Gå til innhold

Er din mor og svigermor flink å lage mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er som din svigermor. Hun lager og spiser mat mest fordi hun må tror jeg, har ingen matglede eller lidenskap/interesse for det. Og hun er naturlig nok tynn som en strek.

Svigermor er kjempeflink å lage mat! Elsker mat og er ganske rund 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma kan ikke lage mat, men hun vet om det selv og tar det med humor😉

Svigermor lager herlige søndagsmiddager men lite barnevennlige smaker. Det har blitt litt bedre det siste året og når spiser alle det samme isteden for at ungene blir avspist med ihjelkokte wienerpølser og pasta-grøt (pleide å lage egen mat til barna)

Anonymous poster hash: 5965f...e13

Skrevet

Jeg sliter så med svigermor sin mat, og barna også. Hun ihjelsteker ALT av kjøtt så det bare er tørt og trevlete. Grønnsakene er også ihjelkokt og er så og si i oppløsning. Hun lager god saus men lager så lite av vi får ca to spiseskjeer hver, ingen mulighet til å dynke kjøttet i saus meg andre ord.

Ungene er nå så store at de har begynt å hate middag hos henne. De klarer ikke få i seg kjøttet, det er som en seig klump i munnen.

Søsteren til mannen har sagt i fra et par ganger at hun kanskje kan tilberede kjøttet litt mindre men da ble hun sur på datteren og inviterte ikke på middag på en stund.

Hun var lettet over det.

Vi vurderer nå å spise en lett middag hjemme før vi drar og si at ungene ikke må fortelle dette.

Det er så leit, hun legger jo masse kjærlighet i dette og så smaker det bare vassent og ihjelstekt.

Anonymous poster hash: 79d40...771

Svigermor lager smakløs mat. Men ja, hun "kan" vel lage mat. Mamma, sånn passe - men er ikke veldig imponert der heller. Lager bedre mat selv

Anonymous poster hash: b78d9...fb4

Skrevet

Min mamma lager ok mat. Litt lite variasjon og lite smak. Min svigermor lager så god mat. Virkelig elsker hennes mat. Hun er fra Libanon og det er så god mat derifra. Både desserter og middager.

Skrevet

Min mor er helt elendig på middag. Vi er vokst opp på posepotetmos, svidd servelatpølse og fiskepinner... Her om dagen kunne hun stolt fortelle at hun hadde videreutviklet kjøttsausen hun serverte med spaghetti og kokte poteter (!) da vi var barn - hun hadde gjort den sunnere😂

Så nå er det squash og hvitløk i sausen, som tidligere har bestått av et tonn løk i store biter, tomatpuré, kjøttdeig, litervis med vann og altfor mye salt. Nam nam. PS! Hun kan faktisk bake.

Svigermor er flink til å lage mat.

Anonymous poster hash: d8495...614

Skrevet

Mamma er kjempeflink, svigermor er elendig😆 Vi har begynt å invitere oftere på middag😉

Skrevet

Svigermor et veldig flink og har stor interesse for mat og lager mye spennende mat med godt krydder.

Kona til svigerfar lager også fantastisk mat hu er fra Filippinene .

Mamma lager god norsk husmannskost, godt men ikke så veldig spennende.

Anonymous poster hash: 9682a...ce4

Skrevet

Svigermor lager mat som smaker greit/godt, ingen problemer med å spise den. Men hun har en greie med å lage maten dagen før og fryse, for så å varme det opp igjen når vi er invitert. Det ødelegger en del av smaken, sikker på det hadde smakt 10 ganger bedre hadde vi fått servert fersk mat 😂

Mamma er også helt ok på kjøkkenet, lager god mat som jeg er vant med fra oppveksten.

Bror derimot, han lager nydelig mat 😊

Anonymous poster hash: 9d669...209

Skrevet

Mamma lager fantastisk mat! Hun lager mye fra det franske og italienske kjøkken.

Svigermor lager aldri middag, så jeg vet egentlig ikke. Hun er flink med barna da!

Skrevet

Min mor lager ok mat, svigermor som bor i Kroatia lager verdens beste mat :)

Anonymous poster hash: b23ce...0f2

Skrevet

Begge er flinke. Blir alltid mett og maten er smakfull.

Skrevet

Ikke ofte vi har spist hos svigermor. Men de gangene vi har spist der så har maten vært god.

Foreldrenne mine er også flink til å lage mat og å prøve seg på nye ting.

