Gå til innhold

Hva slags krydder er det somaliere bruker

Anbefalte innlegg

De somalierne jeg kjenner lukter bare helt vanlig - rent og nydusjet menneske, liksom. Har spist hos dem også, kjempegod mat, men jeg la ikke merke til noe merkelig krydder heller.

Men kanskje du kan spørre dem neste gang du treffer dem, HI? Om hva som er typisk somalisk mat?

Anonymous poster hash: 46c28...7ef

Det kunne jeg nok, men jeg har ikke lyst til å såre dem.

Anonymous poster hash: 91960...0c5

Fortsetter under...

Lættis tråd. Lever forresten fint med å lukte sur melk *lukter på min lille baby som lukter deilig sur melk*.

Anonymous poster hash: 900b9...777

Hverdagsrasisme er "lættis"? Tror somaliere også lever godt med måten de lukter. Det er hi som har et problem med det, ikke somaliere.

Anonymous poster hash: f3976...1d8

Nei. Jeg blir bare så trist av å se hvor trangsynte så mange er her inne. Eller kanskje dere ikke er så mange, men dere skriver i slike tråder hver gang. Det er skummelt når folk synes det er greit å skrive så stygge ting om en folkegruppe. "Oss og dem"-mentalitet.

Trangsynte?

Tror du må øve veldig på leseforståelse. Du virker ikke særlig smart når du drar rasismekortet i denne tråden.

Anonymous poster hash: 5d829...a66

Det er ikke khat, og ikke røkelse. Det er noe i maten. Vi har fått somalisk nabo, og de hadde en form for innflyttingsfest nettopp, med mye mat. Da luktet det sånn som det lukter av somaliere jeg sitter ved siden av på bussen. Det er ingenting rasistisk ved dette spørsmålet. Det er et faktum at somaliere har en særegen lukt.

Bukkløver?

Annonse

Du kan jo sjekke her: http://www.somalikitchen.com/spices-and-herbs/

....hmmm, det var faktisk mange oppskrifter der som så kjempegode ut. Må visst prøve å lage noe somalisk mat snart :-)

Tråden er moderert etter regelen;

Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase. Moderatorene forholder seg til Straffelovens paragraf 185

JW, moderator.

Hatefullt innhold mot en folkegruppe?

Kan du forklare tankerekken din?

Hvorfor må folk ALLTID diskutere med moderatorene..?

Anonymous poster hash: 0ff76...a31

Hva er galt med å stille spørsmål?

Spesielt når de begrunner modereringen sin med straffelovens paragraf 185? Brudd på straffelovens paragraf 185 er meget alvorlig. Da skulle det vært interessant å vite hvordan man sprer "hatefulle utsagn om en folkegruppe" ved å skrive at khat lukter silo.

Annonse

Hvorfor skulle de bli såret av at du viser interesse for deres matkultur?

Vel, se for deg scenarioet: en hvit dame på Oslos "hviteste vestkant" stopper den nyinnflyttede naboen i gangen (for øvrig den eneste med mer pigment i huden enn Carl i Hagen, og dermed en som i utgangspunktet skiller seg ut) som hun aldri har hilst på engang, og begynner å stille spørsmål om matvaner.

Hvorfor føler du at du må fortelle oss at khat ikke er røkelse..? Ser ingen som har trodd det? 😂

Fordi ett av de slettede innleggene var plassert slik at da en anonym svarte "det er røkelse" så sto det som om hun prøvde å beskrive khat

Anonymous poster hash: e2484...729

Vel, se for deg scenarioet: en hvit dame på Oslos "hviteste vestkant" stopper den nyinnflyttede naboen i gangen (for øvrig den eneste med mer pigment i huden enn Carl i Hagen, og dermed en som i utgangspunktet skiller seg ut) som hun aldri har hilst på engang, og begynner å stille spørsmål om matvaner.

En Frognerfrue ville aldri opptrådt slik. En Frognerboer stemmer forøvrig aldri FrP.

Anonymous poster hash: 9d963...46f

En Frognerfrue ville aldri opptrådt slik. En Frognerboer stemmer forøvrig aldri FrP.

?

Jeg har da aldri verken påstått å være en Frognerfrue, ønsket å være en Frognerfrue eller stemt FrP. Nå må du rulle inn den lange puppen din. Det er ingenting rasistisk ved spørsmålet mitt, jeg lurer helt seriøst på hva det er som gir den lukten.

?

Jeg har da aldri verken påstått å være en Frognerfrue, ønsket å være en Frognerfrue eller stemt FrP. Nå må du rulle inn den lange puppen din. Det er ingenting rasistisk ved spørsmålet mitt, jeg lurer helt seriøst på hva det er som gir den lukten.

Har ikke lang pupp. Har heller ikke påstått du er Frognerfrue. Det er det veldig lett å se at du ikke er :D

?

Som innehaver av en lang, rullbar pupp protesterer jeg på din bruk av dette uttrykket!

Anonymous poster hash: 7c925...d7a

Ungene går på en middels stor skole, med en liten gruppe somaliske elever. De andre elevene unngår dem rett og slett på grunn av lukten. Tror egentlig de kunne ha hatt godt av å få vite dette. Ikke lurt å bruke så mye av den typen røkelse i Norge. Greit å tilpasse seg litt..

Anonymous poster hash: 057df...b06

Trangsynte?

Tror du må øve veldig på leseforståelse. Du virker ikke særlig smart når du drar rasismekortet i denne tråden.

Ja, dere er trangsynte. Hvilken rolle spiller det hvordan noen lukter? Noen lukter kokos, noen lukter røkelse, noen lukter løk, noen lukter altfor mye parfyme, noen lukter tøymykner, noen lukter svette. Man bør aldri skjære hele folkeslag under en kam. Jeg har ingen problemer med leseforståelse. Noen av de tingene som ble skrevet her inne var rasistisk, og du ser jo at tråden ble moderert. M.a.o., det er ikke jeg som er dum som sa at noen av tingene her inne var rasistisk. Jeg blir trist av at du ikke ser det.

Ja, dere er trangsynte. Hvilken rolle spiller det hvordan noen lukter? Noen lukter kokos, noen lukter røkelse, noen lukter løk, noen lukter altfor mye parfyme, noen lukter tøymykner, noen lukter svette. Man bør aldri skjære hele folkeslag under en kam. Jeg har ingen problemer med leseforståelse. Noen av de tingene som ble skrevet her inne var rasistisk, og du ser jo at tråden ble moderert. M.a.o., det er ikke jeg som er dum som sa at noen av tingene her inne var rasistisk. Jeg blir trist av at du ikke ser det.

Hvem er "dere"? Og med hvilken begrunnelse er jeg en del av de "trangsynte dere"?

Vennligst referer et innlegg hvor jeg har skrevet noe negativt om et annet menneske, eller en folkegruppe? Eller bare et trangsynt utsagn fra meg?

Hvem er "dere"? Og med hvilken begrunnelse er jeg en del av de "trangsynte dere"?

Vennligst referer et innlegg hvor jeg har skrevet noe negativt om et annet menneske, eller en folkegruppe? Eller bare et trangsynt utsagn fra meg?

Jeg orker ikke holde styr på alle anonymkodene, så jeg aner ikke hvem du er. Men det var en rekke innlegg her som var så rasistiske at de ble moderert bort, og det er de innleggene jeg referer til som trangsynte. Jeg tok ikke skjermdump av innleggene, så jeg kan ikke referere til dem nå. Jeg ønsker ikke å skrive om igjen hva som ble skrevet heller. Hvis du mener de tingene som ble skrevet var ok, så er du trangsynt og rasistisk. Hvis du ikke synes det, så snakker jeg verken om deg eller til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...