Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Har en som snart blir 4. Rommet ser som regel bomba ut etter leking. Har forsøkt å innføre rydding hver kveld, men er ganske energikrevende da det kan bli mye protester osv. Men, det er kanskje greit at barnerommet får være litt kaos?😁 Anonymous poster hash: a43b1...87d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Hun må rydde rommet hver fredag. Da får hun litt penger til lørdagsgotteri. Begynte med det da hun var 4 år. Nå er hun 6 år. På ukedagene ser det ganske bomba ut. Om hun venter besøk rydder vi litt sammen. Anonymous poster hash: 83cf4...e96
februarprins2013 Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 min 3åring rydder sammens med meg og noen ganger alene så er ryddig og fint
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 her ryddes rommet hver dag, gjort siden dem var 2, er man ferdig med en leke skal den ryddes opp igjen. blir det ikke gjort blir det kastet (les gjemt). dette funker veldig fint. dem er nå 6 og 9, og liker selv å ha det ryddig og rent når dem legger seg. driver dem å bygger ting osv, får det lov å stå, men dem er så nøye på dette selv, så det ordner seg selv. Anonymous poster hash: e0ef4...c5b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Jeg gjør det en gang i uka når jeg er hjemme alene. 4-åringen gjør det selv hver dag. Er i grunn flink, men når det blir glemt sier jeg "Du må rydde rommet først" eller "Har du ryddet rommet ditt?". Aldri vært et problem, for jeg og barnefar rydda alltid rommet rett før nattabok og legging, så barnet har fått det inn som en vane fra den var baby. Anonymous poster hash: 47d74...4f3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 De rydder, støvsuger, skifter på senga og tørker støv hver fredag. De får hjelp etter alder. Ti-åringen vår klarer alt dette selv, barnehagebarna får noe/mye hjelp. Til hverdags rydder vi raskt sammen før leggetid. Ikke alltid rommene er strøkne, men vi har i hvert fall ikke leker på gulvet som kan tråkkes på i mørket. Anonymous poster hash: cea04...fba
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Her hjelper de til å rydde hver dag før de går på badet. De får ikke "lønn" for dette, det er galskap å lønne for noe som er deres ansvar. Senga skifter jeg på hver torsdag da støvsuger jeg og vasker rommet også. Anonymous poster hash: 08be0...0a9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Hver dag Anonymous poster hash: b4322...943
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 De rydder hver dag. Er de ferdig med dn leke skal det ryddes opp igjen før de leker med noe annet. De er 6, 5 og 4 år gamle, og regelen har alltid vært slik. Klart det kan bli noen protester og krangling, men der blir ingen middag dersom de ikke rydder først. Om kvelden er trusselen ingen bok eller sang. De får ingenting for det, det er rett og slett bare regelen. Anonymous poster hash: 7d778...5cc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Vi rydder rommene og lekestua hver dag før legging, også vasker jeg og skifter på sengen hver fredag. Anonymous poster hash: 792c4...a54
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 Har en som snart blir 4. Rommet ser som regel bomba ut etter leking. Har forsøkt å innføre rydding hver kveld, men er ganske energikrevende da det kan bli mye protester osv. Men, det er kanskje greit at barnerommet får være litt kaos? Anonymous poster hash: a43b1...87d "Forsøkt å innføre rydding hver kveld"? Det sier seg selv hvorfor det er "energikrevende" og "blir mye protester". Sønnen din SKAL rydde rommet sitt hver kveld, punktum. Trenger ikke å dille og dalle noe mer enn det. Anonymous poster hash: 9ff08...cc2
Puppen og lillemor Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Fullstendig kaos på barnerommene til tider - gidder ikke å bry meg så mye med det!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 Jeg rydder ALDRI rommet til barna. Det gjør de selv og har gjort siden de var små. Anonymous poster hash: 188f9...a36
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #15 Skrevet 30. juni 2016 Rommet ryddes hver kveld. Når de var mindre måtte det ryddes før vi satte på barnetv. Hjelper etter behov evt har konkurranse: jeg skal henge opp klær, du rydde rom, hvem blir først ferdig? Hvem klarer rydde rommet før alarmen går? Rydd 15 ting på plass osv. Må rydder de største rommet uten mas. 13 åringen har ryddet rommet hver kveld siden vi innførte det når han var 1,5. Han synes selv det er hyggeligere å komme hjem fra skolen til et ryddig rom. Anonymous poster hash: 41b36...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå