Gå til innhold

Har bursdag på lørdag, ingen husker det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er sikkert smålig eller andre ting men dette er mine følelser.

På lørdag har jeg bursdag. Hverken mann eller barn husker dagen, det vil si ingen familie feiring eller gaver.

Har heller ikke noen venner som planlegger feiring eller lurer på om jeg skal feire.

Svigers husker det ikke, ikke min familie heller.

Eneste grunnen til at noen kommer til å gratulerer meg er hvis de får en notification på Facebook.

Så i år igjen, ingen feiring og ingen gaver.

Kan bake min egen kake og lage god middag men blir liksom ikke det samme.

Føler meg ikke viktig nok for noen, at jeg ikke er noen å bry seg om.

Men men... Takk for at jeg får sutre her

Anonymous poster hash: dd300...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med disse menneskene om dette? Det er uvanlig at ektemann og foreldre ikke husker slikt! Du må si ifra at selv om du er voksen setter du stor pris på gratulasjoner.

Anonymous poster hash: a9e95...b11

Skrevet

Har du snakket med disse menneskene om dette? Det er uvanlig at ektemann og foreldre ikke husker slikt! Du må si ifra at selv om du er voksen setter du stor pris på gratulasjoner.

I fjor ringte pappa en uke for sent for å gratulerer meg. Han husket ikke riktig dato.

Mannen tenker ikke så langt. Snakket om det i fjor men er nok glemt.

I fjor måtte jeg spørre venner om de ville bli med ut, kun 3 stk ble med.

Er vant til det, men likevel blir jeg trist.

Jeg lager alltid store ting for mine

Skrevet

I fjor ringte pappa en uke for sent for å gratulerer meg. Han husket ikke riktig dato.

Men kan ikke du og barna dine lage en skikkelig feiring? Her gjør jeg det for meg selv haha.mest fordi jeg har barn da selvfølgelig.Ho syns det er stas at det er ballonger,flagg og kake. Ta den skikkelig ut syns jeg 😊Husk lys på kaka! 😆 jeg gjør det jeg vil at mannen min skal gjøre,blir det ikke gjort får en gjøre det selv.Mamma har stor fest for seg sjæl hvert eneste år 😂

Anonymous poster hash: f408d...0c5

Skrevet

Ingen grunn til å lide i stillhet. Minn alle på det!

Anonymous poster hash: abb59...6e2

Skrevet

Men kan ikke du og barna dine lage en skikkelig feiring? Her gjør jeg det for meg selv haha.mest fordi jeg har barn da selvfølgelig.Ho syns det er stas at det er ballonger,flagg og kake. Ta den skikkelig ut syns jeg 😊Husk lys på kaka! 😆 jeg gjør det jeg vil at mannen min skal gjøre,blir det ikke gjort får en gjøre det selv.Mamma har stor fest for seg sjæl hvert eneste år 😂

Joda skal lage kake og barna pynter den. Mannen har vist allerede laga seg planer på lørdag så det blir nok moro.

Men hadde vært hyggelig, bare for en gang å oppleve å bli satt pris på, husket på og at noen bryr seg uten at jeg må "annonsere"

Skrevet

Ingen grunn til å lide i stillhet. Minn alle på det!

Anonymous poster hash: abb59...6e2

Hvordan?

Skrevet

Du må minne mannen din på det i dag. Vær tydelig på hva du ønsker deg - en gratulasjon, klem, kort, frokost på senga. Gradvis vil det bli tradisjon å vise at man setter pris på deg på bursdagen din. Tre venner som blir med ut og spise synes jeg er bra! Trenger ikke så mange flere nære venner. Litt seint nå, men dem du snakker med i morgen kan du jo nevne for at du gleder deg til bursdagen din på lørdag.

Skrevet

Hjelper hvertfall ikke å ta sorgen på forskudd!

Anonymous poster hash: 52d25...f55

Skrevet

Da sier du at på lørdag har jeg bursdag, vet du, kan vi ikke invitere foreldrene våre/gå ut og spise/se film (sett inn det du helst vil)?

Cluet er å gi inntrykk av at mannen selvsagt vet at du har bursdag og at dere bare må bli enige om hvordan dere skal feire den.

Menn kan ikke hintes til, de må få konkrete beskjeder. Mange av de, ihvertfall.

Skrevet

Joda skal lage kake og barna pynter den. Mannen har vist allerede laga seg planer på lørdag så det blir nok moro.

Men hadde vært hyggelig, bare for en gang å oppleve å bli satt pris på, husket på og at noen bryr seg uten at jeg må "annonsere"

Jeg som skrev over.jeg skjønner deg veldig veldig godt! 💛 jeg syns det er rart at ikke folk kan skjerpe seg litt. Ikke så mye som skal til liksom 💛 Jeg kjenner meg igjen. Men du/jeg må nesten si ifra,for at det skal bli en bedring

Skrevet

Hvorfor lager du feiring for folk som ikke bryr seg? Sørg for å "glemme" deres dag også, da.

Ellers er det jo ikke vanlig at andre skal lage så mye. Når man er voksen og fyller år, er det en selv som inviterer til selskap. Ikke de utenfor som lager til. Gjestene kommer til dekket bord.

Anonymous poster hash: 78132...d0a

Skrevet

DU må lage bursdagsselskap til deg selv og invitere de du ønsker skal komme. Det er vanlig når man er voksen. Si klart ifra til mannen at på lørdag har jeg bursdag og jeg skal invitere familie, svigerfamilie og venner til bursdagsfeiring hjemme hos dere. Hvis dere har masse gjester er det jo litt rart om han ikke er tilstede.

Anonymous poster hash: 2f54b...328
Skrevet

Etter at jeg ble voksen har jeg aldri hatt noe ønske om feiring, og for å være ærlig, liker jeg heller ikke å feire andre voksne. I mitt hode er bursdagsfeiring noe som hører barna til. Ikke liker jeg oppmerksomhet rundt min egen dag heller. Greit med et gratulerer med dagen, men å ha selskap når en fyller 32, blir helt idiotisk, synes jeg. Vi er alle forskjellige, men om du har flere rundt deg som har samme forhold til bursdagsfeiring av voksne som meg, så blir det nok dårlig med selskap, uten du selv, i alle fall gir beskjed om at du vil ha.

Anonymous poster hash: 176df...b4d
Skrevet

DU må lage bursdagsselskap til deg selv og invitere de du ønsker skal komme. Det er vanlig når man er voksen. Si klart ifra til mannen at på lørdag har jeg bursdag og jeg skal invitere familie, svigerfamilie og venner til bursdagsfeiring hjemme hos dere. Hvis dere har masse gjester er det jo litt rart om han ikke er tilstede.

Anonymous poster hash: 2f54b...328

Enig, det er sånn som er vanlig. Jeg begynner tidlig å snakke om bursdager i vente, både min egen og de andre i familien. Finner er dag som jeg tror passer alle og sender en invitasjon på sms, chat eller jeg ringer, eller forteller det face to face siden jeg møter familien ofte.

Du må jo snakke om dagen din, spre budskapet med stor entusiasme, frist med at du skal bake kake osv.

Og det er ikke for sent selv om dagen er i morgen. Hva med å feire på søndag? Da har dere god tid. Sett mannen til å vaske hus mens du koser deg med å bake. Ring alle du vil be. For sent med sms, lettere å overse enn muntlig tale.

Lykke til.

Skrevet

Hæ? Veldig rart at din mann eller Vertfall dine foreldre ikke husker dagen?'

Anonymous poster hash: 02b74...706

Skrevet

Invitér til selskap da! Og kjeft opp mann og barn! Én dato bør de klare å huske.

Skrevet

Altså jeg trenger ikke stor feiring men det å bli satt pris på av de nærmeste.

