Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #1 Skrevet 1. juli 2016 Jeg skal i bryllup i morgen, og sitter med kortet til brudeparet. Hva synes dere er finest? Mr & Mrs eller Herr og Fru? Og syns dere det er finest med etternavn eller fornavn først, etter tittel? Alt man skal lure på altså Anonymous poster hash: 14be9...99d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Herr og Fru feks .Hansen 😊 Anonymous poster hash: 64a6a...5ec
Gjest Darwinia:-) Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Er du eller de som skal gifte seg engelsktalende? Hvis ikke ville jeg absolutt brukt herr og fru. Hadde stusset veldig om min norske venninne hadde gitt oss et kort hvor vi var titulert på engelsk😊
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #4 Skrevet 1. juli 2016 Herr og fru Hansen Ikke stor bokstav i fru på norsk når det ikke står først i setningen Dersom én har doktorgrad blir det f.eks. Dr og herr Hansen (personen med doktorgrad skal stå først) Mr and Mrs kun hvis brudeparet er engelskspråklige! Anonymous poster hash: dd2c2...4fb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #5 Skrevet 1. juli 2016 Norske folk? Herr og fru. Men det beste er å skrive årets fornavn, og bare det. "Eva og Per". Anonymous poster hash: b9c2b...4be
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 Ok Da blir det Herr og Fru 'Hansen' Jeg bare lurte siden jeg har Vært I noen bryllup der jeg har sett at andre har brukt Mr & Mrs. Ingen engelsk språklige som fikk eller ga da Anonymous poster hash: db9b0...089
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #7 Skrevet 1. juli 2016 Ok Da blir det Herr og Fru 'Hansen' Jeg bare lurte siden jeg har Vært I noen bryllup der jeg har sett at andre har brukt Mr & Mrs. Ingen engelsk språklige som fikk eller ga da Anonymous poster hash: db9b0...089 Jeg synes det bare blir teit, men dem om det. Er du helt sikker på at bruden kommer til å velge brudgommens etternavn etter bryllupet? Hvis ikke ville jeg skrevet "Eva og Per". Anonymous poster hash: dd2c2...4fb
Nebbdyret Skrevet 1. juli 2016 #8 Skrevet 1. juli 2016 No er eg litt vanskelig, men eg syns " Brudeparet" er fint. Eg og mannen har ikkje same namn, så blir litt rart når folk seier " herr og fru".
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2016 #9 Skrevet 1. juli 2016 Hadde brukt fornavnene deres hvis jeg var såpass nær dem at jeg var gjest i bryllupet.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #10 Skrevet 1. juli 2016 Herr og fru Hansen Ikke stor bokstav i fru på norsk når det ikke står først i setningen Dersom én har doktorgrad blir det f.eks. Dr og herr Hansen (personen med doktorgrad skal stå først) Mr and Mrs kun hvis brudeparet er engelskspråklige! Anonymous poster hash: dd2c2...4fb Interessant, hva gjør man om begge er Dr? Aldri tentk over dette før Anonymous poster hash: bd79d...64d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #11 Skrevet 1. juli 2016 Interessant, hva gjør man om begge er Dr? Aldri tentk over dette før Anonymous poster hash: bd79d...64d Dr og Dr Hansen (samme etternavn) Dr Eva Lunde og Dr Per Hansen (forskjellig etternavn) Anbefaler denne, kjempenyttig: http://emilypost.com/advice/guide-to-addressing-correspondence/ Ikke alt er like relevant for Norge, men mye er fint å ha tenkt litt på. Anonymous poster hash: dd2c2...4fb
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2016 #12 Skrevet 1. juli 2016 Dr og Dr Hansen (samme etternavn) Dr Eva Lunde og Dr Per Hansen (forskjellig etternavn) Anbefaler denne, kjempenyttig: http://emilypost.com/advice/guide-to-addressing-correspondence/ Ikke alt er like relevant for Norge, men mye er fint å ha tenkt litt på. Anonymous poster hash: dd2c2...4fb Liten d i dr. (på den som står som nr. 2)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #13 Skrevet 1. juli 2016 Liten d i dr. (på den som står som nr. 2) Du har helt rett, beklager! Anonymous poster hash: dd2c2...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå