Gå til innhold

Hvor mye morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette med mating er vanskelig! Sønnen min på 10 uker har plutselig begynt å plages med å ta puppen, han bare hyler og trekker seg unna. For å få i han morsmelk har jeg derfor begynt å pumpe og gi ham på flaske. Jeg får ut ca 125 ml per pumping. Noen gang er dette nok, og noen ganger roper han etter mer. Da gir jeg ham NAN, og den totale mengden mat kan fort bli 180-200 ml! Er ikke dette veldig mye? På NAN-pakken står det at mengde per måltid for baby på 2-3 mnd er 120..

Anonymous poster hash: 9cfba...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke unormalt det, og du pumper ikke ut like mye som barnet får ut så det kan være det han hadde fått om han tok brystet. Gi til han er mett

Anonymous poster hash: fc651...9fc

Skrevet

Gi så mye han vil ha. Men forsøk å pumpe oftere, samtidig som du tilbyr bryst jevnlig. Målet må jo være å få ham tilbake på puppen, det mye enklere. Søk hjelp hos helsestasjonen med en gang. De kan gi deg ammeveiledningstimer. Hvis du fortsetter å gi mye mme så vil din egen melkeproduksjon gå ned dersom du ikke pumper oftere.

Anonymous poster hash: c5ba9...07e
Skrevet

Sønnen min på fire mnd drikker ca 200 ml mme ved hvert måltid, så syntes det hørtes litt mye ut for din som er yngre. Men HS sa til meg at jeg måtte la han drikke seg mett og ikke fokusere så mye på hvor mye han drakk. La han spise seg mett du, så vil det nok stabilisere seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...