Gå til innhold

Dere som er ledere og ansetter folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål, for nå skal jeg søke en stilling jeg virkelig, virkelig,virkelig vil ha og hat et ørlite håp om å få også.

Jeg har selv vært med på å ansette folk, men det blir liksom noe annet, så jeg må spørre dere andre.

1. Hvor mye entusiasme for stillingen kan man uttrykke i søknaden?

Jeg pleier alltid å være veldig saklig og nøktern, uten at det har gitt meg noen ny jobb de siste årene, selv om jeg har søkt en del faktisk. Den ene gangen jeg uttrykte sterk entusiasme, men på en moderat måte, kom jeg helt til siste runde i prosessen, og eneste grunnen  til at jeg ikke fikk stillingen var at noen i styret kom inn i siste liten og foretrakk den andre kandidaten, selv om daglig leder (som jeg skulle jobbe tett med) og rekrutteringsselskapet nok foretrakk meg.

Jeg kjenner at jeg MÅ ha denne jobben!

Jeg kommer til å argumentere som en helt og vise at jeg fyller alle kravene. Men hadde dere turt å være litt mer enn den vanlige nøkterne søkeren i selve utformingen av søknadsteksten? Jeg er bare litt redd for at det skal være mer irriterende enn positivt. Jeg klarer ikke å forestille meg hva jeg selv hadde syntes.

Siste jeg var med på å ansette noen ble vi veldig positive til en av søkerne som skrev en litt ekstra entusiastik og utradisjonell søknad. Men hun fikk ikke stillingen fordi hun var overkvalifisert, ikke pga teksten.

2. Hvordan gjøre inntrykk under intervjuet?

Jeg er så utrolig dårlig til å markedsføre meg selv. Blir stiv og nervøs og sier teite ting eller klarer ikke å snakke. Den andre gangen da jeg kom så langt under intervjuet, unngikk jeg dette  steraten fordi jeg fikk en konkret oppgave vi skulle løse, og dereter presentere for dem, og så gikk intervjuet videre rundt dette. Da ble de veldig imponert. Men når jeg skal snakke om MEG og ikke SAK blir jeg bare helt teit og sløkket. 

Anonymous poster hash: 22186...cf4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Vis entusiasme og motivasjon! Si at dette er drømmestillingen din!

Forbered deg til intervju. Skriv ned en side med stikkord du vil si. Det aller beste er om du klarer å få frem hvordan du vil løse disse oppgavene, hva tenker du må utvikles her, hvorfor er akkurat din kompetanse og erfaring egnet til å gjøre det.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 495a9...494

Skrevet

Noen ganger må man bare hoppe i det. Jeg fikk en jobb engang, hvor jeg skrev i søknaden "Det er meg dere søker etter." 🙈

Anonymous poster hash: d49c3...657

Skrevet

Noen ganger må man bare hoppe i det. Jeg fikk en jobb engang, hvor jeg skrev i søknaden "Det er meg dere søker etter." 🙈

Anonymous poster hash: d49c3...657

Og jeg valgte en gang å ikke ansette personen som kalte seg en 'gavepakke til bedriften'

Mitt poeng HI, er at du her vil få like mange forskjellige svar som det er folk som svarer! Alle har sin preferanse osv

Anonymous poster hash: 5f012...4f7

Skrevet

Og jeg valgte en gang å ikke ansette personen som kalte seg en 'gavepakke til bedriften'

Mitt poeng HI, er at du her vil få like mange forskjellige svar som det er folk som svarer! Alle har sin preferanse osv

Anonymous poster hash: 5f012...4f7

Ja, noe så selvsikkert og eplekjekt kommer jeg aldri til å skrive. HVis jeg går bort fra den nøkterne stilen tenker jeg det må bli med en kombinasjon av entusiasme og ydmykhet. mangel på ydmykhet er alltid irriterende.

hi

Anonymous poster hash: 22186...cf4

Skrevet

Tror det er lurt å vise entusiasme ja, uten å bli helt Duracell...

Du må selge deg selv, hvorfor skal de velge akkurat deg i bunken av sikkert flere flinke søkere?

Om du virkelig har lyst på stillingen så klarer du nok det!

Og les deg opp på bedriften, finn ut alt du kan om den slik at du viser at du er godt forberedt og virkelig vil jobbe akkurat der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...