Gå til innhold

Kan jeg bli oppsagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et yrke som jobber turnus, og halvparten natt. 

Jeg fikser nattarbeid svært dårlig, og har nå fått legen til å skrive en sykemelding med merknad om at jeg ikke må jobbe natt når jeg kommer tilbake. 

I kontrakten min er det beskrevet at stillingen min er halvparten nattarbeid. 

Er dette oppsigelsesgrunn da, siden jeg ikke kan utfylle stillingen min eller er jobben pliktet å tilrettelegge? 

Anonymous poster hash: 0fa1e...263
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med tillitsvalgte på møte med sjefen, snakk også med tillitsvalgte i forkant av møtet.

Skrevet

Du kan bli oppsagt.

Du kan jo bare utføre halve jobben.

Skrevet

Arbeidsgiver skal så langt det lar seg gjøre for å tilrettelegge. De skal også forsøke å finne annet arbeid til deg i bedriften.

MEN.... Vil de si deg opp 50% kan de det. De vil da si de ikke har 50% ledig på dagtid.

Tviler på at de kan si deg opp 100% når du kan utføre jobben du er satt til på dagtid.

Her vil arbeidsgiver muligens havne i en lei situasjon da de kun har 50% nattarbeid ledig. Det er vel en lite attraktiv stilling å søke på.

Anonymous poster hash: 84510...f21

Skrevet

Arbeidsgiver skal så langt det lar seg gjøre for å tilrettelegge. De skal også forsøke å finne annet arbeid til deg i bedriften.

MEN.... Vil de si deg opp 50% kan de det. De vil da si de ikke har 50% ledig på dagtid.

Tviler på at de kan si deg opp 100% når du kan utføre jobben du er satt til på dagtid.

Her vil arbeidsgiver muligens havne i en lei situasjon da de kun har 50% nattarbeid ledig. Det er vel en lite attraktiv stilling å søke på.

Anonymous poster hash: 84510...f21

Tror dette er rett.

Det du bør gjøre er å finne deg en jobb på dagtid. Både for din egen og arbeidsgivers del.

Anonymous poster hash: 53fd2...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...