Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er i et yrke som jobber turnus, og halvparten natt. Jeg fikser nattarbeid svært dårlig, og har nå fått legen til å skrive en sykemelding med merknad om at jeg ikke må jobbe natt når jeg kommer tilbake. I kontrakten min er det beskrevet at stillingen min er halvparten nattarbeid. Er dette oppsigelsesgrunn da, siden jeg ikke kan utfylle stillingen min eller er jobben pliktet å tilrettelegge? Anonymous poster hash: 0fa1e...263
Ileus Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ta med tillitsvalgte på møte med sjefen, snakk også med tillitsvalgte i forkant av møtet.
kråkemamma Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Du kan bli oppsagt. Du kan jo bare utføre halve jobben.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Arbeidsgiver skal så langt det lar seg gjøre for å tilrettelegge. De skal også forsøke å finne annet arbeid til deg i bedriften. MEN.... Vil de si deg opp 50% kan de det. De vil da si de ikke har 50% ledig på dagtid. Tviler på at de kan si deg opp 100% når du kan utføre jobben du er satt til på dagtid. Her vil arbeidsgiver muligens havne i en lei situasjon da de kun har 50% nattarbeid ledig. Det er vel en lite attraktiv stilling å søke på. Anonymous poster hash: 84510...f21
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Arbeidsgiver skal så langt det lar seg gjøre for å tilrettelegge. De skal også forsøke å finne annet arbeid til deg i bedriften. MEN.... Vil de si deg opp 50% kan de det. De vil da si de ikke har 50% ledig på dagtid. Tviler på at de kan si deg opp 100% når du kan utføre jobben du er satt til på dagtid. Her vil arbeidsgiver muligens havne i en lei situasjon da de kun har 50% nattarbeid ledig. Det er vel en lite attraktiv stilling å søke på. Anonymous poster hash: 84510...f21 Tror dette er rett. Det du bør gjøre er å finne deg en jobb på dagtid. Både for din egen og arbeidsgivers del. Anonymous poster hash: 53fd2...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå