Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette? Barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at kameraten til min sønn ble hentet av bv og direkte tatt ut av hjemmet.

Plutselig en skoledag ble han hentet, og jeg antar det er mistanke om noe alvorlig.

Dette har selvsagt preget min sønn og en felles venn av de veldig! De vil VELDIG GJERNE treffe igjen kameraten sin, ønske god sommer, gi han en bursdagsgave og se han igjen.

Kan jeg ringe bv og spørre om de kan formidle beskjed til fosterhjem eller beredskapshjem om vi kan komme på besøk eller møte de et sted, så guttene kan treffes?

De skal opp i 6 klasse og har vært et trekløver i alle år.

Dette preger oss alle vanvittig!

Anonymous poster hash: 28b56...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader iallefall ikke å prøve!

Skrevet

Du kan selvfølgelig rette en henvendelse til dem, men det er ikke sikkert de kan hjelpe deg. Jeg ville prøvd, for guttenes skyld.

Anonymous poster hash: a7770...0d5
Skrevet

Ja, du kan ringe men de har taushetsplikt så de kan jo da ikke bekrefte eller avkrefte at de har han under sin omsorg. Så du kan legge igjen en beskjed og se hva som skjer. Har han ikke mobil? Eller mail? Eller Facebook? Eller noen annen måte å kontakte han på? Nettby? Insta? Snap? Noe må han vel ha?

Anonymous poster hash: 35099...170
Skrevet

Så barnevernet kan ikke bekrefte at de kjenner til gutten en gang? Hvordan kan de da hjelpe?

Nei, dessverre, gutten har ikke sosiale medier..

HI

Skrevet

Anbefaler at du ringer. Når jeg var rundt den alderen som din sønn så ble min bestevenninne tatt av barnevernet på dagen uten at vi fikk sagt farvel. Jeg ringte faktisk på eget initiativ til barnevernet å spurte om jeg kunne få snakke med min venninne en dag. Fikk ikke noe nummer eller noe sånt, men de sa at de skulle se på saken. Noen få dager etter så ringte venninnen min og fortalte at alt var bra osv. Fikk tilogmed adressen slik at vi kunne skrive brev :)  

Anonymous poster hash: b678c...285
Skrevet

Så flott gjort av deg da❤️ og så snartenkt når du var så liten..

Skal ringe de etterpå. Lurer på hvordan jeg skal legge det frem, og hvor ringer jeg? Er det et sentralbord som videreformidler til saksbehandler eller hva?

HI😌

Skrevet

Så flott gjort av deg da❤ og så snartenkt når du var så liten..

Skal ringe de etterpå. Lurer på hvordan jeg skal legge det frem, og hvor ringer jeg? Er det et sentralbord som videreformidler til saksbehandler eller hva?

HI

Antar at du ringer til det nærmeste barnevernskontoret. Det skader ikke å prøve :) Lykke til! :)

Skrevet

Ring og snakk med de. De ka nok ikke si noe, men de kan sjekke litt for deg. Om gutten kun kan skrive ett brev og gi til BV, eller om barnet kan ta kontakt med dere kommer nok ann på hva og hvorfor barnet er tatt ut av hjemmet. For begge guttene kan ett brev være koselig, selv om din gutt ikke får høre noe tilbake med det første.

Mamma fikk add til ett barn hun hadde i barnehagen for mange år siden. Hun fikk ett julekort den første julen etter at barnet var hentet, men det var ingen add på dette. Så hun oppsøkte BV for å sjekke mulighetene for å kunne sende ett tilbake til han. Om det var gjennom BV eller om hun fikk add var det samme for henne, men hun ønsket veldig å gi han ett julekort tilbake. Hun fikk add av BV etter noen uker. Og hver gang gutten har byttet fosterhjem har hun fått add fra BV. Så det virker som det står i papirene deres at hun skal få add. Nå er gutten 25år gammel, bor for seg selv og de sender fortsatt julekort til hverandre.

Anonymous poster hash: c0056...b77

Skrevet

Ring og snakk med de. De ka nok ikke si noe, men de kan sjekke litt for deg. Om gutten kun kan skrive ett brev og gi til BV, eller om barnet kan ta kontakt med dere kommer nok ann på hva og hvorfor barnet er tatt ut av hjemmet. For begge guttene kan ett brev være koselig, selv om din gutt ikke får høre noe tilbake med det første.

Mamma fikk add til ett barn hun hadde i barnehagen for mange år siden. Hun fikk ett julekort den første julen etter at barnet var hentet, men det var ingen add på dette. Så hun oppsøkte BV for å sjekke mulighetene for å kunne sende ett tilbake til han. Om det var gjennom BV eller om hun fikk add var det samme for henne, men hun ønsket veldig å gi han ett julekort tilbake. Hun fikk add av BV etter noen uker. Og hver gang gutten har byttet fosterhjem har hun fått add fra BV. Så det virker som det står i papirene deres at hun skal få add. Nå er gutten 25år gammel, bor for seg selv og de sender fortsatt julekort til hverandre.

Anonymous poster hash: c0056...b77

add? Er det så vanskelig å skrive "adresse/adressen"? Korrekt forkortelse er adr., forresten.

Anonymous poster hash: bcbd3...b1d

Skrevet

Det hadde helt grantert vært hyggelig for barnet!

Ring barnevernet og spør. Spør også hva det er dere kan bidra med. Besøk, gave, brev.......

Anonymous poster hash: 708a3...8ed
Skrevet

add? Er det så vanskelig å skrive "adresse/adressen"? Korrekt forkortelse er adr., forresten.

Dette var kanskje ikke den rette anledningen å være ekkel språksurpomp?

Anonymous poster hash: 9c266...0eb

Skrevet

Er det så vanskelig å være litt hyggelig?

Jeg slet litt før jeg forstod at det med add var ment adr./adresse, men det går det faktisk an å kommentere på en hyggelig måte.

Anonym b77 skrev en fin historie som er veldig relevant for His spørsmål, det er det viktigste her - ikke ev. småfeil.

Hi - håper du ringer og at guttene kan opprettholde en form for kontakt. Jeg vil tro at hvis det i det hele tatt er mulig, så vil bv gjøre sitt ytterste for at gutten skal få holde kontakten med sine nærmeste venner. Om det ikke er mulig så er det nok svært alvorlige ting i hjemmet hans som gjør at de må kutte kontakten for hans egen sikkerhet.

Om du får vite at de ikke kan ha noen kontakt så ville jeg spurt bv (siden du da allerede snakker med dem) hvordan man best kan formidle dette til de to kompisene som står tilbake og sikkert er veldig bekymret for vennen sin i tillegg til at de nok opplever sorg.

Håper guttene får holde en viss kontakt fremover! Godt du tar tak i det, Hi :)

Anonymous poster hash: d8851...ef7

Skrevet

Dette var kanskje ikke den rette anledningen å være ekkel språksurpomp?

Anonymous poster hash: 9c266...0eb

jo, det syntes jeg også man kan være. Så vet du hvordan det skrives neste gang!!!

Anonymous poster hash: e5f00...6d2

Skrevet

jo, det syntes jeg også man kan være. Så vet du hvordan det skrives neste gang!!!

Og kanskje du skal lære deg å lese først og skille anonymkodene fra hverandre?

Anonym b77s innlegg var helt relevant for tråden og His spørsmål. Ditt innlegg er helt irrelevant for Hi og trådens spørsmål. Har du ikke noe å bidra med i trådens tema, så står du fritt til å la være å kommentere.

Anonymous poster hash: d8851...ef7

Skrevet

Anbefaler at du ringer. Når jeg var rundt den alderen som din sønn så ble min bestevenninne tatt av barnevernet på dagen uten at vi fikk sagt farvel. Jeg ringte faktisk på eget initiativ til barnevernet å spurte om jeg kunne få snakke med min venninne en dag. Fikk ikke noe nummer eller noe sånt, men de sa at de skulle se på saken. Noen få dager etter så ringte venninnen min og fortalte at alt var bra osv. Fikk tilogmed adressen slik at vi kunne skrive brev :)

Oj, jeg er skikkelig premenstruell, når jeg leste dette kom faktisk tårene!

Anonymous poster hash: 79159...d64

Skrevet

Jobber i barneverntjenesten og av taushetsplikt kan jeg aldri, uten samtykke fra foreldrene, opplyse til privatpersoner hvilke barn vi har under omsorg eller som mottar hjelpetiltak.

Anonymous poster hash: b8a07...c6c

Skrevet

Det har seg slik at kameraten til min sønn ble hentet av bv og direkte tatt ut av hjemmet.

Plutselig en skoledag ble han hentet, og jeg antar det er mistanke om noe alvorlig.

Dette har selvsagt preget min sønn og en felles venn av de veldig! De vil VELDIG GJERNE treffe igjen kameraten sin, ønske god sommer, gi han en bursdagsgave og se han igjen.

Kan jeg ringe bv og spørre om de kan formidle beskjed til fosterhjem eller beredskapshjem om vi kan komme på besøk eller møte de et sted, så guttene kan treffes?

Dette preger oss alle vanvittig!Anonymous poster hash: 28b56...041

Hvorfor ikke kontakte foreldrene? BV har taushetsplikt

Anonymous poster hash: 7aa65...4e5

Skrevet

Fy skam deg!

Anonymous poster hash: 1eabe...a36

Skrevet

Hvordan har det gått HI? Har du ringt?

Anonymous poster hash: 7947e...d25

Skrevet

Ta kontakt med bv og hør. Når barnet ble hentet på den måten er det veldig sannsynlig at foreldrene IKKE skal vite hvor han er. Men det skader ikke å prøve.

Anonymous poster hash: 3ad6a...a84

Skrevet

Dette preger oss alle vanvittig!

Det kan du og mest sannsynlig blir de veldig glade for at du tar kontakt. Det kan være ytre årsaker tillat det ikke går an å treffes, men som oftest får man det til!

Anonymous poster hash: a5d9f...fd1

Skrevet

Fikk du ringt hi?

Anonymous poster hash: 871cb...1be
Skrevet

Jobber i barneverntjenesten og av taushetsplikt kan jeg aldri, uten samtykke fra foreldrene, opplyse til privatpersoner hvilke barn vi har under omsorg eller som mottar hjelpetiltak.

Nei. Men dere kan vel ta imot et brev og enten destruere det (dersom barnet ikke er under deres omsorg) eller gi det videre?

Skrevet

Nei. Men dere kan vel ta imot et brev og enten destruere det (dersom barnet ikke er under deres omsorg) eller gi det videre?

Vi tar imot og sender videre, eller leverer når vi er på fosterhjemsbesøk / besøk i beredskapshjem. Vi har ikke lov til å destruere andre sin post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...