Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har et tidkrevende prosjekt som krever mye tid og energi. Deadlinen nærmer seg å jeg vil egentlig bare få være i fred slik at jeg blir ferdig med det, men folk forventer jo alltid at jeg skal ha tid ( og det er mange av dem) hver eneste dag går det nesten to timer bort på grunn av skravling. Det er liksom betalingen for hjelpen. Jeg er jo heldig som får hjelp i en vanskelig og krevende tid, men tiden og overskuddet sløses bort og nå er jeg sliten, stressa og lei. Tiden jeg kunne ha brukt på kvalitetstid med barna eller for å bli ferdig med prosjektet renner bort i meningsløst tull. Folk dropper innom for en kaffekopp i endingen og da jeg forklarer,at det er mye som står på fatter de ikke at det er dem jeg snakker om!!!! Jeg er egentlig en livsglad, positiv og hjelpsom sjel, men nå har jeg blitt til et superstressa, dødssliten og oppgitt troll.... jeg savner livet mitt😭😭😭 Anonymous poster hash: 8f39d...c32
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Det er ingen andre enn du som kan sette grenser og bli VELDIG tydelig. Si klart og tydelig fra om at nå er det krise, du har ikke tid til å snakke, drikke kaffe eller være sosial med dem, heller ikke de som hjelper deg. Men si samtidig at du setter pris på all hjelpen og lov at du skal gjøre opp for det når prosjektet er levert. Hvis folk kommer for en kaffe og du sier bare at det er mye som står på, da er du ikke tydelig nok. Da virker det som om du deler med dem, som om du kanskje har behov for å snakke om ting - eller om helt andre ting for å koble av. Sier du derimot "du, det hadde vært kjempekoselig med en kaffe nå, men jeg har dessverre ikke tid, døgnet mitt har ikke nok timer som det er, men jeg gleder meg til prosjektet er innlevert, da må vi sette oss ned med en kaffe og skravle mer"... da er du langt tydeligere. Slutt å bli frustrert på andre, bli tydeligere selv! Lykke til med innspurten Anonymous poster hash: 4307d...ce1
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Hvis ikke folk kan høre så låser du døra og setter tlf på lydløs, evt tar med deg det du trenger og jobber et annet sted. Anonymous poster hash: 80bb7...569
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Tusen takk begge to for at dere ikke halshugget meg og får lykkeønskninger.. Jeg må bli tydeligere og bare kaste dem ut rett å slett. Døra er låst og telefonen er på lydløst store deler av døgnet, men folk vet hvor jeg bor😱 to uker til så har jeg livet mitt tilbake!!! Anonymous poster hash: 8f39d...c32
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Er det innspurten på doktoravhandling, kanskje? Anonymous poster hash: 5cd10...849
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har et tidkrevende prosjekt som krever mye tid og energi. Deadlinen nærmer seg å jeg vil egentlig bare få være i fred slik at jeg blir ferdig med det, men folk forventer jo alltid at jeg skal ha tid ( og det er mange av dem) hver eneste dag går det nesten to timer bort på grunn av skravling. Det er liksom betalingen for hjelpen. Jeg er jo heldig som får hjelp i en vanskelig og krevende tid, men tiden og overskuddet sløses bort og nå er jeg sliten, stressa og lei. Tiden jeg kunne ha brukt på kvalitetstid med barna eller for å bli ferdig med prosjektet renner bort i meningsløst tull. Folk dropper innom for en kaffekopp i endingen og da jeg forklarer,at det er mye som står på fatter de ikke at det er dem jeg snakker om!!!! Jeg er egentlig en livsglad, positiv og hjelpsom sjel, men nå har jeg blitt til et superstressa, dødssliten og oppgitt troll.... jeg savner livet mitt Anonymous poster hash: 8f39d...c32 Hvis prosjektet ditt er viktig for deg, så ville du ikke brukt TO TIMER hver dag på skravling. Dette styrer du helt selv. De forventer at du skal ha tid, fordi du alltid bruker tid. Dersom du setter foten ned så slutter folk å forvente at du har tid. Du sier selv det er meningsløst tull, hvorfor setter du ikke en stopper for det? Aldri i verden om jeg hadde brukt to timer hver dag på meningsløst tull. Disse menneskene "fatter ikke at det er dem du snakker om" fordi du ikke er tydelig. Du savner livet ditt, men du gjør ikke noe for å hjelpe deg selv. Du har fått mange gode råd over. Nå er det opp til deg å ta tak. Anonymous poster hash: 254cc...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå