne som prøver hardt men rett og slett ikke får lov til å være lærere. De må jo gjøre alt annet. Håper og ønsker at lærere skal få lov til å gå tilbake til å være lærere, et yrke der man før kunne være stolt av å kunne faget sitt! Anonymous poster hash: 9497b...fea
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 Jeg synes høye lederstillinger på høyskole, universitetssykehus ol. henger høyt. Alt over mastergrad synes jeg er imponerende, uansett yrke Anonymous poster hash: 463e6...9a9
Ylva og Mathilde Skrevet 1. juli 2016 #7 Skrevet 1. juli 2016 Lege, men det er mest fordi jeg gjerne skulle vært det selv. (Gynekolog/obstetriker) Ellers er jeg overhode ikke imponert over titler, heller hva folk gjør. (Som å finne opp ting, jobbe for LUG, på skip som reiser til fattige land og tilbyr helsetjenester, osv.)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #10 Skrevet 2. juli 2016 Velferdsviter! Hva er det? Anonymous poster hash: 83ccd...79a
Surogvanskelig Skrevet 2. juli 2016 #11 Skrevet 2. juli 2016 Hva er det? Anonymous poster hash: 83ccd...79a 3 årig høyskole for å jobbe på nav. I Kristiansand ble den lagt ned etter få år og gjort om til bachelor i sosiologi. Vet ikke om den fortsatt finnes andre steder. De er organisert i samme fagforening som sosionom, barnevernspedagog og vernepleier.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #12 Skrevet 2. juli 2016 3 årig høyskole for å jobbe på nav. I Kristiansand ble den lagt ned etter få år og gjort om til bachelor i sosiologi. Vet ikke om den fortsatt finnes andre steder. De er organisert i samme fagforening som sosionom, barnevernspedagog og vernepleier. Og det er en utdanning som henger høyt?! Kanskje det var ment som en spøk. Anonymous poster hash: 83ccd...79a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #13 Skrevet 2. juli 2016 For meg henger de høyt de utdanningene det er vanskelig å komme inn på. Det er vel medisin, noen av NTNU-linjene, Handelshøyskolen i Bergen, veterinær og psykologi. Anonymous poster hash: f89f0...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå