Gå til innhold

Er det rart det er krig i verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg ønsker å lese et innlegg her og evt svare fordi jeg synes det er interessant, må jeg bare gå ut igjen fordi nesten alle trådene ender opp med at en haug med anonyme kjerringer kritiserer de andre anonyme kjerringene (eller de med nick). I stedet for å svare på hovedinnlegget så angriper folk hverandre for flisespikkeri, det være seg skrivefeil, anklager om rasisme, trusler om at barnevernet burde vært koblet inn, folk som mener noe annet enn deg er idioter, min mening er riktig, din er feil, osv, osv. Nesten alltid beror dette på misoppfatninger, misforståelser, at folk er dårlig på å forklare.

Kan ikke folk bare være litt mer rause mot hverandre? MÅ dere hele tiden være så offensive? Tviler på det er så mye tull på mannlige forum...

Sånn. Nå kan dere begynne å hakke litt på meg også. Sikkert noen skriveleifer eller annet du kan ta meg på her.

Anonymous poster hash: 8ca1f...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken tråd tenker du på?

Anonymous poster hash: 3932a...784

Skrevet

Hvilken tråd tenker du på?

Er vel lettere å si hvilken tråd hun ikke tenker på

Anonymous poster hash: 6f739...90a

Skrevet

Jeg tror slike forum der vi kan krangle usaklig til en viss grad er fredsfremmende. Mennesker har et naturlig kampinstingt og det at menneskegrupper har kjempet med hverandre har vært en av forutsetningene for at vi har utviklet oss fra huleboere til det vi er i dag. Det har vært en nødvendighet og blir sikkert nødvendig igjen, også her i Norge, men enn så lenge kan kampene på nettforum fylle behovet for å ha en klar fiende å kjempe mot.

Anonymous poster hash: c4382...c09

Skrevet

Synes det er mange fine tråder her inne, jeg. Det blir høy temperatur i de trådene der det er stor uenighet, og noen ganger sporer ting av. Men i det store og det hele synes jeg det blir noen bra diskusjoner her inne.

Det virker som du er en person som mange ofte er uenig med, hi, det er nok derfor du føler deg så truffet og føler at diskusjonene aldri går den veien du vil. Det kan du jo forsøke å ta til deg. Jeg tror du er personen som alltid hevder at andre må jobbe med "leseforståelsen" sin inne på andre tråder.

Anonymous poster hash: 19506...c3c
Skrevet

Synes det er mange fine tråder her inne, jeg. Det blir høy temperatur i de trådene der det er stor uenighet, og noen ganger sporer ting av. Men i det store og det hele synes jeg det blir noen bra diskusjoner her inne.

Det virker som du er en person som mange ofte er uenig med, hi, det er nok derfor du føler deg så truffet og føler at diskusjonene aldri går den veien du vil. Det kan du jo forsøke å ta til deg. Jeg tror du er personen som alltid hevder at andre må jobbe med "leseforståelsen" sin inne på andre tråder.

Jøss! Hele det siste avsnittet var en fascinerende studie i ubegrunnet synsing og vill gjetting. Du kan sikkert begynne å skrive horoskopene for Allers!

Anonymous poster hash: 3b83e...fdf

Skrevet

Er vel lettere å si hvilken tråd hun ikke tenker på

Javel?

Skrevet

Ikke på et forum for menn!? Hahaha, har du sett kommentarfeltet i hvilken som helst avis eller debattsider på Facebook i det siste...? Jeg vil påstå at menn kan være mye drøyere i sine debatter enn de fleste er her inne... Ikke at det er noen unnskyldning. :-p

Anonymous poster hash: 34981...295

Skrevet

Jøss! Hele det siste avsnittet var en fascinerende studie i ubegrunnet synsing og vill gjetting. Du kan sikkert begynne å skrive horoskopene for Allers!

Anonymous poster hash: 3b83e...fdf

Det tror jeg faktisk jeg ville vært veldig god på. Horoskop er jo bare tull, uansett. Jeg elsker ubegrunnet synsing og vill gjetting. Hva ville anonymforumet vært uten?

Skrevet

Ikke på et forum for menn!? Hahaha, har du sett kommentarfeltet i hvilken som helst avis eller debattsider på Facebook i det siste...? Jeg vil påstå at menn kan være mye drøyere i sine debatter enn de fleste er her inne... Ikke at det er noen unnskyldning. :-p

Anonymous poster hash: 34981...295

Helt enig! Sinte, hvite menn er jo en helt spesiell kategori på nettet. Synes vi har en mye bedre tone og er mye rausere med hverandre enn disse mennene er i kommentarfeltene "sine". De kverulerer vilt, hakker på alle, er utrolig pirkete og skriver skikkelig omstendelig. Får helt fnatt av dem.

Det beste er å være aktiv f.eks. på strikkeforum o.l. :) Hyggelige mennesker!

Skrevet

Javel?

Ble du litt snurt eller?

Skrevet

Der er vi i gang igjen. På det 4. svaret jeg fikk kom det en antagelse om at jeg er en person som mange er uenig med og må ta dette til meg. Beklager å måtte si det, men jeg skriver svært sjeldent innlegg her. Svarer en del når folk har spørsmål som jeg kan hjelpe med. Og skrivefeil kommenterer jeg aldri (selv om jeg har litt lyst).

Skulle bare ønske at folk kunne svare hivedinnleggeren på det hun spurte om, i stedet for regelrett å angripe alle de andre.

Synes det var godt svart av deg som svarte hvilke innlegg er det jeg IKKE mener. Klikk innpå litt forskjellig og se. Er det en tråd som engasjerer så er det krig med en gang. Er det en tråd som er uinteressant så får ikke hi svar i det hele tatt.

Hi

Anonymous poster hash: 8ca1f...a1f

Skrevet

Ble du litt snurt eller?

Nei. Ble du?

Skrevet

Viktig å huske på hormonene også.

Hvis det kommer en tråd om noe som står mitt hjerte nær, midt i verste PMSen.. Da skal det ikke mange "feiltrinn" til før jeg smelter telefonen med hurtigtastende, forbannede fingre. (Ref. "Katten min har fått unger, og jeg lurer på om jeg kan fore den helstekt indrefilet?", eller noe annet ignorant vås) ("doen min er tett, kan det være fordi jeg bruker 500 våtservietter ved hvert bleieskift, og skyller dem ned i do?")

Skrevet

Jeg tror slike forum der vi kan krangle usaklig til en viss grad er fredsfremmende. Mennesker har et naturlig kampinstingt og det at menneskegrupper har kjempet med hverandre har vært en av forutsetningene for at vi har utviklet oss fra huleboere til det vi er i dag. Det har vært en nødvendighet og blir sikkert nødvendig igjen, også her i Norge, men enn så lenge kan kampene på nettforum fylle behovet for å ha en klar fiende å kjempe mot.

Anonymous poster hash: c4382...c09

Tror faktisk helt motsatt av deg. Teorien om

at man "svir av" aggresjonen på nett-hatprat har vist seg å være feil. I stedet starter man en indre trykkoker som er selvforsterkende. Og man tillater seg å gradvis bryte ned sine egne grenser for anstendighet.

Anonymous poster hash: 78d30...380

Skrevet

Husk at dette er et anonymforum, hi. Dersom du vil diskutere "vanlige" ting på en saklig måte så er det bare å gå over i de andre forumene, enten her inne eller Babyverden eller Mammanett. Der er tonen en helt annen, men det er også færre som skriver og færre morsomme tråder. I min termingruppe er det ingen "hvem tør google inngrodde hår" eller "hjelp! når kommer barnetrygden?!?" eller "trude, yay or nay". Et anonymforum er rett og slett ikke riktig sted hvis man ønsker seg en voksen, saklig diskusjon.

Skrevet

Jeg tror det er en liten håndfull hurper her inne som jakter etter svar de kan ta andre for.

Siste jeg husker var den tråden om unger som er gale etter snop og en sjefshurpe svarer en av de i tråden at det er trist at hennes treåring får salt snacks.

Det er jo latterlig komisk å svare slik.

Jeg tenker at dette mennesket nok er en hurpe i virkeligheten også. Uten noe særlig nettverk.

En fraskilt, bitter dame som lever og ånder for å være ufin.

Anonymous poster hash: 81902...3c4

Skrevet

Jeg tror det er en liten håndfull hurper her inne som jakter etter svar de kan ta andre for.

Siste jeg husker var den tråden om unger som er gale etter snop og en sjefshurpe svarer en av de i tråden at det er trist at hennes treåring får salt snacks.

Jeg tenker at dette mennesket nok er en hurpe i virkeligheten også. Uten noe særlig nettverk.

Er kanskje heller du som passer inn i den kategorien, du antar slikt om fremmede mennesker på nett. Regelrett ufint.

Skrevet

Er kanskje heller du som passer inn i den kategorien, du antar slikt om fremmede mennesker på nett. Regelrett ufint.

Antok du ikke nettopp noe om en fremmed på nett...? Kom deg ut av glasshuset før du kaster!

Skrevet

Antok du ikke nettopp noe om en fremmed på nett...? Kom deg ut av glasshuset før du kaster!

"Kom deg ut av glasshuset før du kaster"

Hmm, den var ny :legrine:

Skrevet

Var verken den første eller eneste!

Skrevet

Hurpe, sjefshurpe, latterlig komisk, uten nettverk, fraskilt, bitter og lever og ånder for å være ufin. En ting er at du tydeligvis har behov for å få ut en hel masse innestengte padder, men du synes ikke du skyter deg sjøl godt i foten her nå, ved å skjelle ut fremmede? Eller føler du at du nå bidrar til en bedre tone?

Anonymous poster hash: 4b537...34f

Skrevet

Hurpe, sjefshurpe, latterlig komisk, uten nettverk, fraskilt, bitter og lever og ånder for å være ufin. En ting er at du tydeligvis har behov for å få ut en hel masse innestengte padder, men du synes ikke du skyter deg sjøl godt i foten her nå, ved å skjelle ut fremmede? Eller føler du at du nå bidrar til en bedre tone?

Leste du tråden, eller? Hun ga seg inn i en kjempelang debatt - ikke om saltsnacks, men om personen som innrømte å gi treåringen det. Mange av merkelappene passet godt, bl a hurpe, komisk og ufin. (Men hun fikk jo blod på tann av at motstanderen hadde et kjent nick...)

Skrevet

Var verken den første eller eneste!

Ikke alle kommentarer er "antakelser om en fremmed på nett". Noen er bare saksopplysninger. Når man gjør det samme som man beskylder en annen for, da kaster man stein i glasshus. Sånn til opplysning.

Skrevet

Jeg synes faktisk tonen til enkelte her inne er direkte ufin.

Det er forskjell på å delta i èn tråd der disse menneskene er tema og si sin mening og å aktivt trykke ned alle i alle tråder. Sistnevnte driver jeg ikke med.

Tolker ditt svar som at du føler deg bittelitt truffet.

Siden du blir så sur så traff kanskje svaret noe i deg?

Kanskje heller ta det til deg fremfor å kaste deg ut i et dumt motangrep?

Anonymous poster hash: 4a8ea...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...