Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Ligger fortsatt i senga etter en dårlig natt og hører på mann og barn på badet. Femåringen er helt hysterisk! Det begynte med at nei, hun skulle ikke gå på badet. Så skal hun ikke pusse tenner, kle på seg osv osv. Hun stiller seg midt på gulvet med armene i kryss og nekter å gjøre noe som helst. Har prøvd med at hun skal få klistremerke og etter hvert premie om hun gjør som vi sier uten hyl og skrik, men svaret er da at hun vil ikke ha noe premie. Til slutt må vi jo gripe inn for å få gjort noe som helst, da blir hun helt hysterisk. Spesielt slitsomt er det jo at det forplanter seg til lillesøster på tre år, som har storesøster som sitt store forbilde. Hun begynner å gråte når storesøster hyler sånn. Sånn blir det hver morgen, uansett hvor fint vi starter og alle er blide finner hun plutselig ut at det er noe hun ikke vil og blir sur. Hjelp, er det noen som har noen gode råd til meg? Det er så slitsomt! Anonymous poster hash: 73aeb...87b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Har ingen gode råd men du har min medfølelse. Grøsser og blir uvel av å lese. Slik var min femåring for ett år siden. Jeg valgte å gjøre alt med tvang. Gav henne valget, gjør det selv eller så gjør jeg det, som i går. Pusse tenner, kle på. Hun var SEIG, jeg drev med tvang i tre måneder. Gråt nesten hver dag når hun var levert i barnehagen. Å godsnakke og premie fungerte ikke her i allefall. Anonymous poster hash: 27c64...65b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Høres kjent ut 😅Mannen min får det ikke til,det bare eskalerer seg. Jeg prøver å tenke som en 4 åring..kanskje dattera di er for stor,men nå har jeg funnet ut at det er det som hjelper. Jeg har begynt å si KAN du kle av deg istedenfor du SKAL. Jeg kan si førstemann på do (😂) da løper ho som en gærning på do. Vi later som ho er en kattunge: nå skal vi pusse de fine tanna til pusen haha. Høres ut som jeg diller, men vi får jobben gjort.og alle er fornøyde.Har prøvd å være streng,men ungen slår seg absolutt vrang Anonymous poster hash: 57ff6...97d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Akkurat som vår femåring på kveld om det er pappen som skal legge. Hyl og skrål for ingenting... Blir gal. Lillesøster på 9mnd våkner selvfølgelig... Anonymous poster hash: 0457f...d56
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Da må dere rett og slett finne en annen måte å kommunisere på og kanskje endre rutinene. Kle på før mat/etter mat, lage avtale, snakke personlig språk, litt barne-TV tid etter påkledning, konkurrere mot et timeglass, spille rollespill, lage en lek ut av det osv. Det er aldri barnet sin feil at dette skjer. Dere har ansvaret for at morgenen går lettere. Anonymous poster hash: ed9ea...524
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Vi har bare oversett sånn oppførsel, da varer ikke slike faser så lenge Vi har bare snudd ryggen til, hjulpet søsken med bekledning og gått til frokostbordet uten surpompen Tar ikke så lang tid før de kler seg og kommer etter da Går de i vranglære nytter det ikke å presse eller kommunisere, men jeg har alltid sagt at de kan rope på meg når de ikke er så sint lenger så kan jeg komme tilbake og hjelpe Anonymous poster hash: 760b6...bdd
MammantilNurket Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 Har du vurdert å bare bære henne til sengs fullt påkledt, uten tannpuss, pysj etc. og bare dumpe henne i sengen, skru av lyset, lukke døren og gå? Alternativt levere henne i pysj i barnehagen, uten morgenvask, børsting av hår og frokost?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå