Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Andre som har det sånn? Gidder ikke liksom.. Anonymous poster hash: 2f8b5...517
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Helt vanlig her. Jeg lager veldig ofte egg og bacon, og jeg lager mye laks og pastaskruer og bare har litt chilisaus på, eller steker kylling og ris. Veldig lite variasjon, lite spennende og ikke særlig sunt. Bare noen tips om kjappe og enkle retter fra en annen alenemor Anonymous poster hash: 2d9b6...ccf
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Helt vanlig her. Jeg lager veldig ofte egg og bacon, og jeg lager mye laks og pastaskruer og bare har litt chilisaus på, eller steker kylling og ris. Veldig lite variasjon, lite spennende og ikke særlig sunt. Bare noen tips om kjappe og enkle retter fra en annen alenemor Anonymous poster hash: 2d9b6...ccf Makrell er vel noe av det sunneste man kan spise, og har spist rødbeter, brokkoli, blomkål, spinat, tomat, grønnkål, gulrot, søtpotet, løk, bønnespirer, rødkål, bønner og laks til lunsj i kantinen, så jeg har en balanse ☺️ Men, jeg er så imponert over de som faktisk lager ordentlig middag til seg selv. Er jo en kjempeanledning til å lage noe JEG virkelig liker, uten at det er barn som klager. Men når ettermiddagen kommer gidder jeg bare ikke 😑 Anonymous poster hash: 2f8b5...517
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Idag lagde jeg spaghetti på boks xD Anonymous poster hash: 7ea1b...b4f
MammantilNurket Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Andre som har det sånn? Gidder ikke liksom.. Anonymous poster hash: 2f8b5...517 Oj, dette var triste saker Det er mye godt man kan lage når man er alene. Det trenger ikke ta lang tid heller - sashimi av salma. Ha over finhakket vårløk og koreander, bland sojasaus m/chilli og finhakket ingefær. Serveres med litt ristede sesamfrø (tar 30 sek.i tørr panne) på toppen. - omelett m/feta og spinat - tartarsmørbrød - reker m/tilbehør - dampede blåskjell (tar fem minutter). - gresk salat - fullkornspasta m/pesto, cherrytomater og ruccola - pesto lager du på 3 minutter m/stavmixer. - spekemat - dampet asparges m/spekeskinke - røkelaks servert med eggerøre m/gressløk, masse jordbær og flattbrød. Endret 29. juni 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Oj, dette var triste saker Det er mye godt man kan lage når man er alene. Det trenger ikke ta lang tid heller - sashimi av salma. Ha over finhakket vårløk og koreander, bland sojasaus m/chilli og finhakket ingefær. Serveres med litt ristede sesamfrø (tar 30 sek.i tørr panne) på toppen. - omelett m/feta og spinat - tartarsmørbrød - reker m/tilbehør - dampede blåskjell (tar fem minutter). - gresk salat - fullkornspasta m/pesto, cherrytomater og ruccola - pesto lager du på 3 minutter m/stavmixer. - spekemat - dampet asparges m/spekeskinke Ja, IKKE SANT! Det er jo noe slikt jeg burde gjort, og det er jo ikke det at jeg ikke kan det, jeg bare orker ikke, hvis det innebærer hakking og oppvask. Blæh! Kanskje det skal være nyttårsforsettet mitt..? Anonymous poster hash: 2f8b5...517
MammantilNurket Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Ja, IKKE SANT! Det er jo noe slikt jeg burde gjort, og det er jo ikke det at jeg ikke kan det, jeg bare orker ikke, hvis det innebærer hakking og oppvask. Blæh! Kanskje det skal være nyttårsforsettet mitt..? Anonymous poster hash: 2f8b5...517 Jeg lager middag en kveld i uken til bare meg. Er kjempelat, men f.eks. blåskjell er genialt. Spiser dem rett fra kjelen med et tomt skjell som bestikk 😂😂😂 Damper i litt hvitvin m/det jeg har for hånden f.eks.vårløk eller hvitløk + litt olivenolje eller smør. Nomnomnom!! Et nett er perfekt mengde til én voksen 😊
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Blåskjell lager jeg om barnet mitt dr her, han liker god mat. Om jeg er alene så holder det med brød. Det liker jeg best å gjøre når jeg er alene, fordi da slipper jeg å kokkelere Anonymous poster hash: 7ea1b...b4f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Alenemiddager her er ofte take-away sushi, nudler+frysegrønt lages i ei gryte, suppe (har blender som lager/koker suppe av varmt vann, friske grønnsaker og urter/krydder), ostesmørbrød eller egg i diverse utgaver... Anonymous poster hash: 5a5e4...94e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Fiskegrateng, hiv i ovnen når du kommer hjem, ta en dusj, på med joggebuksa og spis rett av formen foran netflix el noe.. Digg Ellers er jeg fæl til å kjøpe pizza eller pølser... Fjordlang o.l er jo greit da, de har jo utrolig mye å velge i. tar jo bare et par min å varme Anonymous poster hash: 4a633...158
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Fiskegrateng, hiv i ovnen når du kommer hjem, ta en dusj, på med joggebuksa og spis rett av formen foran netflix el noe.. Digg Ellers er jeg fæl til å kjøpe pizza eller pølser... Fjordlang o.l er jo greit da, de har jo utrolig mye å velge i. tar jo bare et par min å varme Anonymous poster hash: 4a633...158 Fjordland Anonymous poster hash: 4a633...158
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Jeg bruker å gå innom ferskvaredisken på Meny, der har de ei fantastisk fiskesuppe. Bare å varme opp. Ellers blir det takeawaysushi, takeawaysushi og takeawaysushi. Anonymous poster hash: 215a1...c97
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Jeg pleier å lage min favoritt mat, som barna ikke liker. Og lager mye, så jeg har til hele helgen de er hos far. Så enten er det vegetar gryte eller fylt paprika. Anonymous poster hash: 7de1c...2f3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Nå er ikke jeg alenemamma mer, men jeg reiser bort en gang i mnd på samling til studiet mitt. Da lager jeg: Fjordland, forskjellige retter. Salater, ferdigkjøpt. - Pan pizza (?) skikkelig drittmat. Evt går vi sammen flere en dag i uka og lager fellesmiddag. Som alenemamma pleide jeg invitere gode venner en dag i uka på middag Jeg HATER å lage mat til meg selv... Anonymous poster hash: 4f7d7...af2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 Nå er ikke jeg alenemamma, men jeg spiser derimot middag alene 4 dager i uken. Mannen jobber så seint, at det er 0 vits å vente. Jeg lager meg alievel det jeg har lyst på. hjemmelaget tacokjøttdeig ) Fiskepinner med potet, grønnsaker og smør Fiskekaker i brunsaus med makaroni Pizza Limsesuppe Samosas Pannekaker Gryteretter Pastaretter Anonymous poster hash: 4f82d...a33
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 Nå er ikke jeg alenemamma, men jeg spiser derimot middag alene 4 dager i uken. Mannen jobber så seint, at det er 0 vits å vente. Jeg lager meg alievel det jeg har lyst på. hjemmelaget tacokjøttdeig ) Fiskepinner med potet, grønnsaker og smør Fiskekaker i brunsaus med makaroni Pizza Limsesuppe Samosas Pannekaker Gryteretter Pastaretter Anonymous poster hash: 4f82d...a33 Hva er samosas? Anonymous poster hash: 650d5...f70
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #17 Skrevet 30. juni 2016 Hva er samosas? Anonymous poster hash: 650d5...f70 Sier ikke for å være frekk altså. Men enklere om du googler det . Et hav å forklare. Anonymous poster hash: 4f82d...a33
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #18 Skrevet 30. juni 2016 Sier ikke for å være frekk altså. Men enklere om du googler det . Et hav å forklare. Anonymous poster hash: 4f82d...a33 Kom til å tenke på det etterpå at jeg kunne jo bare brukt Google, da skal jeg gjøre det Anonymous poster hash: 650d5...f70
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #19 Skrevet 30. juni 2016 Vel, inspirert av tilsnakk bestemte jeg meg for å gjøre en innsats i dag! Kjøpte neper for å spise som snacks, men syntes det var så ille å kaste bladene på bunten, så hakket løk og hvitløk og surret det i raps- og olivenolje, hakket nepeblader og brokkoli og hadde oppi, litt vegansk grønnsaksbuljong, en pose spinat og en skvett fløte. MYE tørket chili, og kjørte med stavmikser. Toppet med hardkokt egg, parmesan og EVOO. Føles bra! 😊 Anonymous poster hash: 2f8b5...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå