Gå til innhold

Dere sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere mye for familien også når det gjelder sykepleie? Jeg jobber 100% og vel så det. Når jeg har fri, vil jeg ha FRI, men synes det er vanskelig å si nei når slekt og venner spør om tjenester, men synes det er blitt mye nå.

Det er snakk om allergisprøyter som skal settes i muskelen, har satt sikkert 10-15 av disse i sommer på slekt og venner til sammen. Ellers er det sårstell på operasjonssår annenhver dag i en periode, sting som skal taes etter f.eks føflekker som er tatt eller små operasjoner, det er øreskyll, p-sprøyter skal settes, b12 sprøyter osv, utslett som de vil jeg skal se på, lange telefonsamtaler om smerter her og der.

Jeg vil være sykepleier på jobb og mamma/kjæreste når jeg er hjemme. Er det greit å si nei? Sa nei forrige gang for jeg hadde ikke tid, og da ble de snurt for de måtte jo betale for å gjøre det da.

Anonymous poster hash: 20345...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier og hadde ikke gjort på langt nær alt det du skriver her. For være måte på til masing fra familie/ venner.

Jeg har tydelig sagt at jeg ikke vet alt, mye fordi jeg ikke gidder å engasjere meg i alt folk sliter med. Sier at de får dra til legen og finne det ut. Feks sprøyter har jeg satt noen få av, men aldri hatt sårstell osv. Det får da være grenser. Tror nok du bare må bli flink til å si at du ikke ønsker å være sykepleier både på jobb og privat. Skjønner det er vanskelig, men man kan jo rett og slett bli spist opp av slikt mas fra de rundt! Skjønner deg godt at du bare vil være deg når du kommer hjem fra jobb. Syns så absolutt ikke det er dårlig gjort! 😉👍🏻

Anonymous poster hash: 5ff9d...f60

Skrevet

Jeg opplever lite av det du nevner, selvsagt er det et og annet spørsmål og problemstillinger, noen få injeksjoner o.l., men ikke i nærheten av å være slitsomt.  

Selv syns jeg bare det er koselig, og det er kjekt å kunne være til hjelp, men det er kanskje fordi det ikke er så mye av det :)