Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har fått en karakter som jeg er misfornøyd med,og ønsker å klage på denne. Hvordan gjøres dette? Kan jeg bare sende en epost til fakultetet,eller må jeg fyllet et skjema? Regner med der varierer fra universitetet til universitet,men dette gjelder universitetet i Tromsø,handelshøyskolen. Anonymous poster hash: 2f97f...e17
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Du sender inn et skjema via intranettet skolen din bruker Anonymous poster hash: 5e639...519
Surogvanskelig Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Lurt å be om begrunnelse for karakter. Husk at ved klage kan du risikere å gå ned i karakter.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Hør med personen som er ansvarlig for faget eller semesteret du har avlagt eksamen i. De hjelper deg med å skrive klagen, og kan også gå gjennom besvarelsen din sammen med deg. Det kan være lurt siden det alltid er en fare for faktisk å gå ned i karakter, som en annen påpeker. Anonymous poster hash: 38e5d...312
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Lurt å be om begrunnelse for karakter. Husk at ved klage kan du risikere å gå ned i karakter. En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage. Anonymous poster hash: 09458...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Klagde på en E og fikk C på lærerskolen, så det kan faktisk skje mirakler. Anonymous poster hash: 1770b...700
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Klagde på en E og fikk C på lærerskolen, så det kan faktisk skje mirakler. Anonymous poster hash: 1770b...700 Det kan det sikkert, men mener også å ha lest om en nylig som klagde på B og fikk stryk. Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha turt. Anonymous poster hash: 09458...2d4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage. Anonymous poster hash: 09458...2d4 Det skjer da stadig vekk, mange som både går opp og ned. Risikoen for begge deler er selvfølgelig til stede. Anonymous poster hash: dd6b2...918
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har fått en karakter som jeg er misfornøyd med,og ønsker å klage på denne. Hvordan gjøres dette? Kan jeg bare sende en epost til fakultetet,eller må jeg fyllet et skjema? Regner med der varierer fra universitetet til universitet,men dette gjelder universitetet i Tromsø,handelshøyskolen. Anonymous poster hash: 2f97f...e17 Du, hvis du er student på høyskole, så vet du godt at dette må du slå opp på nettsidene til høyskolen din, ikke spørre om på anonymforum! Du har antakeligvis fått så dårlig karakter fordi du er tiltaksløs og litt veik. Vi kan ikke vite om du skal sende epost eller fylle inn et skjema. Dette må du finne ut av selv! Anonymous poster hash: 46b9d...348
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage. Anonymous poster hash: 09458...2d4 Jeg gikk opp etter klage Anonymous poster hash: f128f...bed
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Jeg ønsker å klage fordi jeg håper at en ny sensor vurderer besvarelsen annerledes enn den opprinnelige sensoren. Dette er et synse-fag,dvs der man skal besvare oppgaver i fritekst. Jeg vet jeg har teorien på plass,men jeg regner med karakteren er dårligere enn forventet på grunn av at jeg ikke kommer med tilstrekkelige egne synspunkter. Hadde dette vært et konkret fag,slik som matematikk,regnskap etc hadde jeg ikke giddet å klage. I slike fag er det et konkret svar. Slik er det ikke i dette faget,mye går på subjektiv vurdering. Det er denne subjektive vurderinga jeg ønsker å få gjort av en annen sensor. Regner ikke med jeg stryker ved en evt klage,såpass teori har jeg fått med i besvarelsen. HI Anonymous poster hash: 2f97f...e17
FlinkePike Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 Du kan be om begrunnelse først - da får du forklart hvorfor du fikk den karakteren du gjorde. Etter du har mottat denne har du en frist på deg til å eventuelt klage. Veldig lurt å be om begrunnelse før man klager, ikke uvanlig å gå ned. Har du derimot strøket har du ingenting å tape :-) Skjemaer for å klage etc ligger på høgskolens nettsider. Husk å overholde frister :-)
LillePunk Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Jeg gikk opp etter klage. Men det var på ungdomsskolen 🙊 Ved senere klage har jeg fått det samme.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage. Anonymous poster hash: 09458...2d4 Jeg er tilsynssensor ved ett universitet og hovedsendingene ved et annet, og det er ikke sjelden jeg hever karakterer. Her er det ofte de som stryker som klager, og de har uansett ikke noe å tape. Jeg ville uansett bedt om en vurdering først. Anonymous poster hash: 38e5d...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå