Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Skal først innrømme at jeg er en som lett bekymrer meg for ting. Har en 7 åring som den siste tiden har klaget en del over magevondt/kvalme. Dette mest på morningen i forbindelse med at hun skal spise/har spist. Dette varer noen minutter før hun spretter og leker. Er ellers i aktivitet hele dagen og da er det nesten aldri at jeg hører at hun har vondt. Sjekket blodprøver ifht matintoleranse, ingenting påvist. Hun har alltid vært småspist, men synes den siste tiden at det har blitt verre,og ser st hub har blitt tynnere, men så har hun strukket seg så vet ikke om det kan være derfor. I tillegg til dette har vi oppdaget en bulk i hodet (innover) . Vært og tatt ultralyd og de kunne ikke se at det var noe der som skapte dette, men litt usikkre hva den kunne komme av. Jeg har nok gitt mye oppmerksomhet når hun sier at hun har vondt, og nå hører jeg stadig vondt i hodet når jeg kjenner her, men så spretter hun og leker og når jeg spør har du ikke vondt, sier hun nei bare når jeg tar på. Begynner å bli vanskelig dette her. Jeg har blitt så var på disse vondtene hennes og bekymrer meg veldig for at det kan være noe alvorlig( tenker mest på hodesvulst) . Samtidig så er hun en aktiv jente som er ute og leker og holder på, så kommer disse vondtene da inimellom og det blir med at hun sier det uten at hun viser det med å legge seg. Vi har ny legetime idag. Sist jeg snakket med legen sa hun at hun bør kanskje ta mr pga bulken og dette med noe kvalme. Høres jo alvorlig ut at hun sier det, men hun begrunner det med at siden vi har begynt på det så er det ok å fullføre og jeg gjør ingenting halvhjertet. Blir da enda mer bekymret at hun tenker at vi bør det. Vil jo heller ikke ta alle disse undersøkelsene unødig. Uff, dette ble langt...men glad om noen har noen synspunkter😬 Anonymous poster hash: 8749b...30c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Høres ut som hun bruker kvalmen for å få oppmerksomhet Anonymous poster hash: 1b241...7d6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Høres ut som hun bruker både kvalmen og kulen til å få oppmerksomhet. Du må passe på så du ikke overfører bekymringene dine og dine tendenser til hypokondri din til henne. La fastlegen utrede, selvfølgelig, i tilfelle det faktisk er noe. Men slutt å dille og dalle med henne. Du sier jo selv at hun har det fint og ikke vondt bortsett fra når du sykeliggjør henne. Anonymous poster hash: ac3fa...8f8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Høres ikke veldig skummelt ut, nei. Neste gang hun sier hun har "vondt når hun trykker her", kan du bare si at da er det bare å la være å trykke akkurat der, så går det fint. Anonymous poster hash: 0ce92...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå