Gå til innhold

Klage på eksamenskarakter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en karakter som jeg er misfornøyd med,og ønsker å klage på denne. Hvordan gjøres dette? Kan jeg bare sende en epost til fakultetet,eller må jeg fyllet et skjema? Regner med der varierer fra universitetet til universitet,men dette gjelder universitetet i Tromsø,handelshøyskolen.

 

Anonymous poster hash: 2f97f...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sender inn et skjema via intranettet skolen din bruker :)

 

Anonymous poster hash: 5e639...519

Skrevet

Lurt å be om begrunnelse for karakter. Husk at ved klage kan du risikere å gå ned i karakter.

Skrevet

Hør med personen som er ansvarlig for faget eller semesteret du har avlagt eksamen i. De hjelper deg med å skrive klagen, og kan også gå gjennom besvarelsen din sammen med deg. Det kan være lurt siden det alltid er en fare for faktisk å gå ned i karakter, som en annen påpeker.

 

Anonymous poster hash: 38e5d...312

Skrevet

Lurt å be om begrunnelse for karakter. Husk at ved klage kan du risikere å gå ned i karakter.

 

 

En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage.

 

Anonymous poster hash: 09458...2d4

Skrevet

Klagde på en E og fikk C på lærerskolen, så det kan faktisk skje mirakler.

 

Anonymous poster hash: 1770b...700

Skrevet

Klagde på en E og fikk C på lærerskolen, så det kan faktisk skje mirakler.

 

Anonymous poster hash: 1770b...700

 

 

Det kan det sikkert, men mener også å ha lest om en nylig som klagde på B og fikk stryk. Jeg tror faktisk ikke jeg ville ha turt. 

 

Anonymous poster hash: 09458...2d4

Skrevet

 

En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage.

 

Anonymous poster hash: 09458...2d4

Det skjer da stadig vekk, mange som både går opp og ned. Risikoen for begge deler er selvfølgelig til stede.

 

 

Anonymous poster hash: dd6b2...918

Skrevet

Jeg har fått en karakter som jeg er misfornøyd med,og ønsker å klage på denne. Hvordan gjøres dette? Kan jeg bare sende en epost til fakultetet,eller må jeg fyllet et skjema? Regner med der varierer fra universitetet til universitet,men dette gjelder universitetet i Tromsø,handelshøyskolen.

 

Anonymous poster hash: 2f97f...e17

 

Du, hvis du er student på høyskole, så vet du godt at dette må du slå opp på nettsidene til høyskolen din, ikke spørre om på anonymforum! Du har antakeligvis fått så dårlig karakter fordi du er tiltaksløs og litt veik. Vi kan ikke vite om du skal sende epost eller fylle inn et skjema. Dette må du finne ut av selv!

 

Anonymous poster hash: 46b9d...348

Skrevet

 

En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage.

 

Anonymous poster hash: 09458...2d4

 

Jeg gikk opp etter klage :)

 

Anonymous poster hash: f128f...bed

Skrevet

Jeg ønsker å klage fordi jeg håper at en ny sensor vurderer besvarelsen annerledes enn den opprinnelige sensoren. Dette er et synse-fag,dvs der man skal besvare oppgaver i fritekst. Jeg vet jeg har teorien på plass,men jeg regner med karakteren er dårligere enn forventet på grunn av at jeg ikke kommer med tilstrekkelige egne synspunkter. Hadde dette vært et konkret fag,slik som matematikk,regnskap etc hadde jeg ikke giddet å klage. I slike fag er det et konkret svar. Slik er det ikke i dette faget,mye går på subjektiv vurdering. Det er denne subjektive vurderinga jeg ønsker å få gjort av en annen sensor. Regner ikke med jeg stryker ved en evt klage,såpass teori har jeg fått med i besvarelsen.

HI

 

Anonymous poster hash: 2f97f...e17

Skrevet

Du kan be om begrunnelse først - da får du forklart hvorfor du fikk den karakteren du gjorde. Etter du har mottat denne har du en frist på deg til å eventuelt klage. Veldig lurt å be om begrunnelse før man klager, ikke uvanlig å gå ned. Har du derimot strøket har du ingenting å tape :-) Skjemaer for å klage etc ligger på høgskolens nettsider. Husk å overholde frister :-)

Skrevet

Jeg gikk opp etter klage. Men det var på ungdomsskolen 🙊 Ved senere klage har jeg fått det samme.. Lykke til!

Skrevet

 

En venn av meg er sensor. Han sier at han aldri har opplevd at noen som klager har gått opp i karakter. Motsatt vei er imidlertid ikke uvanlig. Ville tenkt meg nøye om før jeg tok sjansen på å klage.

 

Anonymous poster hash: 09458...2d4

Jeg er tilsynssensor ved ett universitet og hovedsendingene ved et annet, og det er ikke sjelden jeg hever karakterer. Her er det ofte de som stryker som klager, og de har uansett ikke noe å tape. Jeg ville uansett bedt om en vurdering først.

 

Anonymous poster hash: 38e5d...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...