Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Etter å ha fått fire barn er menstruasjonssmertene mine værre enn noen gang. Jeg har prøvd ulike prevensjonsmidler for å minske blødningene/ få færre blødninger, uten særlig hell. Jeg er godt under 30, og har veldig mange år med mensen igjen! Jeg er ferdig med å få barn, og er virkelig ute etter hva jeg kan gjøre for å "avslutte" dette.. Er det noe som har råd? Har tatt operasjon for å avslutte dette? For meg føles det så unødvendig, meningsløst og ikke minst utrolig plagsomt. Jeg må være hjemme fra jobb to dg i måneden fordi jeg har så vondt Anonymous poster hash: ac105...322
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Hvilke medisiner bruker du for smertene da? Det finnes jo med for menssmerter. Prøve det før mer drastiske tiltak som operasjon? Anonymous poster hash: 22f47...98c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Har du prøvd hormon spiral? Anonymous poster hash: b8b01...2d0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Du kan jo fjerne eggstokkene Anonymous poster hash: dd661...b2e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Du kan jo fjerne eggstokkene Anonymous poster hash: dd661...b2e Det er ihvertfall ikke å anbefale, da kommer man jo i en altfor tidlig overgangsalder.... Jeg måtte fjerne dem pga svulster og det er et helvete, må ta hormontilskudd til jeg blir rundt 50 år og hormontilskuddet er det en haug med bivirkninger på. Men det går an å fjerne livmoren og la eggstokkene stå, da kommer man ikke i overgangsalderen, men mister likevel mensen. Få time hos gynekolog så du kan få hjelp, det finnes mange typer tabletter du kan prøve, smertestillende, muskelavslappende osv. Om ingenting annet hjelper er operasjon siste utvei. Anonymous poster hash: 8a612...729
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Jeg fikk tilslutt fjernet livmoren, etter å ha prøvd utallige preparater, og også forsøkt først å bare fjerne slimhinnene i livmoren. Dette gir god effekt for 80%, så jeg var selvsagt blant de 20. Jeg prøvde også noen menstruasjonsdempende piller (ikke prevensjon, - prøvde det også, da) som jeg ikke husker hva heter. Få time hos gynekolog, det er hjelp å få! Anonymous poster hash: 56cbd...5bd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Du kan få brent av slimhinnen på innsiden av livmoren. Jeg fikk gjort det. Mensen er helt ubetydelig nå, nesten ikke blødning, ingen smerter. Anonymous poster hash: 8e31f...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå