Gå til innhold

Hvor mye ammer/ammet du baby på 8 mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ammer/ammet du baby på 8 mnd.? Sønnen vår er 8 mnd. og jeg ammer ca. fire ganger i døgnet, begge bryst hver gang. Er det mye? Lite?

Jeg så nemlig at en person skrev i en annen tråd at 75 % av næringsinnholdet skulle komme fra melk da barnet var ett år. Det kan vel ikke stemme? Sønnen vår spiser fem måltider mat i løpet av dagen (grøt, brødskive, lomper, grønnsaksmos, fruktmos, middag osv.), så jeg vil anslå at han allerede får kanskje 80 % av kaloriene sine fra mat, ikke melk. Han drikker masse vann ved siden av måltidene, elsker vann.

Ammer jeg for lite?

Anonymous poster hash: 02a43...904
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer kanskje 6-7 ganger i døgnet. 2-3 ganger om dagen, 3-4 ganger om natten. Han spiser grøt, brød og middag og drikker vann om dagen.

Anonymous poster hash: e23a0...9bd

Skrevet

Synes forresten ikke at du ammer for lite. De fleste pleier vel å trappe ned når de spiser såpass mye vanlig mat. Gjør det som føles riktig for dere. :)

Anonymous poster hash: e23a0...9bd

Skrevet

Nå er min riktignok 7 mnd, men har begynt å kutte litt på amming fordi jeg (gisp!) skal på jobb igjen snart, og ikke kan ta ammefri på jobb. Tipper vi ammer 4-5 ggr i døgnet, får to grøtmåltider og ett fruktmåltid om dagen.vann utenom.

Anonymous poster hash: 76d1b...47d

Skrevet

Nå er min riktignok 7 mnd, men har begynt å kutte litt på amming fordi jeg (gisp!) skal på jobb igjen snart, og ikke kan ta ammefri på jobb. Tipper vi ammer 4-5 ggr i døgnet, får to grøtmåltider og ett fruktmåltid om dagen.vann utenom.

Anonymous poster hash: 76d1b...47d

Jeg skal også straks på jobb igjen, men tror jeg ville ammet like lite selv om mannen min hadde tatt mindre av fellesperioden. Det er sønnen vår som har styrt dette. Han er veldig glad i mat, og mindre interessert i pupp på dagtid nå. Jeg håper jeg kan fortsette å amme til han er året, siden det er anbefalt, men vi får se.

Hi

Anonymous poster hash: 02a43...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...