Gå til innhold

Stavanger et sted for barn???!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått drømmejobben min i Stavanger, og må derfor flytte dit i løpet av sommeren.

La meg begynne med å fortelle litt om oss. Jeg er enslig forsørger til en jente på ca 9 år. Far bor i område ved Trondheim og er veldig sjeldent på besøk. Så det at vi skal bo i Stavanger, tviler jeg har noe å si for han. Jeg og ungen er glad i uteliv, mye natur og sport. Jenta mi går på fotball trening og har nylig begynt på gitar skole. Hun er veldig engasjert og liker seg der hun er nå. Derfor vil det være veldig vanskelig for meg å flytte henne. 

Det jeg tenker på. Jeg ønsker et sted der det er trygt for barn å leke, sykle til skolen, besøke venner på egenhånd. Samtidig at det ikke skal være så langt unna aktiviteter. for både voksne og barn. Også har jeg lyst til å høre om skolene i de forskjellige områdene. Noen som har erfaringer å dele? Noen som bor i Stavanger og er storfornøyd, evnt. misfornøyde med område rundt. 

Jeg blir nesten fristet til å bo nærmere sentrum, fordi det er der jobben min kommer til å være, men tenker at det kanskje blir litt for skummelt for et barn på 9 år.  

Vi har vært en del i Stavanger sammen i løpet av de siste årene, og ungen elsker Preikestolen og stranda, snakker om disse stedene mer enn alle andre steder vi har vært i.

Setter stor pris på svar. Takk på forhånd!! :) 

Anonymous poster hash: 249c2...eb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg bor i Stavanger. Har bodd her hele livet. På Tasta hvor jeg bor er det veldig bra miljø. Veldig fine barne og ungdomsskoler. Veldig rolig familieområdet.

10 min med bil til sentrum. Bussen går 10 ganger i timen til sentrum, veldig sentralt.

Her har vi fine turområder, fjell, strender og skog. Fotballklubber finnes det veldig mange av. Mye å finne på for barn og voksne.

Kom kom kom😃

Anonymous poster hash: eef67...6b8

Skrevet

Jeg er fra Sandnes og har dessverre ikke oversikten over hvordan det er å bo i de forskjellige bydelene i Stavanger, men jeg kan si at jeg har venner som bor med barn på Storhaug og er fornøyd. Det er sentralt.

Ellers er jo Nord-Jæren et folkerikt område som har alt å tilby. Nær fjell, strand, vann, flyplass osv. Jeg bor i Oslo og savner strendene som bare pokker.

Anonymous poster hash: 15079...88b

Skrevet

Bor på tasta, kjempefint og rolig sted,

Har alt vi trenger rundt oss, har ikke barn enda men her vi bor er de barneskole,ungdomskole og barnehage bare et steinkast unna, butikker som rema, kiwi, prix er også et steinkast unna. Tar 20 min og gå til byen, buss går ca hvert 10 min,

Anonymous poster hash: b3339...f39

Skrevet

Jeg vokste opp på Vardeneset, og der var det helt fantastisk å bo! Anbefales for barn ja.

Skrevet

Stavanger er et supert sted å ha barn👍🏻 jeg har selv vokst opp og mine barn vokser nå opp på tasta. Ytre Tasta er 10 min kjøretur fra Stavanger sentrum. Her er det veldig barnevennlig. Mye barnefamilier, lekeplasser, turområder(Stokkavannet, hålandsvannet, flere strender og tungenes fyr) for å nevne noen turområder. Det er nært til sjøen uasnett hvor du er på tasta/vardeneset. Det er mange barnehager og skoler i nærheten. Mange barn som leker i gatene. Det er mange gode matbutikker. Randaberg sentrum er nærme. Dette er et lite koselig sentrum med mange sjarmerende butikker. Jeg har sikkert mye mer bra å si om dette stedet😊 Jeg anbefaler ytre tasta/vardeneset på det varmeste. 😊

Anonymous poster hash: 72cb9...99e

Skrevet

Ser det er flere fra tasta her, morsomt😊

Skrevet

Storhaug bydel!! Gode skoler, nært sentrum. Det "kreler" av barn her!! Multikulturelt!

Anonymous poster hash: 71863...c6e

Skrevet

Je trives best på Egenes, je, da slipper je å ta bossen ;p

Anonymous poster hash: d0702...9f1

Skrevet

De er jo sjynt å kjøra byss!

Skrevet

Haha, ja, hva er det med folk fra Egenes? De trekker jo begrepet riksmål til nye høyder, men med siddistonefall 😂😂

Anonymous poster hash: e0c86...b4a

Skrevet

Levekårsmessig ville jeg styrt unna Storhaug, Kvernevik og Hundvåg (nederst på levekårsundersøkelsen) og gått for Tasta, Madlasandnes, Sunde eller Randaberg.

Anonymous poster hash: a8dde...dc7

Skrevet

Anbefaler Storhaug, koselig sted.

Anonymous poster hash: e461a...de4

Skrevet

Levekårsmessig ville jeg styrt unna Storhaug, Kvernevik og Hundvåg (nederst på levekårsundersøkelsen) og gått for Tasta, Madlasandnes, Sunde eller Randaberg.

Storhaug har to "hauger" den haugen nærmest sentrum (som du snakker om) og så har du den "fine" haugen:Varden, paradis og Godalen. Jeg vokste opp på varden/paradis. Kjempefint miljø for barn, og Godalen nydelug strand og flotte turområder.

Skrevet

Anbefaler tasta!!! Nært sentrum (10 min med buss), men samtidig ikke sentrumspreg. Myyyyyyye barnefamilier her! 3 skoler i området.

Ville ikke anbefalt Storhaug som jeg ser mange skriver. Tøft miljø med mye invandrere og narko. Her låser man døra på dagtid. Ja, miljøet har komt seg de siste årene, men ville ikke bodd her med barn. Storhaug har også et "storbypreg" når det er så nært sentrum.

Anonymous poster hash: 1661e...21e

Skrevet

Signerer den!

Skrevet

Storhaug har to "hauger" den haugen nærmest sentrum (som du snakker om) og så har du den "fine" haugen:Varden, paradis og Godalen. Jeg vokste opp på varden/paradis. Kjempefint miljø for barn, og Godalen nydelug strand og flotte turområder.

Ok, sikkert greit for HI å vite hvilken del hun isåfall bør satse på. Den nærmest byen er ikke noe å trakte etter med mindre du liker narkiser i hagen osv.

Skrevet

Ville ha styrt unna Sunde og Randaberg!!

Holder fremdeles en knapp på Storhaug 😉!

Skrevet

Ville ha styrt unna Sunde og Randaberg!!

Holder fremdeles en knapp på Storhaug 😉!

Hvorfor styre unna disse plassene? Mye heller Ranberg enn storhaug! Det er IKKE noen plass for barn å bo.

Skrevet

Hvorfor styre unna disse plassene? Mye heller Ranberg enn storhaug! Det er IKKE noen plass for barn å bo. Anonymous poster hash: 1661e...21e

Sprengte skoler er en ting. At alle skolene er 1-10, er en annen. Dårlig styrt kommune er en annen. De kan ende opp "alene" som kommune, mens alle rundt slår seg sammen med Stavanger. Slik jeg forsto det, er HI alenemor og hun skal jobbe i Stavanger sentrum, da er Randaberg ugunstig. Fredags ettermiddag hjem fra jobb, tar laaaang tid!!

Som nevnt tidligere, består Storhaugen av to hauger. Det er i gåavstand til sentrum, altså veldig urbant. Området rundt Godalen er fantastisk! Det samme gjelder Lervig og nybyggene der. Veldig bra miljø, unger som er ute og leker. Veldig sosialt.

Tasta har også mye utbygging, mange leiligheter rundt Tasta senteret. Har godt inntrykk der og.

Skrevet

Jeg elsker Stavanger, og skulle så gjerne ha bodd der selv, men det blir for mye vær for min østlandsmann. Har tilbragt alle sommere hos mine besteforeldre på Egenes og min grandtante som bodde rett ved Bredevannet (ja, de snakket slik de søte gamlingene😊). Stavanger er så utrolig koselig. Elsket å rusle ned til sentrum og kjøpe is eller, når jeg ble eldre, ta en løpetur rundt Mosvatnet. Naturen rundt er fantastisk! Skulle gjerne bodd der med barna. Du er heldig😃

Anonymous poster hash: cac2e...5b5

Skrevet

Åååååhhh så mange gode svar. Tusen takk til alle dere <3 :) Nå skal jeg rett på finn å se etter noen leiligheter :) Gleder meg så innmari. Takk alle sammen og kanskje jeg ser dere snart ;) Nå har jeg allerede planlagt en kort reise i neste uke :) Dette blir spennende :D 

Skrevet

Jeg elsker Stavanger, og skulle så gjerne ha bodd der selv, men det blir for mye vær for min østlandsmann. Har tilbragt alle sommere hos mine besteforeldre på Egenes og min grandtante som bodde rett ved Bredevannet (ja, de snakket slik de søte gamlingene). Stavanger er så utrolig koselig. Elsket å rusle ned til sentrum og kjøpe is eller, når jeg ble eldre, ta en løpetur rundt Mosvatnet. Naturen rundt er fantastisk! Skulle gjerne bodd der med barna. Du er heldig

Anonymous poster hash: cac2e...5b5

Takk, dette var varmt. Jeg også har en del barne minner derfra :)

HI :)

Skrevet

http://www.finn.no/72060025 Rett i nærheten her bor jeg. Beskrev litt lenger oppe i tråden hva jeg synes 💛 Fantastisk plass, nære sentrum med bil men du føler du bor landlig. Veldig barnevennlig sted!! Rolig og fint. Masse barn og alt du trenger rundt. Lykke til med flytting 😊

Skrevet

Jeg ville lest meg opp på den nye bomringen som kommer før jeg valgte bosted. Det blir fort en dyr affære å passere den daglig.

Anonymous poster hash: 9a76d...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...