Gå til innhold

Er din mor og svigermor flink å lage mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med far og svigerfar? :P Her er begge parene skilt. Min mor og svigermor lager heldigvis veldig god mat. Faren min er ikke fullt så god, men har et par retter han kan godt og lager alltid dem når han får besøk. Men svigerfar er et kapittel for seg selv. Hans matlaging består av å åpne en hermetikkboks med ett eller annet og svi det godt i en skitten kasserolle. Dessverre skal han alltid være grei og lage mat til oss når vi kommer på besøk. :P

Det som er litt greit er at han bor i en by og vi bor langt ute på landet på et lite sted uten restauranter eller kaféer. Så vi har begynt å si at vi gjerne vil benytte anledningen til å spise ute når vi har muligheten siden vi ikke får gjort det hjemme. ;) "Ungene synes det er sååå stas å kunne spise på McDonalds for en gangs skyld. Vil du bli med og ta en burger med oss du også?" (Ja, McDonalds mat er myyye bedre enn svigerfars "mat".)

Anonymous poster hash: e511a...b4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er svigermor kokk og lager nydelig mat. Mamma er også veldig flink, så vi nyter det uansett hvem av dem som inviterer til middag

Skrevet

Mamma er fantastisk flink til å lage mat, mange nye spennende retter . Men så er ho kokk da :) ( eg har dessverre ikkje arvet matlagingsgenet )

Svigermor lager god norsk husmannskost :)

Anonymous poster hash: e209d...393

Skrevet

Hverken min mor eller min svigermors sterke side er matlaging. Min mor har nok aldri hatt så mye tid, utdannelse på utdannelse var fokuset hos henne.

Svigermor kan ikke å lage mat for å være ærlig, hun får til en grønnsaksgryte, kjøttboller i tomatsaus og noe pai greier. Men det er det eneste jeg har smakt av hennes mat som smakte godt. Resten var ærlig talt heslig :/.

Skrevet

Mamma og pappa er begge flinke på kjøkkenet og lager nydelig mat. De prøver stadig ut nye oppskrifter og ingredienser og interesserer seg for krydder, urter og smaker, men de kan også slenge en ferdigpizza i ovnen en lørdag om de er slitne, så de er ikke matsnobber.

Svigermor lager forsåvidt god mat, men alltid til terningkast 4. Hun er redd for at kjøttet ikke skal være gjennomstekt, så det er ofte tørt, grønnsakene ihjelkokt og hun er sparsom med krydder. Sausene hennes er nydelige, da, og det hjelper jo når vi får kalkunbryst som er så tørt at det støver! Svigerfar tror jeg knapt kan smøre ei brødskive.

Anonymous poster hash: e479d...223
Skrevet

Mamma sverger til Toro og har til og med klart å brenne pasta i løpet av sin karriere på kjøkkenet. Hun har noen utvalgte ting hun er flink på, men ellers så skorter det på kunnskapen, noe vi heldigvis kan le av :) Jeg er oppfostret på kneippbrød med servelat og grillpølser med posemos så det er ingen tilfeldighet at jeg utdannet meg til kokk. Med alderen har mamma blitt mer interessert i matlaging så jeg har brukt å gi henne hjemmelagde oppskriftsbøker o.l til jul og de har hun likt godt. Hun er veldig flink til å bake, så hun er topp å ha i hus rundt juletider :) Svigermor har kun lagd mat til meg en gang, men da lagde hun en fantastisk suppe fra bunnen så jeg tror nok hun kan en del. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...