Du kan jo alltids kjøpe en kokebok eller noe til jul/bursdag med ting som hun kan prøve seg på siden dere så ofte kommer på middag. Spørr om du kan hjelpe eller bli med henne å lag mat en gang. Inviter henne til dere og lag noe av det hun pleier og spørr etter oppskrift til sausen så kansje hun smaker forskjell når dere får det bedre til og kansje hu spørr hvordan fikk du kjøttet så godt fks 😊

Eller om hun har en mann så kan dere nevne det til han så han kan snakke med henne?

eller prøv å få henne til å lage ting hun er godt på. Fiskekaker/kjøttkaker fks.😊

Anonymous poster hash: 6255d...660

Skrevet

Mamma sin mat er veldig enkel. Hun liker ikke lage mat. Den er god men bedre hjemme. Svigermor har jeg spist hos en gang. Var god mat da. Nytt forhold I våres så derfor kun en gang.

Anonymous poster hash: 3e7a9...b60

Skrevet

De kan virkelig ikke lage mat, noen av de. Nå lever ikke mine foreldre lenger, og jeg og far til barna har gått fra hverandre. Så sjelden jeg må smake maten til svigermor. Men det er bare grusomt, både mat og kaker.

Jeg er faktisk den i familien som er flinkest til å bake, og lage mat.

Anonymous poster hash: a852b...077
Skrevet

Mamma får C- i matlaging fra meg, svigermor B+. Pappa kanskje B-, svigerfar er en reser på karbonade og egg på skive men det er det eneste jeg veit han lager.

Anonymous poster hash: bc54b...06a

Skrevet

Mamma er kjempe flink men ikke svigermor når det gjelder norsk mat. Svigermor kommer fra Asia og mat fra hennes land er hun flink til, hun har bodd i Norge i 35 år. Ting blir ikke ihjel stekt el kokt men hun har ikke peiling på krydder. F.eks krydrer nesten ingenting eller har et tonn på. Hjemmelaget pizza som hun lager er ikke godt, vet ikke hvorfor, sausen kanskje. En gang fikk vi kjøttdeig og ris til middag, kun det!

Anonymous poster hash: ee50f...e27

Skrevet

Ja, begge er flinke, men foretrekker min mors mat. Er vel ganske vanlig, er jo det man er oppvokst med.

Skrevet

Min mor har en lei tendens til å ihjel steke/koke maten, det er litt kjedelig. Hun er stolt av matlagingen sin så har ikke hjertet til å si sannheten!

Min svigermor har jeg aldri spist middag hos. Selv ikke etter 14 år. Får kun kaffe og kjeks på det obligatoriske 1 times besøket på julaften. Men vi har spist på restaurant sammen da😂

Men svigerfar er en matmester, lager veldig god mat! Gjerne italiensk. Får aldri "tradisjonell" husmannskost der.

Anonymous poster hash: 9a48a...de7

Skrevet

Mamma er veldig flink :) min eks svigermor laget aldri middag når jeg og eksen var sammen,men samboeren hennes var veldig flink :)

Skrevet

Mamma er veldig flink på enkelte retter, og knaller til i middagsselskaper. Men hun er også veldig glad i lettvinte løsninger a la pølse og posepotetmos med frosne grønnsaker(i hverdagen). Blir fort kjedelig og usunt om vi er en uke sammen på hytten f eks.

Svigermor er flink, men også litt kjedelig da det er lite variasjon på de faste rettene. Har f.eks fått servert pizzaen hennes sikkert 100 ganger og den er alltid helt lik, Ok på smak men ingen stor opplevelse. Men generelt god og smakfull mat. Knall gode kaker!

Skrevet

De er helt greie til å lage mat uten å være noe utenom det vanlige.

Anonymous poster hash: 0f5ae...3b4

Skrevet

De er helt greie til å lage mat uten å være noe utenom det vanlige.

Faren min er forresten flink når han vil. Svigerfar er håpløs.

Skrevet

Svigermor vet jeg ikke, men vil tro hun ikke er en kløpper lenger. Litt for dårlig form. Min far er bedre enn min mor til å lage mat.

Skrevet

Svigermor strekker seg til å åpne noen bokser, hun liker å gjøre det lettvint. Sodd er favoritten og sønnen synes det er nydelig med boksesodd.

Anonymous poster hash: a0eab...8df

Skrevet

Både min mor og min svigermor er kjempeflinke til å lage mat. Min mor eksperimenterer ikke på kjøkkenet da, det går i norsk tradisjonsmat. Men for eksempel karbonadene er alltid hjemmelaget, perfekt stekt og krydret. Og slik er det med alt hun lager.

Svigermor er nok litt mer åpen for nye ting og kan prøve nye retter. Da finner hun en oppskrift og følger den slavisk, og når hun har prøvd ut retten kan hun eksperimentere litt mer med oppskriften. Har aldri fått noe hun har laget som ikke har vært godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...