Skrevet

Kanskje du bare skal gå ut i skogen og dø?

Eller gjøre som du får råd om her og innta en noe mer offensiv holdning til det hele?

Skrevet

Pleier alle å varsle deg i god tid på førehand?  Her pleier mannen å hugse på det, og fiksar noko saman med ungane.  Om eg vil ha besøk, så inviterar eg folk på besøk sjølv.  Ellers ringjer dei på dagen og gratulerar meg. 

Veldig kjedeleg om mannen legg heilt andre planar på eiga hand heile dagen, då.  Då hadde eg nok minna han på det.

Skrevet

Altså jeg trenger ikke stor feiring men det å bli satt pris på av de nærmeste.

Setter de pris på deg i løpet av året på andre måter da?

Når jeg jobber kveld, lager mannen min varm kveldsmat som står klar når jeg kommer hjem. Han er ingen romantiker, men dette syns jeg er en slags kjærlighetserklæring. Du må se litt utover akkurat merkedagene.

Anonymous poster hash: 78132...d0a

Skrevet

At foreldre og mannen hadde husket det og gratulert hadde jeg forventet, men som voksen regner jeg det som min egen jobb å invitere til selskap og ordne i stand det. Mannen hjelper til, men det er jeg som inviterer ol.

Anonymous poster hash: 36c49...f04

Skrevet
Det er ikke smålig at du ønsker å bli satt pris på på bursdagen din, hi. Dette er året der du kan snu ting.

For det første, kan du ikke legge inn bursdagen din i kalenderen til mannen din, og sette på at han skal få påminnelse via epost en uke i forveien? (Si ifra at du gjør det, selvfølgelig, ikke ta telefonen hans uten hans samtykke.) Da får han tid til å ordne med kort og ev. presang. Mannen min og jeg gir ikke gave til hverandre på bursdagene våre lengre, men dersom du ønsker deg sjokolade eller blomster e.l., så si ifra om det. Da burde han huske bursdagen din neste år, og gjøre en liten innsats.

Hvordan pleier vennene dine å feire bursdagene sine? Det er ikke vanlig at venner organiserer bursdagsfeiring for andre, det gjør man selv når man er voksen (i alle fall i min omgangskrets). Her må du se på hva som er vanlig i din omgangskrets. Blant mine venner sluttet vi å gi hverandre gaver for en del år siden, men gjør i stedet noe morsomt sammen. Kino, middag, manikyr osv. Dette må du organisere selv, og gi beskjed i god tid. Inviter alle du ønsker å feire med, men aksepter at kanskje bare noen få kan. Sånn er det når man er voksen og har mange forpliktelser.

Hvor gamle er barna dine? Hvis de er små, så er det mannen din sin oppgave å minne dem på bursdagen din. Ønsker du at de skal vekke deg på senga med frokost og hjemmelagde kort/tegninger? Det er mannen din som må organisere dette. Snakk med mannen din og si ifra hva du hadde synes var koselig.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med familien din og svigerfamilien din, men mannen din kan kanskje minne dem på det? Jeg minner mannen min på mine foreldre og søskens bursdager, slik at han kan sende sms/ringe. Faren din ringte deg jo i fjor, så han forsøkte å huske det. Kanskje du kan hjelpe ham med å legge bursdagen din inn i hans kalender, også?

Du sier du lager store ting for dine, når de har bursdag. Er det barna dine? Eller mannen din, også? Ønsker mannen din det?

Hvis mannen din har lagt andre planer for bursdagen din, og det gjør deg trist, så må du snakke med ham. Vær veldig tydelig på hva du ønsker deg.

Du legger grunnsteinene i år for hvordan det blir framover. Du må vise at det er viktig for deg å bli husket på og gjort stas på. Som du ser over her, så er det ikke alle som synes det. Noen ønsker ikke å feire seg selv, eller få oppmerksomhet. Du må si ifra hva du ønsker deg. Det hjelper ikke å gå og være lei seg inni seg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...