Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #26 Skrevet 1. juli 2016 http://www.finn.no/72060025 Rett i nærheten her bor jeg. Beskrev litt lenger oppe i tråden hva jeg synes Fantastisk plass, nære sentrum med bil men du føler du bor landlig. Veldig barnevennlig sted!! Rolig og fint. Masse barn og alt du trenger rundt. Lykke til med flytting Anonymous poster hash: 72cb9...99e Takk skal du ha! Skal ta en titt jeg HI Anonymous poster hash: 249c2...eb9
Miss Honey Skrevet 1. juli 2016 #27 Skrevet 1. juli 2016 Ok, sikkert greit for HI å vite hvilken del hun isåfall bør satse på. Den nærmest byen er ikke noe å trakte etter med mindre du liker narkiser i hagen osv. Anonymous poster hash: a8dde...dc7 Var jo akkurat det jeg sa? Sa at det er den nærmest byen hun over snakte om. Og at den andre haugen med varden, Godalen og paradis et den fine delen.
LilleVilje Skrevet 1. juli 2016 #28 Skrevet 1. juli 2016 Vi bor på Storhaug med barn og elsker det. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo noe annet sted i Stavanger - jeg er født og oppvokst der også, så det spiller jo inn. Men Storhaug er enten-eller: Du elsker det, eller du hater det. Stavanger Øst, altså Storhaug, er en bydel med utvikling, kunstnere, scener, folk fra flere kulturer, høy dugnadsånd og høy takhøyde. Ti minutters gangavstand til sentrum, og fantastiske turområder og sjø veldig nært. Cafeer, restauranter og butikker; den beste sammenligningen er Grunerløkka før alle skulle bo der og det ble superpoppis. Men syns man det er skummelt med at det er så bynært, og er redd for alle de forskjellige folkene, så er det bedre å finne et annet sted. Selv er jeg glad mine barn vokser opp med alle de forskjellige inntrykkene og uttrykkene miljøet på Storhaug gir, og det er haugevis med unger i gatene som leker ute. Veldig kjekt! Men en ting skal du tenke over: Stavanger har håpløs rushtrafikk til og fra sentrum. Så hvis du jobber i sentrum og bor på Forus eller andre steder som tar "et kvarter" med bil vanligvis, må du fort regne tre kvarter i rushet, fra tre av og utover til i femtiden. Viktig å legge inn i regnestykket mtp barnehage og tid med barna! Våland, Storhaug, Kampen, Eiganes, de nærmeste delene av Tasta er alle i gangavstand fra sentrum, og du vil finne gode skoler og gode bomiljøer alle steder. Det er kanskje litt dyrere boliger pga beliggenheten, og det er jo et valg man må ta - jeg bor glatt i en litt mindre bolig og slipper alt av biltrafikk, køståing, rush og taxi på kveldstid. Det koster også, både tid og penger, og er det noe jeg er glad for med små barn, er det all den tiden jeg får med dem fordi jeg *ikke* står i kø hjem fra jobb. Eller at jeg bare kan rusle inn til sentrum en kveld, og rusle hjem igjen, helt uberørt av taxikøer og taxipriser. Storhaug anbefales på det sterkeste, og vi er mange med små barn der, det er en super helsestasjon, og utrolig mange bra folk! Lykke til!
LilleVilje Skrevet 1. juli 2016 #29 Skrevet 1. juli 2016 Var jo akkurat det jeg sa? Sa at det er den nærmest byen hun over snakte om. Og at den andre haugen med varden, Godalen og paradis et den fine delen. Vi bor i delen nærmest byen, det er det som er Stavanger øst, og det er der det har skjedd en vanvittig utvikling i de siste årene. Digger å bo her 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå