Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er på utkikk etter sjal for å begynne å bære babyen i. Er det noen spesiell måte disse bæresjalene er vevd på, eller er det mulig å bare kjøpe et vevd stoff i den blenden man vil ha? Anonymous poster hash: 58839...670
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ville brukt elastisk sjal. Har brukt det mye selv, Babylonia tricot slen. I fysiske butikker er det kanskje lettest å få tak i Ergobaby sitt elastiske sjal. Skulle jeg velge sjal i dag, hadde det blitt Close Caboo. Da slipper du all den knytingen. Anonymous poster hash: 6ef75...d7d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Det viktigste er at stoffet tåler å brukes til å bære i, at det ikke rakner av belastningen av et etter hvert sprellende barn som skulle finne på å slå seg vrang. Ellers er jo bæresjal utviklet (altså veven i de) for å være stabile, tilpasse seg barn og bærer, være lette å knyte, m.m. Sier som hun over, close baby carrier (Caboo) i starten, så slås eg løs i bæregrupper på Facebook for inspirasjon, kunnskap og kjøp og salg. Anonymous poster hash: 2a261...50a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Slår et slag for mei tai, lettere blir det ikke Anonymous poster hash: d1682...e1b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Sjalbærere får meg til å tenke på Ringenes Herre. Anonymous poster hash: dfee5...615
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Slår et slag for mei tai, lettere blir det ikke Anonymous poster hash: d1682...e1b Jo. Close caboo er enda enklere! Og veldig bra, anbefales på det sterkeste! Anonymous poster hash: 12bfb...fba
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Jeg er på utkikk etter sjal for å begynne å bære babyen i. Er det noen spesiell måte disse bæresjalene er vevd på, eller er det mulig å bare kjøpe et vevd stoff i den blenden man vil ha? Anonymous poster hash: 58839...670 Ja, sjalstoff er vevd på en spesiell måte. Kjøper du stoff og syr selv, er sannsynligheten for at du ender opp med et ekstremt ukomfortabelt og ubrukelig "sjal" stor. I tillegg kan du risikere at sjalet revner, siden stoffet ikke er beregnet til den bruken og dermed ikke er sikkerhetstestet. Elastisk sjal og caboo er fint til nyfødte, men de blir fort for tunge for dem, og når de blir det, er vevd sjal et godt valg. Men kjøp et som er beregnet på bæring! Mei tai er også godt bæretøy, som noen nevnte, men velg et anerkjent merke, prøv den helst først - og unngå billigseler på eBay! Anonymous poster hash: c8f1d...186
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Tusen takk for alle svar Babyen her er 3 mnd, og tenker at jeg skal gå for noe litt mer stødig enn elastisk sjal. Har vurdert angelpack, som er noe mei-tai lignende etter det jeg har forstått. Men har også lyst å prøve ordentlige sjal. Men har ikke lyst å bruke så mye penger i fall det ikke blir noen suksess... Blir vel å ta en kikk på bruktmarkedet. Kanskje dra på et bæretreff. Men synes det er litt flaut å dra på treff og ikke ha med sjal... Anonymous poster hash: 58839...670
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 Tusen takk for alle svar Babyen her er 3 mnd, og tenker at jeg skal gå for noe litt mer stødig enn elastisk sjal. Har vurdert angelpack, som er noe mei-tai lignende etter det jeg har forstått. Men har også lyst å prøve ordentlige sjal. Men har ikke lyst å bruke så mye penger i fall det ikke blir noen suksess... Blir vel å ta en kikk på bruktmarkedet. Kanskje dra på et bæretreff. Men synes det er litt flaut å dra på treff og ikke ha med sjal...Anonymous poster hash: 58839...670 Det trenger du ikke tenke på i det hele tatt - det er absolutt ikke flaut å dra på treff uten å ha med sjal, det er det mange som gjør! Det er jo litt sv poenget med treff at folk får prøve noe nytt, både erfarne bærere og helt ferske bærere/folk som er nysgjerrige. Å kjøpe brukt er lurt - det er både billigere og sjalet er mykere og enklere å bruke. Velkommen på bæretreff! Anonymous poster hash: c8f1d...186
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 Det trenger du ikke tenke på i det hele tatt - det er absolutt ikke flaut å dra på treff uten å ha med sjal, det er det mange som gjør! Det er jo litt sv poenget med treff at folk får prøve noe nytt, både erfarne bærere og helt ferske bærere/folk som er nysgjerrige. Å kjøpe brukt er lurt - det er både billigere og sjalet er mykere og enklere å bruke. Velkommen på bæretreff! Anonymous poster hash: c8f1d...186 Du har nok rett Skal komme meg på treff! Har kjempelyst å bli bæremamma, og det er gull verd med hjelp og råd fra erfarne bærere Anonymous poster hash: 58839...670
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Jeg brukte min caboo frem til baby var 6 mnd gammel, da gikk jeg over til Manduca. Veldig god og enkel sele som klipses på som en ryggsekk omtrent Anonymous poster hash: 12bfb...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå