Gå til innhold

Vekta står stille! Argh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å slanke meg i tre måneder nå. Har kuttet ut brus, godis, begynt å spise mindre porsjoner og kuttet kraftig ned på halvfabrikata. Drikker mye usukret te, vann og kaffe, kanskje ett glass juice i uka. Spiser balansert med kjøtt, fisk, frukt og grønnsaker. Har også begynt å trene - minst halvtime jogging hver dag unntatt lørdag, og styrkeøvelser etter endt jogging. Har gått ned 500 gram, og mistenker at det var pupper som forsvant da. Bilringen rundt magen, love handles, fett under puppene og på ryggen er der fortsatt. Det samme med dobbelthaka. Skal jeg bare slå meg til ro og akseptere at jeg aldri kommer til å gå ned? Går på kortisonmedisiner og levaxin daglig, har hørt at det kan føre til at man legger på seg og aldri klarer å gå ned igjen disse kiloene. BMI'en min er på 24,5.

Anonymous poster hash: 4f25a...21a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du målt deg? For å se om cm krymper. Noe som tyder på at fettprosenten går ned, mens muskelmassen gjerne øker ☺️ Ikke gi opp!

Anonymous poster hash: afeee...bd3

Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du per dag? Mulig spiser du mer enn du tror. 

Anonymous poster hash: b7bbb...8c7
Skrevet

Hvor mange kalorier spiser du per dag? Mulig spiser du mer enn du tror. 

Har gått fra å spise rundt 1800 kalorier og beholde vekta til å spise mellom 1400 og 1500 kalorier, trene og utelukke godis og brus fra kostholdet.

Skrevet

Har du målt deg? For å se om cm krymper. Noe som tyder på at fettprosenten går ned, mens muskelmassen gjerne øker ☺️ Ikke gi opp!

Anonymous poster hash: afeee...bd3

Har ikke målt, men ut fra klærne har jeg like mål som for 3 mnd siden.

Skrevet

Har gått fra å spise rundt 1800 kalorier og beholde vekta til å spise mellom 1400 og 1500 kalorier, trene og utelukke godis og brus fra kostholdet.

Det høres rart ut, hvis dette stemmer... Forsøkt å endre strategi? F.eks lavkarbo? Uansett er du ikke veldig tykk med den bmi som du har. Det er velkjent at det er vanskelig å gå ned i vekt om man er veldig nær matchvekt... 

Skrevet

Hvis det du skriver stemmer kommer du til å gå ned.

Veier du maten og skriver ned alt?

Anonymous poster hash: 1dfd2...e06

Skrevet

Jeg har samme problem. Bruker LifeSum så ser jo hva jeg får i meg.

Anonymous poster hash: 93eaf...d31

Skrevet

Da jeg meldte meg inn på treningssenter fikk jeg et opplegg av en personlig trener som var kun styrke. Han sa: Ikke gå på vekta den første tida! Og det var sant. Jeg gjorde ikke som han sa og gikk på vekta og gikk bare opp i vekt. Følte meg pløsete og fæl og var ganske så rådvill. Jeg gjorde jo alt riktig. Jeg vet ikke helt akkurat hva som skjedde annet enn at jeg har fått mer muskler som bruker mer på å forbrenne, men da dette var i startfasen var det akkurat som om kroppen tviholdt på alt den kunne (bare for å få meg til å gi opp og gå tilbake til gamle vaner). :legrine: Jeg spiste også mye mindre enn det jeg gjør nå, kanskje det også gjorde at kroppen tviholdt på fettet sitt. Han treneren sa at jeg kunne ta en sånn kroppsanalyse som de tilbyr der jevnlig for da vil jeg se hvordan kroppssammensetningen forandrer seg, det gjorde jeg ikke... Nå går jeg jevnt nedover og spiser som sagt større porsjoner enn tidligere, men holder meg unna sukker. Trener løping eller styrke 2 ganger i uka. Så er det jo bare å se om det holder i lengden! :briller:

Anonymous poster hash: 5882e...c8f
Skrevet

Dette høres helt usannsynlig ut. Du spiser nok mye mer enn du tror. Jeg har gjort mye av det samme som deg og gått ned 4 kg lett. Hvis du forbrenner mer enn du spiser vil du gå ned i vekt. Det er ikke noe hokus pokus her. Du trenger ikke følge en spesiell diett eller trene på en spesiell måte. Spis sunt og variert, tren litt løping og litt styrke, få nok søvn. Da vil du gå ned, hvis du ikke spiser for mye. Du lurer seg selv.

Anonymous poster hash: 6ab64...8a5
Skrevet

Hvis du går på levaxin går jeg utifra at du har en stoffskiftesykdom? I så tilfelle er det mange som ikke har en optimal forbrenning og som har veldig vanskelig for å gå ned i vekt. Hadde satset på tung styrketrening og prøvd å endre kroppssammensetning fremfor å gå ned i vekt. Da vil du se slankere ut og lovehandles vil forhåpentligvis forsvinne av seg selv etter hvert.

Anonymous poster hash: 877f2...a99
Skrevet

Dette kan ikke stemme

Logg før alt du putter i munnen.

Anonymous poster hash: c4d93...f04

Skrevet

Dette høres helt usannsynlig ut. Du spiser nok mye mer enn du tror. Jeg har gjort mye av det samme som deg og gått ned 4 kg lett. Hvis du forbrenner mer enn du spiser vil du gå ned i vekt. Det er ikke noe hokus pokus her. Du trenger ikke følge en spesiell diett eller trene på en spesiell måte. Spis sunt og variert, tren litt løping og litt styrke, få nok søvn. Da vil du gå ned, hvis du ikke spiser for mye. Du lurer seg selv.

Anonymous poster hash: 6ab64...8a5

Neida, jeg lurer ikke meg selv. Jeg har erstattet brus med vann og minsket middagsporsjoner. Spiser for eksempel 2 brødskiver med magert pålegg til frokost i stedet for 3. Nok søvn kan man bare drømme om siden jeg jobber fullt og har ettåring som våkner flere ganger hver natt. Så har nok ganske stort underskudd på søvn.

Jeg loggfører alt på LifeSum, så vet hvor mye jeg får i meg.

HI

Skrevet

Hvis du går på levaxin går jeg utifra at du har en stoffskiftesykdom? I så tilfelle er det mange som ikke har en optimal forbrenning og som har veldig vanskelig for å gå ned i vekt. Hadde satset på tung styrketrening og prøvd å endre kroppssammensetning fremfor å gå ned i vekt. Da vil du se slankere ut og lovehandles vil forhåpentligvis forsvinne av seg selv etter hvert.

Anonymous poster hash: 877f2...a99

Har lavt stoffskifte og må gå på kortison i tillegg for å forebygge astmaanfall.

Skrevet

Har lavt stoffskifte og må gå på kortison i tillegg for å forebygge astmaanfall.

Kortison i tablettform?

Skrevet

Hvis det du skriver stemmer kommer du til å gå ned.

Veier du maten og skriver ned alt?

Anonymous poster hash: 1dfd2...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...